Trillingen in blok

MotorDonkey

Die hard MF'er
23 jul 2013
840
1
Herwijnen
Tijdens het rijden voel ik trillingen in het motorblok van mijn Thundercat.
Het begint bij 5000rpm tot ongeveer 7000rpm. Ik zou alleen niet weten hoe het komt.
Ik heb wel het idee dat het met de versnellingen te maken heeft. Hoe hoger de versnelling des te later het trillen begint. in zijn 6 lijkt het vanaf 6000rpm te beginnen tot ongeveer 7/7500rpm...

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Klinkt het iemand bekent in de oren?
 
Je zegt dat het in hogere versnellingen pas bij een hoger toerental tevoorschijn komt, Hoe zit het dan bij de snelheid die je rijd?

Ik kan me zo voorstellen dat het dan bij een bepaalde snelheid optreed...
 
Je zegt dat het in hogere versnellingen pas bij een hoger toerental tevoorschijn komt, Hoe zit het dan bij de snelheid die je rijd?
Ik kan me zo voorstellen dat het dan bij een bepaalde snelheid optreed...

Neuh, stel dat je 80 rijdt in z'n 6 of 80 in z'n 5, dan zou het in z'n 6 juist bij een lager toerental moeten optreden...
Het is dus niet snelheidsafhankelijk.

TS, ik zou het toch als eerste in de ketting/tandwielen zoeken.
 
Neuh, stel dat je 80 rijdt in z'n 6 of 80 in z'n 5, dan zou het in z'n 6 juist bij een lager toerental moeten optreden...
Het is dus niet snelheidsafhankelijk.

TS, ik zou het toch als eerste in de ketting/tandwielen zoeken.


Is inderdaad niet afhankelijk van de snelheid. als ik 120 ga in zn 4 5 of 6 bij de 6e lijkt het dan later te komen.

Tandwielen zijn goed en de ketting is goed, die smeer ik netjes en houd ik netjes strak zoals het hoort. Alles staat ook recht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan