virago 750 82 caferacer project

full
 
Probleem van de benzinekraan ook gevonden... Had al gezien dat t filterelement niet al te best was bij het reviseren van de kranen, maar dacht dat dit nog wel zou werken, niet dus.... Kraan zat verstopt 😔Zou het kwaad kunnen als ik deze filters in de tank niet meer monteer? Enige wat dat niet werkt is de reserve stand, maar vind ik voor nu niet zo'n probleem. Had in de leiding tussen de kranen en carbs ook al een los benzinefilter gemonteerd....
 
Afgelopen weekend een groot deel van de kabelboom geïsoleerd, met t materiaal wat in t linkje van willemheer staat, mooi spul! Ben alleen nog wat meer nodig.
Gisteren tank erop en gestart, aanpassing startkoppeling lijkt goed uit te pakken....
Stationair loopt hij goed, bij gas geven slaat hij af. Een van de twee benzinekranen hapert ook, pri stand nauwelijks benzine, dus die moet ook weer even los. Viel me ook op dat de voorste cilinder veel warmer wordt, misschien heeft t een met t ander te maken. Haal ook nog even nieuwe bougies, is dat ook 100% in orde...

Nice :t Heb je dat spul ook over de stekkers heen gekregen of zaten die er nog niet aan? Ben namelijk zelf ook wel geïnteresseerd erin.
 
Nice :t Heb je dat spul ook over de stekkers heen gekregen of zaten die er nog niet aan? Ben namelijk zelf ook wel geïnteresseerd erin.

Over de grotere stekkers wil het niet, hoewel je de diameter wel kunt vergroten door het materiaal samen te drukken. Het oogt netjes, hoewel de uiteinden wel behoorlijk rafelen, heb ik met stukjes krimpkous afgewerkt. T spul is er ook wel in grotere diameter zag ik. T nadeel van de site vind ik de verzendkosten, dat maakt t duur want t spul kost niet veel
 
De filters in de kraan weglaten lijkt me niet zo'n probleem als je een inline filter gebruikt. De reserve stand kun je behouden door een passend buisje in de kraan te steken/klemmen.
 
Filters in de kraan verwijderd, spul weer terug gemonteerd en weer starten.... Das al beter! Goede doorstroom van de benzine op beide kranen en goede respons op t gas..
 
Nadat ik nieuwe sproeiers gemonteerd heb, heb ik ook meteen de vlotterhoogte nagemeten. Heb hier nog mijn twijfels over....: Bij behoorlijk inveren motor / remmen, begint de motor nog steeds slecht te lopen / afslaan. Bedrading al gecontroleerd maar daar lijkt het probleem niet te zitten. Vraag me nu af of de stand van de carbs door andere voorvork ( dus niet meer waterpas) invloed kan hebben. Lijkt me eigenlijk sterk want dan zou het rijden op een helling ook zulke problemen moeten geven??
Wilde de aftapplugjes van de vlotterbakken loshalen om niveau te kunnen meten, maar daar is in het verleden al iemand mee bezig geweest, dat wordt m dus niet😒
 
Mocht vlotterhoogte wel verkeerd staan, wat is dan eigenlijk het effect dat ie zo beroerd begint te lopen? Benzine te kort? Of begint ie te verzuipen?
Als ik gas hou tijdens inveren blijft ie wel lopen.
 
Vandaag mooi weer! Dus voor t eerst echt wat kilometers gemaakt.... Zithouding is super, en loopt niet beroerd.... Afslaan bij remmen of inveren heeft ie ook niet gedaan...
Alleen bij vollast in het bovenste toerengebied begint ie wat te stotteren. Maar ben op de goede weg👌🏼
Nadat de motor goed op temperatuur was, heb ik m synchroon gesteld met eigengemaakte tool. Dat werkt overigens heel goed, loopt nu ook veel mooier.
 
Binnenkort weer meer.... Eerst nog wat bezig met t afstellen. .... Andere to do's zijn de kabelboom verder isoleren, kilometerteller monteren, spiegels en denk dat ik er toch nog een contactslot met sleutel op zet.... Goed weekend verder, ik zeg proost 🍻
 
Kon d'r niet mee wachten, vanmorgen toch nog even een testrit gemaakt 😀
Bougiesleutel mee, daarna even mooie weg opgezocht.... Stationair en in het onderste en middelste toerengebied loopt ie mooi, bij volgas begint ie te stotteren. Ongeveer een km hoog in toeren gereden, daarna aan de kant gezet... Bougies eruit, wat aan de zwarte kant. Zit nu op hoofdsproeier 145, misschien toch even een stapje kleiner proberen.... Voor nu, fijn weekend nog ff 🤗
 
Ik heb mijn motor vrijdag op de vermogensbank gehad in barneveld. Hij was aardig goed afgesteld en ik moest alleen een kleinere sproeier in de carburateur van de achterste cilinder plaatsen. Ik heb nu dus een 150 en een 145 sproeier, de luchtmassa schroef een halve slag uitgedraaid en de gasnaald heb ik met twee ringetjes m5 hoger geplaatst. Het enige is, dat bij in een keer vol gas geven hij een beetje hikt. Maar hij heeft 55 pk aan het achterwiel en 75 Nm bij 4000 toeren. Dus ik ben niet ontevreden. Origineel heeft hij 64 krukas pk's.

Misschien heb je wat aan deze gegevens. Succes met afstellen.
 
Weer paar updates.... Spiegeltjes gemonteerd, uitlaat gewrapped, teller gemonteerd. Teller moet nog aangesloten worden en kabelboom verder isoleren..... Ondertussen af en toe al wat kilometers maken.... Wordt wel wat zo, ik zeg goed weekend 🍻
 

Ha die Sander
zie net dat je ook je starter heb laten aanpassen , ook laten doen bij Catier ? Delden .
dat heb ik ook laten doen zo je weet van de berichten 2014. maar hou even in de gaten dat de afgedraaide kant erg warm is geworden ,en de bestaat dat die grote veer het beschadigt. heb inmiddels de veer er uitgehaald (op advies van iemand uit USA) en hij start nu probleemloos , heb de xv 750 verbouwd naar een caferacer,
grt jan Westera Vriezenveen
 
Ha die Sander
zie net dat je ook je starter heb laten aanpassen , ook laten doen bij Catier ? Delden .
dat heb ik ook laten doen zo je weet van de berichten 2014. maar hou even in de gaten dat de afgedraaide kant erg warm is geworden ,en de bestaat dat die grote veer het beschadigt. heb inmiddels de veer er uitgehaald (op advies van iemand uit USA) en hij start nu probleemloos , heb de xv 750 verbouwd naar een caferacer,
grt jan Westera Vriezenveen

Ha Jan,

Ook nog steeds bezig dus met de motoren👍🏻
Bedankt voor de tip.
Ik heb het tandwiel niet bij Cartier laten afdraaien, maar bij Velthof in Dedemsvaart.
Heb nieuwe circlips en veer gemonteerd, en moet zeggen dat de motor niet eerder zo goed gestart heeft, ook geen geratel niks. Ik zal het startmechanisme binnenkort voor de zekerheid wel even checken
 
Ha Jan,

Ook nog steeds bezig dus met de motoren👍🏻
Bedankt voor de tip.
Ik heb het tandwiel niet bij Cartier laten afdraaien, maar bij Velthof in Dedemsvaart.
Heb nieuwe circlips en veer gemonteerd, en moet zeggen dat de motor niet eerder zo goed gestart heeft, ook geen geratel niks. Ik zal het startmechanisme binnenkort voor de zekerheid wel even checken
 
Das lang geleden!! Nog vrijwel dagelijks actief op t forum, en zat net m'n topic weer eens te bekijken.
De Virago is nog steeds in bezit en inmiddels al bijna 1500 probleemloze kilometers gemaakt.
Alle kinderziektes zijn er uit, en aanpassing startsysteem is een waardevolle gebleken.
Erg leuk om even een rondje te doen bij mooi weer, en altijd genoeg bekijks!
Heb al een paar keer op het punt gestaan de motor te koop aan te bieden, maar vooralsnog is de XV nog steeds in bezit👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan