Carbon delen vergeelt

denman1710

MF'er
19 jun 2012
88
0
Forummers,

Ik heb nog 8 delen carbon voor mijn MV Brutale.
Ze zijn gelakt en zijn ligt vergeeld.

Ik ben voornemens ze te spuiten met blanke lak.

Hoe kan ik dit behandelen en weer strak maken?


2082e4dde314d756802856a478fccf8b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thks!

Ik heb hem door gebladerd, maar kom er niet echt uit of dit nou een slechte toplaag was of onbehandeld Carbon.

Ik heb 8 delen onbehandeld, kan ik dat zomaar schuren (korrel 1500 en 2000?)
 
Ja zie wat er b.v. in het achterdeeltje voor merkje zit geplakt.
Er zit ook een merk label aan de buitenzijde wat zegt Composit. Composit is ook gelijk het logo.

Ik weet dat het slecht tegen UV kan en heb hier al wat tips gehad om na schuren het met een bepaalde blanke lak laag weer te spuiten.

Ik vind alleen dat het echt meer naar grijs toe neigt dan zwart, kan ik dat redden door te schuren (met 2000 nat) en weer te lakken met een blanke laag. (Moet dan weer zo zwart worden als de hitteschildjes van de uitlaat).
 
Carbon kan slecht tegen UV...

Is composit wel het merk?
Composit is namelijk het materiaal, lamineren met carbon, glas of aramide wordt namelijk composiet genoemd.

Carbon met PU kan heel goed tegen licht.

Composiet is het totaalproduct, carbon met epoxy, glasvezel met polyester etc.

carbon zelf bestaat uit zuivere koolstofvezel. Superdunne vezels die samengedraaid zijn tot iets dikkere zodat ze beter handelbaar zijn.
Carbonvezel zelf is zeer goed bestand tegen zonlicht. Het zijn de bindmiddelen zoals epoxy die verweren in UV straling.
Om een carbonlook te behouden zou het met PU polyurethaan verwerkt moeten worden. Veel duurder dan Epoxy.
 
Carbon met PU kan heel goed tegen licht.

Composiet is het totaalproduct, carbon met epoxy, glasvezel met polyester etc.

carbon zelf bestaat uit zuivere koolstofvezel. Superdunne vezels die samengedraaid zijn tot iets dikkere zodat ze beter handelbaar zijn.
Carbonvezel zelf is zeer goed bestand tegen zonlicht. Het zijn de bindmiddelen zoals epoxy die verweren in UV straling.
Om een carbonlook te behouden zou het met PU polyurethaan verwerkt moeten worden. Veel duurder dan Epoxy.

Je hoeft mij niets over dat spul te vertellen...
 
Nu heb ik ze ff bij een bevriende spuiter gebracht en die geeft aan dat het wel echt carbon is, maar niet zwart maar grijs (titanium) van kleur.

Weten jullie waar ik nog meer grijs carbon kan kopen ipv zwart?

www.compoos.it is de fabrikant, heb hen ook maar een mail gestuurd
 
Terug
Bovenaan Onderaan