Ringetjes gasnaald. Waar halen?

TedLasso46

Auribus teneo lupum.
21 nov 2007
32.010
63.168
Net dynokit binnen gekregen voor mijn Yamaha FZS600 dus hop, alles uit elkaar halen en de spulletjes vervangen.

Hoofdsproeier moet volgens dynokit uitleg 110 in (aftermarket uitlaat), zit nu 115 in. Lijkt me arm worden maar ik vermoed dat dat weer opgelost wordt door de andere gasnaald en afstelling gasnaald.

Nu ben ik echter tegen een irritant probleem aangelopen. Er missen ringetjes op de originele gasnaalden! Ringetjes die ik nodig heb volgens de beschrijving.

Zie foto
ringetjescarbfzs.png


Ringetje A is 0,5mm
Ringetje B is 1mm

Image%202014-03-09%20at%202.59.44%20pm.png


Op 1 gasnaald zat wel een ringetje A, op 3 gasnaalden helemaal niet.
Op 3 gasnaalden zat netjes ringetje B, op 1 gasnaald zat op de plek van ringetje B een ringetje A en op de plek van ringetje A helemaal niks.

Bij de dynokit zitten ringetjes die, op het oog, zo goed als gelijk zijn aan ringetje A dus dat is op te lossen. Ik mis dan echter nog steeds een ringetje B. Kan zo dus niet verder helaas.

Overigens valt me ook op dat op de dynokit tekening ringetje A en B van gelijke dikte zijn. In mijn carbs niet. Volgens het WPB zijn die wel van gelijke dikte. (al impliceert die tekening dat ringetje B er zelfs dubbel op zou moeten, al zegt de tekst dat niet)
screenshot_31.jpg


Iemand enig idee waar die ringetjes te krijgen zijn? Het liefst natuurlijk nu onmiddelijk :+

edit:
Ringetje B is 1mm dik en zal ooit gebruikt zijn om de afstelling te veranderen. Het lijkt me dat ik die dus ook moet vervangen voor ringetje A?
 
Laatst bewerkt:
Das mooi: iemand heeft dus al aan die carbs zitten frotten.
Ik ben er zuinig op: zitten in een apart bakje, in de kluis.
Blijven soms "over" bij plaatsen upgrade-sets en afgedankte carbs.

Ze horen idd allemaal gelijk te zijn.

Wellicht kun je bij een motorzaak in de buurt zaken doen?
Volgens mij verkoopt Yamaha ze zelf alleen als set met de naald er bij en zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben bang dat ik dat zelf ben geweest.

2 jaar lang 25kw gereden met best een mooi setje: naalden, plaatjes en mega zware veren.
Ik heb toen heel voorzichtig naald voor naald gewisseld en gok dat het verschil me toen niet is opgevallen doordat ik ze stuk voor stuk deed. Helaas de 25kw met dus een paar ringetjes al een tijd verkocht.
 
Ik ben bang dat ik dat zelf ben geweest.

2 jaar lang 25kw gereden met best een mooi setje: naalden, plaatjes en mega zware veren.
Ik heb toen heel voorzichtig naald voor naald gewisseld en gok dat het verschil me toen niet is opgevallen doordat ik ze stuk voor stuk deed. Helaas de 25kw met dus een paar ringetjes al een tijd verkocht.




SUKKEL :-)
 
Als ik je tekening bekijk zie ik ringetje B boven het klemveertje zitten. Ringetjes onder het veertje hebben invloed op je naaldhoogte, daar boven niet. Zou mij er dus niet druk over maken.
 
Die 2 kleine zijn dus al in ieder geval de 2 die bij mij missen.
En 1 van die 5 grote zal de grote/dikke zijn die ik mis.

Ik PM je even verder!
 
Terug
Bovenaan Onderaan