Tankdop erin "modden"

BKLYF

MF veteraan
26 feb 2014
3.050
972
Belgiek
Instagram
Ik heb een supermotard, maar die heeft geen afsluitbare tankdop.
Nu, aangezien dat er geen tankdoppen voor bestaan (of tanks), ben ik van plan om de hals van een bestaande motor/brommer er in te monteren.
Ik zou zo te werk gaan:
- Tank met tankdop kopen
- Tankhals eruit slijpen, mooi oppoetsen etc...
- Tank leeg laten lopen van de motard (spoelen mag ook wel eens gebeuren)
- Tankhals monteren met montagekit van bison of pattex (want lassen kan niet omdat het een plastic tank is.)

Wat is jullie opinies daarover?
Ik heb al een goedkope mtx tank gevonden, alleen ben ik niet zeker of dat zou lukken.
Reden is dat ik mijn motor soms buiten laat, en bang ben dat vandalen verschillende dingen in m'n tank pleuren, of zelfs m'n benzine stelen.
 
Ga eens bij een Keverboer langs, die verkoopt afsluitbare tankdoppen voor een ronde hals. Heeft ie het niet gewoon verder kijken dan je neus lang is. Een tankdop voor een grasmaaier kan ook op een motorfiets passen bijvoorbeeld ;) (om maar iets te noemen)
 
Ik heb een supermotard, maar die heeft geen afsluitbare tankdop.
Nu, aangezien dat er geen tankdoppen voor bestaan (of tanks), ben ik van plan om de hals van een bestaande motor/brommer er in te monteren.
Ik zou zo te werk gaan:
- Tank met tankdop kopen
- Tankhals eruit slijpen, mooi oppoetsen etc...
- Tank leeg laten lopen van de motard (spoelen mag ook wel eens gebeuren)
- Tankhals monteren met montagekit van bison of pattex (want lassen kan niet omdat het een plastic tank is.)

Wat is jullie opinies daarover?
Ik heb al een goedkope mtx tank gevonden, alleen ben ik niet zeker of dat zou lukken.
Reden is dat ik mijn motor soms buiten laat, en bang ben dat vandalen verschillende dingen in m'n tank pleuren, of zelfs m'n benzine stelen.


kurk
 
Ik heb een tijdje terug een nieuwe tankdop gevonden voor een externe tank van een buitenboord motor. Het probleem was dat de dop in het water was gevallen en helaas was de ontwerper te dom om er een drijvend iets van te maken. De dop was deels van metaal dus heb ik een poging gedaan om te magneetvissen met een grote magneet uit een oude speaker. Wel wat spijkers schroeven scharen en een lijk met schaatsen opgevist maar geen tankdop. Wat bleek toen, de magneet paste precies in het gat van de tankdop _O- O-ring eromheen tegen het klotsen en gaan met die banaan.
Dus de zinloze protip van kapiteinkoek van vandaag: probeer het eens met een magneet uit een oude speaker die extratoevallig precies de juiste maat heeft. Succes & bedank me later.
 
Ga eens bij een Keverboer langs, die verkoopt afsluitbare tankdoppen voor een ronde hals. Heeft ie het niet gewoon verder kijken dan je neus lang is. Een tankdop voor een grasmaaier kan ook op een motorfiets passen bijvoorbeeld ;) (om maar iets te noemen)

Dat is ook wat ik wil doen, de hals van de mtx tank die ik op het oog heb zou ik eruit willen slijpen en in mijn eigen plastic tank modificeren en dichtkitten met montagekit of tweecomponentenlijm.
 
Eventjes een al heel snel updateje:
Heb van Honda80cc.nl (Ruud V, Marinus V) een tank + tankdop gekocht voor een luttele 11 euro. hopelijk dat ze die opsturen.
Ga toch maar proberen die tank te modden, en als het mislukt ben ik dan de sjaak.
Zal wel fototjes posten tijdens het monteren :')

Voor de reacties op dit topic met:
- Kurk, stop,...

Ik zoek dus een afsluitbare tankdop met slot, en ben mijn tankdop niet kwijt, het is gewoon een onafsluitbare schroefdop.
Ik heb dus zo'n ding nu:
Alloy_Gas_Cap_High_Performance_Colored_For_Dirt_Bike_Pit_Bike_Mini_Moto.jpg


En heb dit gekocht:
178323859-honda-mtx-r-tank-rood.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat je een dop moest hebben om je tank af te sluiten.
Het gaat dus om een dop met sleutel.
Ben je bang dat er iemand stiekem benzine gaat bijvullen?
 
Lol nee, zoals er in de startpost staat, ben ik bang dat men iets in de benzinetank gaat gooien (steentjes, zand, papier, rommel,... ) of mijn benzine eruit gaan stelen, of erger nog: mijn tankdop stelen. Daarom ben ik daarnaar op zoek, dus mijn oplossing is:
Afsluitbare tank met dop kopen en modden op m'n normale plastic tank.
 
Koop gewoon zo'n ouwe ronde tankdop met slot op de sloop, sloop em uit elkaar en lijm het gedeelte met slot op je huidige tankdop. Als de boefjes dénken dat er een slotje op zit zullen ze die suikerklontjes bij de buurman in z'n prius gooien. En dat geeft niet want die rijdt op duracell.
 
Moet dan ook wel functionaliteit hebben.
Welnu, ik heb die tank al besteld (11 euro incl. verzending, dus echt een koopje), en ga er als de tank binnen is direct aan beginnen en jullie gaan updaten.
 
Kunststof kun je zeker lassen, hetzij op een andere manier dan metaal. Maar kunststoflassen is gewoon een bestaande vorm van het verbinden van materiaal hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan