Te dikke demperpakking r6 2003

MrUT2120

Rookie
9 jun 2013
3
0
Zevenhuizen gn
Hallo, ik ben vrij nieuw hier op t forum, maar ik zit met een probleempje. Ik heb een yzf r6 uit het jaar 2003.

Vandaag heb ik mijn Mivv GP demper bezorgd gekregen vanuit Italie.

Ik zou de demper er direct onder monteren, maar nu blijkt dat de oude demperpakking, van de originele demper, veel te dik is. De binnendiameter van de linkpijp is ongeveer 53mm en de buitendiameter van de uitlaatbochten is ongeveer 52,5mm zonder pakking. Zonder pakking zou het dus prima passen. Met de pakking erop is de buitendiameter ongeveer 60mm, dit is veel te dik en de linkpijp gaat hier dus niet op passen.

Mijn vraag is nu: zijn er dunnere demperpakkingen te krijgen? Ik heb al een beetje rond gezocht, maar kan niet de diktes van de demperpakking vinden.
Kan het kwaad de demper te monteren zonder demperpakking? (ervaringen?) En dan te voelen bij de aansluiting met lopende motor of er lucht lekt.
Ik hoorde ook ergens van uitlaatcement, heeft iemand hier ervaring mee en is dat hier toe te passen?

Er zijn hier vast een heleboel mensen die advies kunnen geven of misschien wel ervaring hebben met zon probleem.
 
Ik ben vandaag ff bij de lokale motorboer langs geweest en die zei inderdaad dat dit type waarschijnlijk zonder pakkig gemonteerd kan worden. Inmiddels hangt ie aan de motor en ie doet t prima. Geen lekkages van lucht enzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan