Achterrem K100 wil niet

crazy987

MF veteraan
7 mei 2012
2.141
3
regio moerdijk
Dus, ik heb een K100 voor de 500 euro challenge, erg leuk.
Achterrem wilde alleen niet meer naar een revisie van de klauw, pompen tot we een ons wegen maar geen druk, vacuum erop en ook dat werkte niet.
Pomp maar vervangen vandaag nadat ik er bij de motorsloop 1 heb besteld.
Maar ook bij deze, geen enkele druk te krijgen.

Wat me opvalt is dat als ik alle remslangen eraf haal en daarna de pomp draai dat het uitgaande deel wat naar de klauw gaat naar beneden houd, er geen enkele remolie doorheen gaat.
Als ik de slang er weer op zet, keertje pomp en dan vinger op het einde zet ik wel een vacuum maak.
Maar remolie wil er maar niet doorheen.

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
vul een spuit met remvloeistof en zet hem dmv een slangtje op de ontluchtingsnippel van de remklauw.
Draai de nippel een halve slag los en druk de spuit langzaam leeg totdat je reservoir op max staat.
 
vul een spuit met remvloeistof en zet hem dmv een slangtje op de ontluchtingsnippel van de remklauw.
Draai de nippel een halve slag los en druk de spuit langzaam leeg totdat je reservoir op max staat.

Zou nog wel eens kunnen werken, alleen geen juiste spuiten hier, dus door middel van vloeibare pakking maar even een slang aan een spuit fabriceren en hopen dat dat werkt :P
 
Zit er ABS tussen? Dan eerst doorzuigen vanaf de klauw, dan vanaf de unit, en dan ontluchten in dezelfde volgorde. Maar begin eerst eens met controleren of de nippels uberhaupt nog open zijn. En met controleren bedoel ik er uit draaien en kijken, niet terwijl ie erin zit.
 
bij de k100 is het een standaardkwaaltje..
na elke winter weer..pekel komt er makkelijk bij...dus vandaar..

zelf al een keer of 3 mogen vervangen..bij verschillende k100's
 
Nou met een spuitje gaat niet lukken ben ik al achter.
Ondertussen heb ik de oude maar even van stal gehaald en volledig gedemonteerd, schoongemaakt, in elkaar gezet, reservoir er weer aangehangen en een beetje olie ingedaan.
Maar hij loopt helaas nog niet door, precies hetzelfde als degene die er nu onder zit.
 
Nou met een spuitje gaat niet lukken ben ik al achter.
Ondertussen heb ik de oude maar even van stal gehaald en volledig gedemonteerd, schoongemaakt, in elkaar gezet, reservoir er weer aangehangen en een beetje olie ingedaan.
Maar hij loopt helaas nog niet door, precies hetzelfde als degene die er nu onder zit.
Heb je hem van onder af gevuld?
 
Zoals ik kan zien niet, want als ik hem indruk en dan mn duim erop doe krijg ik wel een vacuum.
Dus het lijkt wel te werken maar de olie loopt niet door.

Waar krijg je een vacuüm? Als de plunjer niet terug in zijn ruststand komt blijft het compensatiegaatje afgesloten en loopt de vloeistof niet door. Kun je controleren door op de uitgang van de pomp te blazen.
 
Waar krijg je een vacuüm? Als de plunjer niet terug in zijn ruststand komt blijft het compensatiegaatje afgesloten en loopt de vloeistof niet door. Kun je controleren door op de uitgang van de pomp te blazen.

Als ik de plunjer indruk en dan mn vinger op het uitgaande gat richting de klauw doe.
Dan de plunjer op laten komen en de vinger er weer vanaf.
 
revisiesetje kost al snel een tientje of 5. Voor 80 heb je een andere pomp. De pompen gebruikt van een k100 en k1100 passen er allebei in principe gewoon op. er zijn er genoeg te vinden, kans op een goede is groter dan een kapotte. Vuil in het compensatiegat is vaak een reden, daarna vastzittende klauwen (maar dat is bij jou niet het geval) of uit elkaar vallende slangen van binnen. Bij een Kserie i dat volgens mij ook het enige wat wel eens problemen geeft, die dingen zijn bijna onverwoestbaar.
 
Probeer het eens met een los gedemonteerd systeem en dan ophangen. Remklauw op het laagste punt, potje op het hoogste punt.
Dan met een injectiespuit van onderaf (dus vanuit de klauw) vullen net zo lang tot je potje vol zit. Dit heeft mij ook geholpen na een revisie.

Tis jammer dat ik niet in Nederland ben op het moment maar anders had ik je wel kunnen helpen ermee.
 
Het is geen gereviseerde pomp, had een andere bij motorsloop gekocht met alles erop en eraan.
Maar het probleem lijkt te zijn dat de olie niet doorstroomt.
Dus dan zou een revisieset inderdaad de oplossing kunnen zijn.

Ook als ik de pomp aan het potje hang, het potje in de bankschroef en de pomp eronder bungelend gaat er geen olie doorheen, als ik dan pomp gaat e rook niks doorheen.
 
Het is geen gereviseerde pomp, had een andere bij motorsloop gekocht met alles erop en eraan.
Maar het probleem lijkt te zijn dat de olie niet doorstroomt.
Dus dan zou een revisieset inderdaad de oplossing kunnen zijn.

Ook als ik de pomp aan het potje hang, het potje in de bankschroef en de pomp eronder bungelend gaat er geen olie doorheen, als ik dan pomp gaat e rook niks doorheen.
In de openingspost staat dat het remsysteem is gereviseerd.

Dat blijkt dus niet waar te zijn :?
 
Maar het probleem lijkt te zijn dat de olie niet doorstroomt.
Dus dan zou een revisieset inderdaad de oplossing kunnen zijn.

Ook als ik de pomp aan het potje hang, het potje in de bankschroef en de pomp eronder bungelend gaat er geen olie doorheen, als ik dan pomp gaat e rook niks doorheen.

Nogmaals, controleren of het compensatiegaatje open is! Door er zonder kennis van zaken maar gewoon een revisiesetje in te zetten ga je het probleem niet oplossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan