Suzuki gs 500 start niet en een cursus motor onderhoud

MonsterLady

Rookie
26 okt 2011
8
0
Haarlem
Dit is mijn eerste motor, en hij start niet.... Gekregen op 15 feb, een Suzuk gs 500 van 24 jaar oud.

De accu's, ja ik heb er twee een Unibar en een Yuasa, aan mijn Optimate zijn allebei prima en vol. Toch start de motor niet. Hij probeert en kucht dan als een oude man en doet vervolgens niks meer. Op den duur maakt ie een soort klik geluid.

Voor ik hem voor een dure beurt naar een garage stuur, heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Omdat ik weinig verstand heb van motoren en graag wil leren over basis onderhoud, zou iemand in de buurt van Leiden mij een kleine basis cursus kunnen geven?
 
Hoe oud is de benzine?
Ik zou hem eens proberen door tijdens het starten deodorant in het luchtfilter te spuiten.
Het drijfgas werkt als LPG. Als je ontsteking goed is zal hij er op starten.
 
Hoe oud is de benzine?
Ik zou hem eens proberen door tijdens het starten deodorant in het luchtfilter te spuiten.
Het drijfgas werkt als LPG. Als je ontsteking goed is zal hij er op starten.

:?

Nou weet ik niet wat er extra in deodorant zit behalve dat je dan geen zwetend luchtbox zal krijgen maar ik gok dat startgas een beter alternatief is?

Maar als hij klikt dan zal het toch vermoedelijk de accu zijn.
Ik had laatst een accu van een scooter, die gaf 12.5 volt aan.
Totdat je er een lampje op zette: was het ineens 2 volt..
Dus: geeft de accu ook de juiste spanning wanneer je de startknop in duwt?
Mag niet lager inkakken dan 9 volt..
 
Carbs (laten)reinigen en je hebt 90% van het probleem opgelost.
Nieuwe bougies erin en verse benzine. Dan moet het lukken.

ben ik het wel mee eens maar misschien is het een idee om eerst een bougie er uit te halen en kijken of hij wel (goed) vonkt, zou zonde zijn dat je de carbs laat reinigen en het bv een bobine is die niet werkt (carbs reinigen kost je gewoon geld en vonk checken is zo gedaan).


GR NEMO
 
Huh, normaal gesproken is er een wachtlijst als een lady zoiets vraagt.
haarlem leek mij nog wel een leuk ritje. maar leiden is wat verder maar als er geen kandidaten zijn O-) ben bekend met de gs500 dus ken er een hoop kwalen van. zal eens in het gs500 topic vragen wie er zin heeft. (van de vrijgezelle mannen :+ )


snap nu het gebrek aan aanmeldingen
Ik heb een vraag over mijn motor eerste eigen motor *D , ik heb hier zelf niet bijster veel verstand van helaas.

Ik heb voor mijn verjaardag een oude motor gekregen van mijn vriend, een Suzuki GS500 uit 1990.

of heb je die intussen de deur uitgeschopt omdat hij je een kapotte motor gegeven heeft })
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- _O-

Ik kom uit Oegstgeest dat is om de hoek.
Maaruh, wanneer heeft de gs voor het laatst gelopen dan?
Kijk eens met een zaklampje in je tank en vertel eens wat je ziet, liefst met foto.

En klik klik klinkt als een leeggestarte accu ja.
Gebruik je de shoke wel juist?
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties :) Dan ga ik eens uitvogelen hoe ik bougies check en een multimeter zoeken voor de accuspanning. De benzine is twee week oud trouwens.

Haha, foto posten :p

Op het moment zit ik nog in Haarlem, vanaf volgende zaterdag in Leiden. Hopelijk kan ik de motor erheen rijden en niet in de verhuiswagen erbij moeten zetten...
 
haarlem leek mij nog wel een leuk ritje. maar leiden is wat verder maar als er geen kandidaten zijn O-) ben bekend met de gs500 dus ken er een hoop kwalen van. zal eens in het gs500 topic vragen wie er zin heeft. (van de vrijgezelle mannen :+ )


snap nu het gebrek aan aanmeldingenof heb je die intussen de deur uitgeschopt omdat hij je een kapotte motor gegeven heeft })

Ah kijk hij staat momenteel nog in Haarlem ;)
Mag je toch aan de bak hihi.
 
Thanks voor de reacties :) Dan ga ik eens uitvogelen hoe ik bougies check en een multimeter zoeken voor de accuspanning. De benzine is twee week oud trouwens.

Haha, foto posten :p

Op het moment zit ik nog in Haarlem, vanaf volgende zaterdag in Leiden. Hopelijk kan ik de motor erheen rijden en niet in de verhuiswagen erbij moeten zetten...

Effe aan je vingers likken en dan je bougie vasthouden en tegen je blok houden en dan starten ;)
Als je ineens IEUWWWWW! roept dan vonkt hij lekker :P

Nee effe serieus.
Laat er effe iemand naar kijken met een beetje know how.
 
Terug
Bovenaan Onderaan