pri

frank c

MF'er
25 feb 2014
43
0
IK heb een bandit gsf 650 s uit 2006,heeft deze nu wel of geen pri-bezinekraan?
De kraan zit namelijk onder de tank,en staat dus altijd open.
 
IK heb een bandit gsf 650 s uit 2006,heeft deze nu wel of geen pri-bezinekraan?
Da's voor jou een stuk makkelijker te controleren dan voor mij, ik heb namelijk geen bandit gsf 650 s uit 2006
De kraan zit namelijk onder de tank
Dat zie je wel vaker, dat de kraan onder de tank zit. Dit komt door een gebrek aan bevestigingsmogelijkheden bóven de tank :Y
 
Ja maar vroeger had je dus open-dicht-pri stand.
Nu zie ik onderaan die tank wel een kraantje maar daar kun je niet aan,
kan ik er dan van uitgaan dat het alleen open-dicht is?
 
Als je niet handmatig bij de kraan komt kun je er van uit gaan dat deze open/dicht is.

pri (prime) werd gebruikt in het carburateurtijdperk, om de vlotterbakken te kunnen vullen met enkel zwaartekracht.
 
Laatst bewerkt:
OK daar ga ik morgen even naar kijken,of er 1 of 2 slangen aan zitten.
Waarom deze vraag,je hoort weleens dat een carter volloopt met benzine,
bij een pri kraan.
 
OK,ik heb net gekeken,er zitten 2 slangentjes aan de kraan,een gaat via een benzinefilter naar de carburateurs,en de andere rechtstreeks naar de carburatuers.
@sv 1000 dan kan ik er dus van uitgaan dat ik geen pri heb.
 
Jij hebt Geen pri-stand, die is met de introductie van de 650 afgeschaft, en "vervangen" door een brandstofmetertje op hetbdisplay

Uhhhmmm kun je uitleggen waarom een pri-stand vervangen wordt door een metertje...
Pri-standen zijn een by-pass voor een vacuumkraan om de carbs toch van benzine te voorzien als de motor niet loopt....?
 
Uhhhmmm kun je uitleggen waarom een pri-stand vervangen wordt door een metertje...
Pri-standen zijn een by-pass voor een vacuumkraan om de carbs toch van benzine te voorzien als de motor niet loopt....?
Het zal bedoeld zijn als:

Er is geen PRI meer, maar wel een metertje, bij dit nieuwe model.

Voor zover ik weet, is PRI om de carbs (snel en zonder starten) vol te laten lopen als de vlotterbakjes leeg zijn, en tbv diagnose en testen in de werkplaat.
 
Het zal bedoeld zijn als:

Er is geen PRI meer, maar wel een metertje, bij dit nieuwe model.

Voor zover ik weet, is PRI om de carbs (snel en zonder starten) vol te laten lopen als de vlotterbakjes leeg zijn, en tbv diagnose en testen in de werkplaat.

Ja maar hij haalt res en pri door elkaar, sinds de motoren benzinepompen gebruiken, zijn ze veelal over gegaan naar meters voor de benzine, soms allebei (bv ZX9R eerste serie)

Maar de Pri stand is een gevolg van het per ongelijk open laten staan van een benzinekraan, en bij een lekkende vlotternaald kon zo maar een tank helemaal leeglopen..
Toen hebben ze een syteempje in de kraantjes ingebouwd, als de motor niet liep, sloot de benzinekraan automatisch af... meestal op vacuum....
Maar hoe kreeg je bij een vacuumsysteem toch benzine in de carb's , als deze b.v. lang stil hadden gestaan, of na een reparatie...
Daarvoor was de PRI stand, die ging buiten de vacuumafsluiter om

De pri stand heeft dus niets met de inhoud vann de tank te maken, en al helemaal niets met de een al of niet aanwezige indicatie...
 
Uhhhmmm kun je uitleggen waarom een pri-stand vervangen wordt door een metertje...
Pri-standen zijn een by-pass voor een vacuumkraan om de carbs toch van benzine te voorzien als de motor niet loopt....?
Omdat 1: met de komst van het benzinemetertje in het dashboard de benzinekraan met 3 standen is afgeschaft. Alleen een open/dicht kraantje tegen lekken bij demontage.
Omdat 2: met de komst van een brandstofpomp (bij injectiefietsen) er geen pri-stand meer nodig is

Edit: ja ik heb het een beetje ongelukkig verwoord. Een benzinemetertje vervangt het gebruik van de pri-stand niet. Bij de bandits is het echter zo dat deze veranderingen aan de motorfiets gelijktijdig plaatsvonden
 
Laatst bewerkt:
Omdat 1: met de komst van het benzinemetertje in het dashboard de benzinekraan met 3 standen is afgeschaft. Alleen een open/dicht kraantje tegen lekken bij demontage.
Omdat 2: met de komst van een brandstofpomp (bij injectiefietsen) er geen pri-stand meer nodig is

Edit: ja ik heb het een beetje ongelukkig verwoord. Een benzinemetertje vervangt het gebruik van de pri-stand niet. Bij de bandits is het echter zo dat deze veranderingen aan de motorfiets gelijktijdig plaatsvonden

benzine meters bestaan al sinds de afschaffing van de houten banden hoor....
Mijn 78 goldwing had er een, mijn GPZ unitrack en ook een Pri
 
Mijn motor heeft ook geen pri.
Er zit, zoals eerder al vermeld, een aansluiting onder de tank, waarvan één een benzineslang is en het andere (dunnere) slangetje gaat naar een aansluiting op een inlaatrubber van de carburateurs die er voor zorgt dat er door een vacuüm een klep geopend wordt zodat de benzine kan stromen.
Wel heeft mijn motor een benzine pomp die bij het contact aanzetten even begint te pompen.

Alhoewel ik me nu afvraag, terwijl ik dit typ, de motor nog niet draait en er dus geen vacuüm is om de klep te open van de benzinekraan.
Pompt ie dan wel benzine, of misschien alleen de slang leeg.
Dat moet ik eens proberen door een slang naar de carburateur los te halen voordat de motor draait.
 
Mijn circuitmotor heeft ook een benzinepomp voor carburateurs, die pompt eventjes en stopt dan, volgens mij komt dit door het lager benzine niveau naarmate er meer benzine verdampt (stilstand).
 
Laatst bewerkt:
benzine meters bestaan al sinds de afschaffing van de houten banden hoor....
Mijn 78 goldwing had er een, mijn GPZ unitrack en ook een Pri
Moet ik nu echt zo flauw zijn en zeggen dat "de benzinekraan met pristand tegelijkertijd met de invoering van een benzinemeter op het dashboard van een bandit 650cc van de 3e generatie oliegekoelde bandits de benzine+reserve+PRI kraaN heeft plaatsgemaakt voor een 'benzineafsluitnippel"

Daar wordt toch niemand vrolijk van en je snapt toch wat ik bedoel?

B| B|

Edit: fuckit, ik snap mn eigen zin niet eens meer
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt Geen pri-stand, die is met de introductie van de 650 afgeschaft, en "vervangen" door een brandstofmetertje op hetbdisplay

Je zet hier een STELLING neer die niet klopt, daar is niemand mee gebaat

Omdat 1: met de komst van het benzinemetertje in het dashboard de benzinekraan met 3 standen is afgeschaft. Alleen een open/dicht kraantje tegen lekken bij demontage.
Omdat 2: met de komst van een brandstofpomp (bij injectiefietsen) er geen pri-stand meer nodig is

Edit: ja ik heb het een beetje ongelukkig verwoord. Een benzinemetertje vervangt het gebruik van de pri-stand niet. Bij de bandits is het echter zo dat deze veranderingen aan de motorfiets gelijktijdig plaatsvonden

en die herhaal je nog een keer, terwijl er al gereageerd is dat dat niet klopt...
Hier proberen we mensen te helpen, en als er dan pertinente onwaarheden gezegd worden moet je dat niet proberen te verdedigen, gewoon zeggen dat jouw bandit het niet meer heeft
 
~K@W@ schreef op 26 februari 2014 @ 22:36:[/b
Je zet hier een STELLING neer die niet klopt, daar is niemand mee gebaat

en die herhaal je nog een keer, terwijl er al gereageerd is dat dat niet klopt...
Hier proberen we mensen te helpen, en als er dan pertinente onwaarheden gezegd worden moet je dat niet proberen te verdedigen, gewoon zeggen dat jouw bandit het niet meer heeft
Het testosteron viert weer hoogtij.
Jammer dat je er ook zo blind van wordt. _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Je zet hier een STELLING neer die niet klopt, daar is niemand mee gebaaten die herhaal je nog een keer, terwijl er al gereageerd is dat dat niet klopt...
Hier proberen we mensen te helpen, en als er dan pertinente onwaarheden gezegd worden moet je dat niet proberen te verdedigen, gewoon zeggen dat jouw bandit het niet meer heeft

Pist dat nou lekker, dat azijn? :')

Bij de 650 uitvoering van de Bandit is de PRI stand verdwenen, en is er een meter geïntroduceerd. Ben je werkelijk zo autistisch dat dat niet duidelijk genoeg is, of ben je gewoon aan het zeiken om te zeiken?

Als we toch aan het mierenneuken zijn trouwens, in het begin van dit topic werd er gepraat over een kraan met on, off en pri bij de eerdere modellen. Die was er niet, want de standen zijn on, pri en res. Er is geen 'off' stand voor die kranen, maar dat hoeft ook niet omdat ze zonder vacuüm toch dicht staan. Behalve in prime dan.
 
Laatst bewerkt:
Pist dat nou lekker, dat azijn? :')

Bij de 650 uitvoering van de Bandit is de PRI stand verdwenen, en is er een meter geïntroduceerd. Ben je werkelijk zo autistisch dat dat niet duidelijk genoeg is, of ben je gewoon aan het zeiken om te zeiken?

Als we toch aan het mierenneuken zijn trouwens, in het begin van dit topic werd er gepraat over een kraan met on, off en pri bij de eerdere modellen. Die was er niet, want de standen zijn on, pri en res. Er is geen 'off' stand voor die kranen, maar dat hoeft ook niet omdat ze zonder vacuüm toch dicht staan. Behalve in prime dan.

je heb t helemaal gelijk jongetje..bij de motoren met een meter is de pri afgeschaft
 
Terug
Bovenaan Onderaan