rpm

frank c

MF'er
25 feb 2014
43
0
Als ik bv 100 km/hr rijd,en geef dan flink in een keer gas erbij,dus zeg maar goed doortrekken.
Zwiept mijn toerenteller op/neer naar boven en stabiliseerd zich na enige tijd.
Verder merk ik aan de motor niks bijzonders,trekt ook gewoon vlot op,geen terugval te merken,alleen toerenteller beweegd dus onrustig.
 
zit gewoon olie voor motor in,ververst in november.Trekt ook gewoon vanuit stilstand normaal op,hoef geen extra gas te geven,motor doet normaal,ook de toerenteller,alleen bij bv rijden bij bv 100 of 120 gas geven dan zwiept de pm teller op/neer en stabiliseerd na enige secondes weer,ik denk mss rpm teller ?
 
nou ik merk aan de motor verder niks,dus geen koppelingsplaten denk ik,want dan hoor je dat toch wel aan je motor.

Dan nog zijn je koppelingsplaten versleten. Zet hem eens in zijn zes en trek volgas op (een lege rechte weg helpt want je moet zoveel mogelijk van je toerenbereik meepakken). Als de koppeling goed is zal de toerenteller in verhouding blijven lopen met de snelheidsmeter, is de koppeling niet goed dan zal ie ergens in het toerenbereik in eens omhoog schieten.

Ohja, en als ik zeg volgas dan bedoel ik ook volgas, niet 70%.
 
Dan nog zijn je koppelingsplaten versleten. Zet hem eens in zijn zes en trek volgas op (een lege rechte weg helpt want je moet zoveel mogelijk van je toerenbereik meepakken). Als de koppeling goed is zal de toerenteller in verhouding blijven lopen met de snelheidsmeter, is de koppeling niet goed dan zal ie ergens in het toerenbereik in eens omhoog schieten.

Ohja, en als ik zeg volgas dan bedoel ik ook volgas, niet 70%.
100% zeker dat daarna je platen versleten zijn. _O-
 
Dan nog zijn je koppelingsplaten versleten. Zet hem eens in zijn zes en trek volgas op (een lege rechte weg helpt want je moet zoveel mogelijk van je toerenbereik meepakken). Als de koppeling goed is zal de toerenteller in verhouding blijven lopen met de snelheidsmeter, is de koppeling niet goed dan zal ie ergens in het toerenbereik in eens omhoog schieten.

Ohja, en als ik zeg volgas dan bedoel ik ook volgas, niet 70%.

volgens mij bedoelt ie toch echt dat het toerental NIET omhoog gaat, maar alleen de toerenteller
 
Jij hoeft alleen te weten dat een koppeling niet meetbaar slijt als deze koppel overbrengt in gekoppelde toestand, en indien ie dan slipt is ie versleten.

Een koppeling is berekend op het overbrengen van minimaal het maximaal leverbare koppel van het motorblok + een extra marge.
Misschien wel even handig om erbij te vermelden dat hij gewoon op moet schakelen tot zijn hoogste versnelling en dan pas volgas moet geven.
Zoals het er nu staat wek je de indruk dat hij vanuit stilstand in z`n 6 op moet trekken. ;)
 
Jij hoeft alleen te weten dat een koppeling niet meetbaar slijt als deze koppel overbrengt in gekoppelde toestand, en indien ie dan slipt is ie versleten.

Een koppeling is berekend op het overbrengen van minimaal het maximaal leverbare koppel van het motorblok + een extra marge.

wat dacht je van...
afstelling
hangende kabel
veer of diafragma
vuil in de hydraulische leiding...

dus een slippende koppeling is echt niet altijd versleten, maar goed dat hoeven we dus niet te weten
 
Terug
Bovenaan Onderaan