Help koppings platen of????

xjacker

MF'er
28 jan 2013
37
0
roosendaal
Hey iedereen

Ik heb pas geleden me koppelings platen vervangen
Maar nu begint de moter sinds kort weer moeilijk te doen en soms te slippen

Koppings platen waren goed geïnstalleerd en olie ververst

Wetenjullie misschien wat nog steeds
Voor een slippende koppeling zou kunnen zorgen

Zou het kunnen liggen aan versleten ketting want die is toevallig aan vervanging toe

Alvast hartelijke bedankt iedereen
 
Hey iedereen

Ik heb pas geleden me koppelings platen vervangen
Maar nu begint de moter sinds kort weer moeilijk te doen en soms te slippen

Koppings platen waren goed geïnstalleerd en olie ververst

Wetenjullie misschien wat nog steeds
Voor een slippende koppeling zou kunnen zorgen

Zou het kunnen liggen aan versleten ketting want die is toevallig aan vervanging toe

Alvast hartelijke bedankt iedereen

Nee dat kan niet.
Heb je de metalen ringen en de drukveren ook vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Platen zijn besteld voor me moter waren geen imitatie platen
Veren ook vervangen
Gewoon normale moterolie van de moterZaak gekocht

Tussenplaten niet vervangen. Maar die waren gewoon nog goed niet scheef niet blauw waren in goede staat
Koppelings kabel was het ook niet had ik al nagekeken
 
Mogelijk een montagefout gemaakt. Er zijn motoren waarbij bepaalde merktekens op de korven staan die in een bepaalde staand gemonteerd worden. Ook wil de eerste stalen plaat wel eens afwijkend zijn.
Of dit voor jouw motor geldt weet ik niet. Raadpleeg hiervoor je wph.

grtz,

Cees
 
Helaas is dat het niet we hebben toe. We alles eruit gehaald hadden gemarkeerd met stickers foto's enzo hoe het er terugin moest alles dat vervangen is is precies dezelfde manier erterug in gegaan

Zou je ketting ermee te maken kunnen hebben ?
Of maakt dat niet uit ?
 
Helaas is dat het niet we hebben toe. We alles eruit gehaald hadden gemarkeerd met stickers foto's enzo hoe het er terugin moest alles dat vervangen is is precies dezelfde manier erterug in gegaan

Zou je ketting ermee te maken kunnen hebben ?
Of maakt dat niet uit ?

Dan is de dikte van het totale pakket te dun (nogmaals, niet gecontroleerd en/of imitatieplaten gemonteerd). Laat een prof er eens naar kijken.
 
Helaas is dat het niet we hebben toe. We alles eruit gehaald hadden gemarkeerd met stickers foto's enzo hoe het er terugin moest alles dat vervangen is is precies dezelfde manier erterug in gegaan

Zou je ketting ermee te maken kunnen hebben ?
Of maakt dat niet uit ?

Als je kettingwielen der zo uit zien kan het.

damaged_sprocket.jpg
 
De ketting ligt het niet aan. Heeft niks met de koppeling te maken.

De reacties heeft TS niks aan, maar eerlijk gezegd, de vraag van TS houdt ook niet over. De koppeling is vervangen voor een nieuwe, originele koppeling, met alle goede onderdelen, goede olie en goed gemonteerd. Dat kan niet, want als dat zo was dan had je geen problemen met de koppeling... Daar houdt het wel zo'n beetje op en blijft er nog één optie over: de dealer.
 
Precies,terug gaan met die hap ;)

Stomme vraag,zit er wel een cm of 2 vrije slag op je koppelingshendel voor hij daadwerkelijk de kabel (of heb je hydrolische koppeling?) aantrekt?
Te strak afgestelde kabel wil dit ook nog wel eens doen namelijk.

ik denk maar hardop mee even ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan