virago 750 82 caferacer project

sander83

Die hard MF'er
24 feb 2014
359
2
Drenthe
Hallo,

Vorige week een oude Virago 750 uit 82 gekregen. Motorfiets was al deels gedemonteerd maar wel zo goed als compleet op subrame en zadel na!

Ben van plan er een caferacer van te maken.

Om al wat ideen op te doen op dit forum beland.... Direct maar een profiel aangemaakt.

Carburateurs inmiddels al ultrasoon gereinigd, kabelboom hersteld en ontsteking vonkt.

Iemand nog tips mbt de ombouw?
 
Wil er sowieso een andere voorvork in zetten, iemand hier ervaring mee? Wil wel dezelfde velgen gebruiken.
Heb al gelezen dat een r1 of r6 vork moet passen, maar wat moet ik dan allemaal aanpassen?
 
Bij een andere voorvork horen sowieso andere remklauwen. Zou dus op zoek gaan voor een complete voorvork met kroonplaat en remklauwen (en dat wordt dan even schrikken, denk dat je aankoopbedrag van je projectfiets gelijk een aantal keer over de kop gaat :+ ).

Veel succes met je project :Y

Een tip om inspiratie te houden en het project ook daadwerkelijk af te ronden: zorg dat je de motor eerst rijdend krijgt en dan langzamerhand veranderingen aan je fiets gaat aanbrengen.
Gelijk beginnen met grootse verbouwingsplannen mondt vaak uit in een gestrand project... en dat is niet wat ik je toewens :N
Dus veel plezier met sleutelen en puzzelen om je projectfiets rijdend te krijgen ;)
 
Dag Sander83:

Ik zou in het begin zeker geen moeite steken in een andere voorvork... kost relatief veel geld, en kan technisch een behoorlijke uitdaging zijn. En dat hangt dan dus weer af van je eigen technische vaardigheden en mogelijkheden.

In het begin veel lezen, lezen, lezen en veel plaatjes kijken.... je bent gelukkig niet de eerste die zo'n ding ombouwt dus er moeten voorbeelden zijn.

Verder een andere tank, een ander zitje, andere rem/schakel set en aan ander stuur. Kortom een andere houding op je fiets maken het ombouwen interessant in mijn optiek. En daar zou ik ook alle moeite in steken. Evt. een andere uitlaat(demper)
Verder alles wat eraf kan natuurlijk in de kliko en daarna kun je altijd nog verder kijken.

Veel plezier ermee!

Later,

Loek
 
Thanx voor jullie tips! Zijn inderdaad al veel verbouwde virago 's te vinden op het net.... misschien verstandig om de zaken eerst wat minder drastisch aan te pakken.....
Zal proberen de vorderingen hier met jullie te delen, wilde al wat foto's opladen, maar lukt niet...
Ben bang dat het wel een lange termijn project wordt....
Misschien ideeën mbt tank, stuur enz?
 
Ha, nog een virago die wordt omgebouwd.... Dit ga ik volgen, ben er ook mee bezig...'t is te zeggen af en toe toch, want vrouwlief vind het huis schilderen (binnenkant) prioritair, raar he.... :+
De mijne draait en rijdt goed, maar het gerammel van de startmotor moet ik nog oplossen... en dan de rest, maar ik heb veel tijd. Ik heb immers nog een andere motor om mee te rijden. :]
 
Deze week begonnen met demontage van de motor. Inmiddels de achterbrug gedemonteerd, en het motorblok staat op de werkbank.
Nog even ergens een werkplaatshandboek vinden en dan beginnen met demontage van het motorblok......
Wordt vervolgd.
 
ik heb jouw verbouwing ook gelezen en bewonderd ,ook ik ga me er aan wagen
maar zie dat jij wel heel gelikte rem/schakel zetjes maakt .Doe je dat ook voor verkoop ?
Dag Sander83:

Ik zou in het begin zeker geen moeite steken in een andere voorvork... kost relatief veel geld, en kan technisch een behoorlijke uitdaging zijn. En dat hangt dan dus weer af van je eigen technische vaardigheden en mogelijkheden.

In het begin veel lezen, lezen, lezen en veel plaatjes kijken.... je bent gelukkig niet de eerste die zo'n ding ombouwt dus er moeten voorbeelden zijn.

Verder een andere tank, een ander zitje, andere rem/schakel set en aan ander stuur. Kortom een andere houding op je fiets maken het ombouwen interessant in mijn optiek. En daar zou ik ook alle moeite in steken. Evt. een andere uitlaat(demper)
Verder alles wat eraf kan natuurlijk in de kliko en daarna kun je altijd nog verder kijken.

Veel plezier ermee!

Later,

Loek
 
@zenabi:
Die rem-schakelsetjes maak ik niet zelf ;) die worden gemaakt door meneer tarozzi en die zijn op veel plekken te koop. De beugeltjes waar ze op gemonteerd zitten maak ik uiteraard wel weer zelf, maar dat zal voor elke situatie anders moeten dus daar heb je niet zoveel aan...
 
Heb je een pb verstuurd ivm werkplaats handboek.
Vandaag op de motor markt in hardenberg geweest..... Weer boel ideeën opgedaan, en wat een zooi onderdelen. In de aanbieding daar....
 
Imgatt
full
 
Krijg het nog niet helemaal voor elkaar met foto's plaatsen :? :?
staat dat ik imgatt moet plaatsen in het reageerveld, maar lijkt me zo ook niet helemaal goed.... Maar de foto's staan er in elk geval bij *O*

Je kunt of op het knopje klikken boven in de tekst editor (het fotootje) of
schrijven waarbij je LINK vervangt door de link naar het plaatje natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan