virago 750 82 caferacer project

Zo eigenlijk geen idee wat het scheelt met origineel. Ga proberen binnenkort een proefritje te maken en dan zullen we t zien... Moet ook de kabelboom nog netjes isoleren en een gaskabel maken.... T schiet in elk geval nu wel mooi op 😉
 
Heb zelf dat probleem ook gehad Sander ,
ik heb toen verlengers laten maken voor de voorvork ,
heb de voorvork toen 4cm aan de voorkant verhoog , voor het oog een klein verschil maar scheelde toch echt
 
jawel , Carlo de Marchi

heb hem op facebook , ff kijken straks hoe ik daar de gegevens van kan vinden
 
Mooie fiets geworden en vind die dikke bochten goed staan *O*
Hij is zeker te laag om fatsoenlijk mee te rijden ja,ophogen voor en achter. :Y
 
Denk dat hier wel de nodige expertise op t forum aanwezig is daarvoor 😉... Heb helaas geen ervaring met draaibank 😌
 
En tja, wat die "vreselijk" dikke uitlaat betreft.... Smaken verschillen gelukkig, ik vind m top... Past mooi bij t geheel
 
Paar kleine minimale vorderingen deze week... Gaskabel gemaakt en gemonteerd.... Kentekenplaat laten maken en gemonteerd. Wil ook nog een km teller monteren, liefst een enkel rond klokje welke ik op t stuur kan monteren... Iemand nog tips wat beetje mooi werkt? Op aliexpress staat ook wel wat, maar is de vraag of dat wat is natuurlijk
 
Heb een teller besteld via Aliexpress. Exact zelfde wordt ook aangeboden via caferaceronderdelen.nl maar dan alleen 4x duurder😏 Tel uit je winst.
Deze week stuuruitslag nog wat aangepast door nokken op kroonplaat weg te slijpen. Nu een wat betere draaicirkel.
 
Ben me nu wat aan het verdiepen in het ombouwen tot single carburateur. Afgesteld worden moet hij sowieso nog dus wat dat betreft niet zo'n probleem.
Zou graag horen of er hier ook mensen zijn die hier ervaring mee hebben en miss nog tips of suggesties hebben. Wat zijn bijv goede types om te gebruiken etc.....
 
Ha Sander,

Die dikke bochten is een kwestie van smaak natuurlijk, ik vraag me een beetje af of ze goed gaan werken?!?! Maar het zal vast niet om de prestaties gaan :)
Waarom wil je graag ombouwen naar 1 carburateur? Als je standaard carbs nog goed zijn en nog gewoon door het frame aanzuigen, lekker laten zitten die handel!
Mocht je dat toch willen doen dan is eigenlijk elke 40mm vacuumcarb wel te doen volgens mij (check de HD carbs) als het om het harde moet zijn twee dellorto PHM40's de meest gebruikte oplossing. Het lastige aan de ombouw is een goed werkend/passend spruitstuk te vinden. Die zijn er vast maar kosten dan ook wel $$ en als je zelf iets gaat fabrieken wordt het best een experimentje. Maar dat moet lukken als ik je uitlaat zo bekijk ;)

Later,

Loek
 
Huidige carburateurs zijn prima in orde, voorzien van revisie setje en nieuwe inlaatrubbers. Op de plek waar t originele filter zat, zit nu open luchtfilter, aanzuiging via frame.... T gaat idd niet om de prestaties maar t moet wel beetje fatsoenlijk rijden. De vraag is, waar te beginnen met de huidige carbs, eerst synchroon stellen of direct ook grotere sproeiers erin?
 
Moet ook bekennen nog geen meters gemaakt te hebben, dus misschien valt t wel mee hoe t loopt. Was afgelopen week van plan stukje te rijden, was de straat nog niet uit of al politie 😩
Niet verzekerd, geen kentekenplaat, geen helm.... Dom dom natuurlijk, gelukkig bleef t bij een waarschuwing en mocht ik terug lopen.
T waren wel twee motorliefhebbers, ze vroegen wat voor type t was, maar zo'n Virago hadden ze nog niet gezien😜
 
Aj....

Dat is inderdaad mazzel hebben met de politie _O- Wow zeker als je een revisiesetje hebt zitten zou ik niet beginnen aan de ombouw. Carburateurs zijn lastige dingen. Ik was er in het begin ook heel huiverig voor, maar heb wat hulp gehad bij het afstellen en nou werken ze top (en mik ik ze ervan af voor twee dellorto's _O- ) Maar dat is een ander verhaal.

De basis heeft een motorzaak gedaan met enkel het blok op een standaard. Eerst synchroon, dan stationair (sproeier moest groter)en luchtmengsel en daarna hoofdsproeier op de gok flink groter. Het mengsel was zo arm dat nat 1 minuutje staionair de uitlaat roodgloeiend was :o staat nog een filmpje van in mijn topic.

De rest (hoofdsproeier en naaldpositie heb ik daarna met behulp van een lambdameter gedaan met het blok in de motor en dan steeds een stukkie proefrijden op het industrieterrein. En dat was me zelf anders ook niet gelukt. Zo'n metertje zegt meteen alles...
Ik moet zeggen dat als je er flink wat over leest dat het uiteindelijk wel goedkomt. Het kost veel tijd. En ik kan nu in een half uurtje hoofdsproeier en naaldpositie aanpassen compleet met uitbouwen en weer inbouwen _O- dat was eerst ook 3x zo lang.

Sproeiers koop ik bij 4-takt winkel

En ik heb een setje ruimers gekocht omdat ze niet groot genoeg waren.

Succes ermee,

Later,

Loek
 
He Loek,

Bedankt voor je reacties, nuttige info waar ik wat aan heb! Misschien idd verstandig om verder te gaan met deze carbs. Moet uiteindelijk wel goedkomen. Motor draait zo stationair best goed.... Misschien eens beginnen met synchroon stellen, zal me er eens in verdiepen. Is vast wel info over te vinden...
Maar als ik je verhaal zo lees kan ik daarna ook wel beginnen met monteren van grotere sproeiers. Hoeveel groter is aan te raden om mee te beginnen?
 
Laatst bewerkt:
ik heb anders nog wel wat liggen voor single ombouw Sander
full
 
@zenabi; Heb je daar toen ook mee gereden? En ook al een inlaat voor? Lijkt wel behoorlijk compleet.... Nog meer gadgets?😜
 
@Loek: heb je ook een adresje voor een setje ruimers en waar heb je een labdameter vandaan gehaald? Standaard hoofdsproeier voor de xv750 is 122 voor beide carbs, stationair 41 voor beide. Als ik voor beide eens begin met 10% meer? Wil dan ook even de vlotterhoogte checken.
Welk type sproeiers moet ik hebben, is dat m5 keihin?
 
Terug
Bovenaan Onderaan