Kawasaki KLE (3)

MRT187

MF veteraan
13 mrt 2007
26.883
9
Achtmaal
Deeltje 3 voor de liefhebbers van de all-road van Kawasaki

De evolutie
Kawasaki-20KLE500-2091_1.jpg


6773270_kle500.jpg


DSC_7003.jpg


Leesvoer van de vorige delen voor de liefhebber....
Deel 1

Deel 2

Op- aanmerkingen en aanvullingen voor de Openingspost? PBtje!!
 
Jeej eerste die reageert! Meteen maar ff spammen: :P

@ilmar: waar was je 8 maanden geleden -O- Had ik em zonder blinken van je overgenomen!! :X
full
 
En ik maar denken, ik lees niets meer van Starterke, hihi.

Al ff geen KLE meer, (zelfs geen off all road) maar blijf hier toch gezellig meekijken.

Wie weet komt er ooit nog eens eentje.
 
Ja, ik heb mijn naam een tijd geleden laten veranderen naar Klickstart. Heb het hier nog gepost, maar daar heb je overheen gelezen waarschijnlijk.

Waar rij je dan nu nog mee, nog steeds de BMW?
 
Laatst bewerkt:
Wat een gaaf ding, die xtz750 span!! Met je trialmotor op het span, mooie foto's!
 
Daar had ik inderdaad overheen gelezen.

Na de KLE heb ik een Suzuki Burgman 400 gekocht.
Fijne scooter, maar omdat ik in de winter, sneeuw en ijs ook rijd, of eigenlijk juist rijd is een automaat zonder tractiecontrol niet fijn, dus weer op zoek naar iets anders.

Ik op zoek naar een Honda XLV 750, maar dat wordt moeilijk en werd mij ook afgeraden om daarmee in de winter te gaan rijden omdat er te weinig slijt onderdelen te krijgen zijn.

Dus op zoek naar een motor met cardan, zo tussen de 700 en 900 cc, zegt mijn vroyuw, waarom koop je niet weer een off the road, dat heb je toch het liefst, en ik was net aan het kijken naar een BMW r850 r, dus dat moest een GS worden.
850 niet te vinden, dus toch maar eens gaan kijken naar een GS 1150.
Rijd toch ook wel lekker, zoeken zoeken zoeken, en omdat er geen 850 beschikbaar was heb ik een R 1150 GS gekocht.

Binnen het jaar door een auto gesneden, en gevallen, schade laten repareren en toen gelijk weer in de verkoop, want ik vond het allemaal wat overdone voor mijn woon werk km's, en hij zoop meer dan ik. Als ik ergens naartoe ging begon ik al te rekenen wanneer ik moest tanken.
De motor was helemaal gerepareerd en nagekeken, in orde dus hup in de verkoop.
Duurde ongeveer een maand toen was hij verkocht.
En omdat ik net voor de verkoop van de KLE wat ruzie had met mijn ketting en tandwielen met telkens stellen en smeren wilde ik een weer een cardan.
(Nu ik gezien heb hoe gemakkelijk een OSCO systeem werkt, kan het zomaar zijn dat de volgende weer een met ketting wordt.

Maar nu heb ik gekozen voor een Honda Deauville 650 gekocht.
Ziet er erg netjes uit, niet echt een spanende motor, maar wel zuinig en prettig met twee koffers aan de zijkanten. topkoffer gebruik ik bijna nooit omdat deze op de snelweg toch wat windgevoelig is.
Weinig km's dus ik ben voorlopig wel onder de pannen,....... maar het trekt nog steeds.
Het is wel zo dat je met zo'n BMW veel kijkers en reacties hebt, veel meer dan met een scooter of KLE, maar daar doe je het niet voor.
Werkt bij mij vaak juist averechts hihi
 
Als ik rijk was kocht ik ook zo'n BMW 650 of 850, prachtige motoren.
Maar ik ben niet rijk en toch weer wel want heb nog steeds heel veel plezier op de KLE en de andere motorkes.
 
Goedemiddag!

Gisteren een achtervelg in een voornaaf gespaakt, gericht en aangespannen...middagje klooien maar geen zijdelingse slinger, alleen een hele kleine (1mm) hoogteslag op de plek waar de velg samengevoegd is....daar kan ik mee leven *O*

SuperMoto bandjes zijn besteld, als het meezit staat de KLE eind van de week op plakrubbers!

Nu nog even passen en meten voor een underseat exhaust oplossing...
 
Ben m'n zolder aan het opruimen en kwam nog wat zaken tegen die hier nuttig kunnen zijn.

Dus voor ik ze op MP gooi:
- Zadel 92-er. Effen grijs, zonder gaten
- 3 x zijpaneel aan tank, rechts. Donkerrood
- Paneel onder zadel, links. Donkerrood
- Doosje met knipperlichten, origineel model, Gebruikt en nieuw
- 2x luchtfilterhuis, kompleet
- Luchtfilter, nieuw
- Zakje met diverse plaatjes, bouten, moeren en een as.
- Roestig maar heel scherm voor voor je radiator

Ik maak nog een paar foto's, maar misschien dat iemand al iets ziet dat hij (of zij) sowieso zoekt.

Mvg, Marc
(nu op een TDM 850 en diverse NSU's)
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag!

Gisteren een achtervelg in een voornaaf gespaakt, gericht en aangespannen...middagje klooien maar geen zijdelingse slinger, alleen een hele kleine (1mm) hoogteslag op de plek waar de velg samengevoegd is....daar kan ik mee leven *O*

SuperMoto bandjes zijn besteld, als het meezit staat de KLE eind van de week op plakrubbers!

Nu nog even passen en meten voor een underseat exhaust oplossing...

Heb je dit zelf gedaan of laten doen? Ik heb namelijk een achtervelg en een voornaaf met toebehoren al klaar liggen precies zoals jij dat hebt, weet alleen niet wat voor spaken en nippels ik nodig heb :? Zou je die info met mij willen delen? :$

Ik ben benieuwd naar hoe dat eruit ziet! *D
 
Heb je dit zelf gedaan of laten doen? Ik heb namelijk een achtervelg en een voornaaf met toebehoren al klaar liggen precies zoals jij dat hebt, weet alleen niet wat voor spaken en nippels ik nodig heb :? Zou je die info met mij willen delen? :$

Ik ben benieuwd naar hoe dat eruit ziet! *D

Ik had een set sumo-velgen van een klx, spaken er uit gehaald, overgezet in de naaf van de kle, velgrand gaatjes iets opgeruimd zodat de nippels er door pasten....en vervolgens met de youtube tutorials op het gemakkie aan het spaken gegaan....vooral de tijd er voor nemen en alle spaken goed natrekken als je uitgericht bent...

Als je de originele spaken van het achterwiel nog hebt zouden die gewoon moeten passen...mits die nog goed zijn natuurlijk, maar een setje spaken kost op zich ook de hoofdprijs niet....als je een hele spaak hebt zou je bijvoorbeeld ftr classics even kunnen contacten voor de juiste spaken en nippels...
 
Ik had een set sumo-velgen van een klx, spaken er uit gehaald, overgezet in de naaf van de kle, velgrand gaatjes iets opgeruimd zodat de nippels er door pasten....en vervolgens met de youtube tutorials op het gemakkie aan het spaken gegaan....vooral de tijd er voor nemen en alle spaken goed natrekken als je uitgericht bent...

Als je de originele spaken van het achterwiel nog hebt zouden die gewoon moeten passen...mits die nog goed zijn natuurlijk, maar een setje spaken kost op zich ook de hoofdprijs niet....als je een hele spaak hebt zou je bijvoorbeeld ftr classics even kunnen contacten voor de juiste spaken en nippels...

De spaken die ik had, heb ik met een betonschaar doorgeknipt, deze waren verrot. Was ook van plan om nieuwe spaken en nippels te kopen, dacht dat jij dat ook had gedaan, was wel benieuwd naar de exacte lengte en maten van de nippels, vandaar. Maar dat uitruimen van de velg rand, was dat lastig/veel werk? Denk dat ik dat ook moet doen vanwege de hoek waaronder de openingen staan. Wil het niet TE veel uitboren. Eerst maar eens spaken en nippels kopen.
 
Is het een originele KLE velg? Dan staan de gaten correct...

Opruimen was een kwestie van een goeie metaalboor en een degelijk accutolletje, in mijn geval nog geen mm groter, echt een frutsje metaal er uit...wel even op je gemak doen gezien de hoek van de gaten...
 
Anders ff googlen op offroad zaken in de buurt, die kunnen meestal ook wel spaken leveren...
 
Is het een originele KLE velg? Dan staan de gaten correct...

Opruimen was een kwestie van een goeie metaalboor en een degelijk accutolletje, in mijn geval nog geen mm groter, echt een frutsje metaal er uit...wel even op je gemak doen gezien de hoek van de gaten...

Jup, het is een originele KLE achtervelg, en een originele KLE voornaaf. Zal binnekort ff contact opnemen met een offroad shop hier in de buurt, bedankt voor de tips :}
 
Helemaal in mn nopjes *O* Heb een kofferrek op ebay gescoord voor de KLE 500!! Eindelijk, na maanden lang zoeken *D Had al eerder 1 gevonden en gewonnen op ebay, voor 25 euro, mailt de verkoper doodleuk dat zijn garage is bestolen en dat de kofferrek weg was :r Heb voor de 2e keer wat gewonnen, maar liefst 62 euro :') + 20 euries verzenden :X maar goed, ik heb het ervoor over, dingen zijn schaars :o

En nu kan ik de *GRATIS* :9 goed gebruikte Hepco & Becker Gobi zij-koffers ergens aan hangen (met dank aan Black Mule :} )

Foto's volgen gauw. Heb al zin in de eerste tripjes :]
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan