Liften of paddock's

Sideswipe

MF veteraan
17 jun 2011
1.917
67
Gliese 581d
Ik heb een vraag aan de professionele of vergevorderd amateurs die thuis sleutelen.

Uitleg
Voor het werken aan een sportmotor heb je de reguliere paddock stands in de prijsklasse van €25 tot ruim €100.

Dan kun je en je achterwiel demonteren en je voorwiel. Sommige stands hebben een balhoofdopname zodat je je vorkpoten nog kunt demonteren (vloeistofwissel)

Voorbeelden: (willekeurig merk maar datona of powerplustools verkoopt ook dergelijk typen)
bikelift.net
bikelift.net
bikelift.net

nu de vraag

Wat is nu een juiste manier om bijvoorbeeld je ballhoofd af te stellen, vorkpoten te verwijderen (als een balhoofdstand niet past), je achtervork of achterschokbreker te verwijderen?

In het vorige huis had ik een dikke houten balk langs het plafond+ een lier, nu een nieuwbouwhuis met een gips plafonnetje en geen zin om de verbouwen :)

Dus zijn daar spullen of truukjes voor?
 
Google is op Abba paddock stands voor de meeste motoren verkrijgbaar
Lift je motor in het midden simpel een paar blokken onder t spruitstuk
lekker makkelijk heb m al jaaaaaaren
 
Eerst de motor op paddock's, planken onder de uitlaat en voorpaddock weer weghalen?

Eerst de motor op paddock's, planken onder de uitlaat en voorpaddock weer weghalen?~[/quote]
Ik hen n book, due date gaat die op, Dan de plankjen op de juisted hoogte naast de motor, leunen assn de achterkant van de motor en Dan de olanken eronder schoppen :)

Uiteraard allemaal met beleid.
 
Die abba ziet er wel makkelijk uit. je hebt er ook een adapter voor die op de remschakelsets past zodat je achtervork er desnoods ook uit kan.

(die lift is nog mooier van hun)

En blijft ie goed staan met een blok onder de uitlaat?



Die bursig of constands, geven die geen beschadigingen? zo te zien 1 pen in de vorkas en een pen in je frame
 
Staat als een huis er zit niet heel veel gewicht meer op de voorkant
De stand staat aardig in t midden,en super makkelijk opbokken :Y
S winters een stukkie pijp door de vooras en een paar garagebokjes en hoppa voetjes van de vloer
full


:W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En nooit het idee/gevoel dat ie eruit dondert? Het is wel mooi een stabiel scharnierpunt.


Ik heb al de normale paddocks van bike lift en dat doe ik al met 2 personen. Daar vind ik m vrij eng opstaan (zeker aan de voorkant)
 
Terug
Bovenaan Onderaan