Agility 125 raar bijgeluid na ombouw naar 150cc

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
7.437
495
Noord-Holland
Hallo,

Mijn Kymco Agility 125 (nee geen brommer dus) maakt sinds korte tijd een raar bijgeluid.
Hij slaat door wanneer je meer dan een bepaalde hoeveelheid gas geeft. Hij start goed en loopt bij deellast perfect, maar zodra het gas vol geopend wordt komt er een heel raar geluid uit de uitlaat. Het klinkt alsof hij doorslaat en ontstekingsmomenten mist. Maakt heel veel geluid.

Even de geschiedenis vooraf;

Agility 125 standaard altijd goed gelopen.
Sinds circa een half jaar heb ik er een 150cc cilinderkit opgezet.
Hiermee liep hij perfect maar helaas gebruikte de motor opeens heel veel olie (nog nooit olie gebruikt daarvoor). Misschien dat ik de zuigerveren niet goed heb gezet, dus heb er voor de zekerheid gewoon een compleet nieuwe zuiger in gezet. Hiermee liep hij ogenschijnlijk goed, heb hem netjes 500km ingereden niks aan de hand. Maar toen de zuiger ingereden was en ik voor het eerst dus vol gas gaf begon hij opeens dat onwijs rare geluid te maken. Ik heb inmiddels de uitlaat in zijn geheel vervangen door een nieuwe, maar het geluid blijft. Ik heb gekeken of de nokkenasketting goed getimed stond en de klepspeling gechekt. Allemaal in orde. Oliepeil ook goed. Scooterzaken kunnen ook niet zo 1 2 3 zeggen wat het is. Eentje dacht misschien de krukaslagers, maar dit lijkt me sterk omdat er opeens zo veel herrie uit komt bij vol gas, terwijl hij bij halfgas/constante snelheid perfect loopt.

Ik zou dus graag willen weten of er iemand een idee heeft wat het kan zijn.
Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is dat misschien de nieuwe zuiger niet goed is?
Het rare is dus dat hij goed start en loopt zo gauw je niet te veel gas geeft.
 
Wat was er fout aan de vorige zuiger?
Geen idee. Ik heb beide zuigers naast elkaar gehouden en kon geen afwijkingen zien.
Ik denk dat de zuiger iets hoger was dan de bijgeleverde. Verder zag alles (kleppen etc) er nog prima uit dus geen motorschade veroorzaakt. Wel wat last van olieverbruik, eens kijken of dat (na het inrijden) aanhoudt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan