virago 750 82 caferacer project

full
 
respect voor je vakmanschap!

Heb je ook al proef gezeten met dat rempedaal zo? lijkt erg hoog te staan.
 
Rempedaal staat idd aan de hoge kant.... Wellicht pas ik dat nog aan mocht het problemen geven. Heb nog wel paar dingetjes meer die gebeuren moeten... We knutselen lekker rustig door, zien wel waar en wanneer t eindigt 😉
 
Uitlaat heb ik overigens niet zelf gefabriceerd, maar moet wel zeggen dat ie erg mooi wordt 😍Verwacht de motor binnenkort retour zodat we aankomende winter aan de afwerking kunnen beginnen.. Binnenkort meer foto's 😉
 
Uitlaat is klaar.... Vind t bijzonder geslaagd, past mooi in totaalplaatje straks. Motor deze week weer ophalen en dan beginnen met de laatste puntjes op de i. Zijn nog wel paar dingetjes die moeten gebeuren of die me nog niet helemaal naar de zin zijn.... Maar ach, duurt allemaal toch al behoorlijk lang, heb d'r geen haast mee....
 
Motor vandaag draaiend gehad, weer als een kind zo blij ....liep niet verkeerd en heel mooi donker geluid uit de uitlaat 👌🏼
Klein stukje in de eerste versnelling gereden maar dat valt niet mee zonder gaskabel.... Die moet dus nog even gemaakt worden.... Grondspeling is alleen wel heel minimaal, daar moet nog wel wat aan gedaan worden ben ik bang.... Als iemand nog suggesties heeft hoor ik t graag....
 
Als de grondspeling van de uitlaat het probleem is, dan weet je zelf de oplossing al wel waarschijnlijk ;) Wel erg mooi geworden die pijpjes! :t
 
Laatst bewerkt:
Haha niet zozeer de uitlaat, t hele blok.... Was me het al wel bewust na plaatsen voorvork, moet vast nog wel aan te passen zijn.... Misschien andere kroonplaat met bussen om de vorkpoten te verlengen of zoiets. Uitlaat blijft lekker op z'n plek in elk geval 😜
 
Is hij veel korter dan de standaard? Als ik het zo zie op de foto moet je al serieus verlengen om een beetje extra te krijgen onder het blok. Achterkant kun je misschien ook nog wat omhoog zetten?
 
Maar als je de achterkant verhoogd, komt ie dan niet juist voor extra laag te liggen? Denk dat we t eerst maar eens dmv proefritje moeten gaan ondervinden.....
 
Op de foto lijkt het alsof hij zonder "lading" (jij dus ;) ) hij horizontaal hangt. Als je er op gaat zitten zal hij dus iets schuin naar achter aflopen, als je hem dan wat verhoogt heb je in ieder geval al minder kans dat hij achteraan schuurt. Als je hem vooraan nog verhoogt moet hij uiteraard achter nog verder omhoog om waterpas te blijven.

Maar inderdaad, een proefrit is misschien niet slecht :Y Heb je er een idee van wat het scheelt met deze vork t.o.v. standaard? Als dat een centimeter of 2/3 is ga je dat waarschijnlijk wel kunnen oplossen. Maar als het bv. Richting de 15cm gaat, dan zal het een stuk lastiger worden om de bodemspeling enigszins terug in de richting van de fabriekswaarde te krijgen :)
 
Kijk eens hoe dat hier gemaakt is en lijken niet van die ' vreselijk' dikke buizen.
En staat wel fraaier als die buis die van achter naar voor over je blok loopt. :]
full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan