Olie lekkage uit o.a. bougie gat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Genestealer

Die hard MF'er
7 okt 2010
811
44
Gelderland
Jaks, hulp nodig!

Gisteren kleppen gesteld volgens handboek. Alles is prima gelopen en elk actie klopte ook weer met handboek. Kleppendeksel pakking was in prima staat en na inspectie weer terug gezet samen met alle afdicht ringen.

Vandaag gestart na een hele winter stil te hebben gestaan. Starte vrij direct echter na paar seconden zag ik dikke zwarte olie uit mijn bougie gat komen van mijn 2e cilinder. Wat mij het meest zorg maakte was dat bij de uitlaat kant tussen de cilinder kop er gewoon olie uit liep in een straal...
Wat ik zo zie is het geen mengsel maar dikke olie (Voor koeling?).

Kleppendeksel is helemaal olie vrij daar lekt er dus echt niets van wat ik gisteren heb los gehaald. Enkel dat olie uit bougie gat nr 2 komt.

Lijkt wel of cilinder 2 olie binnen krijgt en deze dus door compressie er uit perst en zodoende uit mijn bougie gat komt. Of ik zeg nu helemaal iets wat niet zou kunnen. Ik heb dit ook getest door even bougie nr 2 los te halen en te starten (voor enkele secondes). De overige 3 cilinders lopen dan echt keurig, maar bij cilinder 2 tussen de koppakking komt er een constante olie straal uit gelopen. Uit de bougie gat komt er nog maar vrij weinig dus het lekt er wel op dat koppakking lek is?? Maar waar komt al dat olie vandaan?

Voor wie deze motorblok goed kent, waardoor zou dit kunnen en zou dit door mijn werkzaamheden veroorzaakt zijn? Of is dit gewoon pure pech.

e8566e5dfe4337b3bcc68c5cfa0d0d11.jpg


37d9319496a7a4c63f037cf7ea96ada4.png
 
Laatst bewerkt:
Waarom heb je je eerste posting weggehaald? :( :+
Iedereen gebeurt wel eens "ïets" tijdens het sleutelen, anders zou je niks leren. Je leert alleen van "fouten" maken. Dus je hebt er nu wat van geleerd omdat je het ook hebt opgelost.
Je hebt ook veel "toetsenbord sleutelaars" hier op het forum. Ik noem ze meelopers of trendvolgers. Die vallen hier bij bosjes.

edit: ik bedoel daarmee dus niet jouw, maar degene die om andermans "fouten" "leedvermaak" hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan