Toch even een bandenvraagje...Pilot power 2ct of BT021?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel0416

MF veteraan
16 dec 2008
1.016
0
Drunen
Beste MF-ers,

Aangezien het motorseizoen er sneller aankomt dan verwacht ben ik aan het kijken voor nieuw rubber op mijn CBR 600F F3 van '94. Maar nu het probleem,

Normaal gesproken hoef ik alleen rekening te houden met mij eigen als chauffeur zijnde maar sinds vorig jaar heeft mijn vrouw ook haar motor rijbewijs en rijd dus ook met deze motor.
Nu rij ik meestal met de BT045 setje op de motor (eerlijk gezegd geen idee wat er nu onder zit) maar ik kwam op internet een mooie actie tegen van de BT021.

Na wat zoekwerk blijkt deze band niet heel erg goed uit de ervaringen te komen. Veel vervorming van de band na weinig kilometers en snelle slijtage.Dus even verder gezocht en nu kwam ik de Pilot Power 2ct tegen. Helaas heb ik geen ervaring met deze band.

Wat zouden jullie adviseren?

Ikzelf rij alleen maar wat plezierritjes en naar het werk met soms wat sportief rijgedrag en mijn vrouw rijd eigenlijk alleen maar rustig.

Welke banden zouden voor haar het "veiligst" aanvoelen?

Mvg,

Daniel
 
Met de BT021 heb ik geen ervaring maar met de Pilot Power 2CT's wel:

De pilot powers vindt ik zeer fijne banden, Met droog weer is er meer dan genoeg grip en de banden plakken dan ook lekker.

Ook met nat en koud weer hebben de banden voldoende grip en voelt alles vertrouwd aan.

Ik heb in december even een proefritje gemaakt met mijn motor (Een Honda fireblade van 2000) en toen was het buiten ook nat.
Zelfs met ineens flink op het gas gaan blijven de banden gewoon goed grip houden en worden ze niet onvoorspelbaar.

Het enige wat ik weleens gehoord heb is dat de banden kunnen gaan smeren als ze te warm worden, Maar dit ging dan ook over het gebruik op het circuit dus is eigenlijk ook niet relevant hier.

Mijn vriendin heeft deze banden ook op haar cbr 600f zitten en daar ook dezelfde ervaringen, Alleen omdat ze veel met de motor naar haar werk rijdt merk je daar dat het midden van het loopvlak wat sneller slijt en de banden dan "vierkant" gaan worden.
 
Ff kijken. Als eerste vergelijk je een sportband (de Power) met een toerband. Ik vraag me ook af waarom dát nou de enige twee banden zijn die je in overweging wil nemen.

De BT021 is gewoon een slechte band. Die zet je er alleen onder als de lage prijs de enige factor is die meespeelt.
De Michelin staat bekend als een band die wat nerveus aanvoelt. Niks aan de hand, de grip is er en blijft er, maar sommigen wennen daar nooit aan.

Ik zou denken aan een toerband, gezien jullie beide rijstijl. Veel grip, ook met regen, lage slijtage. Denk bv. aan de Dunlop Roadsmart 2, Continental Road Attack 2, Bridgestone T30 en de (nieuwe, nog niet geteste) Michelin PR4.
Mogelijk zijn er leuke aanbiedingen voor de Michelin PR2, nog steeds een hele goede band, al heeft die ook "last" van een wat nerveuzer aanvoelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan