slecht lopende motor

Heleen

MF'er
2 aug 2012
42
0
Amstelveen
Hi, kan iemand mij misschien helpen met mijn Suzuki GS500 Challenge?

De motor heeft al enige tijd startproblemen en loopt niet helemaal lekker. Het begon met een motor die stationair goed liep, maar wanneer je gas geeft, vielen de toeren terug en sloeg hij af. Koud of warm starten, met of zonder choke maakt niet uit.
Zelf de motor nagekeken, veel geprobeerd en nagemeten (waaronder carbs, inlaat etc) en dat leek opgelost. Daarna begon een ander probleem (maar volgens mij aan elkaar gelinkt). De motor loopt als ie warm is heel hoog op in de toeren. Stationair loopt ie prima en koud rijden ook. Wanneer de motor warm wordt na n kwartiertje of na een stukje rijden, schieten de toeren ineens omhoog van 1500/2000 naar 4000 tot 7000. Normaal loopt ie max (met 100km in hoogste versnelling) 5000 toeren.

We hebben het proberen af te stellen, met de stationair afstelling. Die hebben we iets terug gedraaid. Nu doet ie weer het eerste, dus hij valt weg als je gas geeft. Klinkt alsof hij verzuipt. Weet iemand waar we dit probleem moeten zoeken?

De accuspanning is ook te hoog, rond de 14/15 en als je gas geeft loopt die zelfs op naar 16/17. Zijn dit allemaal problemen die aan elkaar gelinkt zijn en een oplossing heeft? Mijn vermoeden is dat de spanningsregelaar stuk is.
 
Ik vermoed dat je meerdere problemen hebt. Ze zijn niet allemaal met elkaar te verbinden.
De spanningsregelaar is er een. Valse lucht (Lekke inlaatrubbers? Deoproef....) is twee.
 
Hoge toeren door warm blok, dan staat je stelschroef verkeerd. Uit mijn hoof moet hij op 2 1/4 slag staan. Zie daarvoor het WPHB.


Daarnaast idd de deo proef doen en kijk je carbs na... Voor hetzelfde geld blijven de naalden hangen en verzuipt ie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan