Kawasaki KLE (3)

Voor die prijs zou ik 'm gewoon in onderdelen verkopen.
Natuurlijk niet elke kleine bout of moer maar frame, motor, fairing, wielen ...
Jammer dat 'm zo ver staat, ik zou het anders wel weten.

Mocht je de wielen afzonderlijk willen verkopen, dan geef ik alvast 150 (incl. schijven, assen en cush drive). Dat kan nog betaalbaar via parcel post.
 
Goedemorgen!

Ik heb de laatste tijd het probleem met mijn kle dat als ik hem op contact zet dat het soms wel 30 seconden duurt voordat hij stroom heeft..

Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad of weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!
 
Plakkend relais ergens in je brommert. Bedoel je 30 seconden voordat je startmotor iets gaat doen, of überhaupt dat er ergens stroom op komt te staan?
 
Plakkend relais ergens in je brommert. Bedoel je 30 seconden voordat je startmotor iets gaat doen, of überhaupt dat er ergens stroom op komt te staan?

Het duurt ongeveer 30 seconden voordat ik überhaupt ergens stroom krijg. Het is niet constant zo maar eens in de zoveel tijd.
 
20160528_130535_zpsajfzxxio.jpg


20160528_130614_zpsabhhgjth.jpg


20160528_130624_zpsyzrhdy8f.jpg


Eerste offroad meters gemaakt. Motortje loopt mooi rustig en staand rijden gaat goed.
Nieuwe achterschokbreker doet zn werk goed. Voorvering is slecht. Misschien ff nieuwe olie zoals iemand hier eerder vermelde.
 
nette fiets!
plasti dip dat kleur ?

ik had ook eerst een andere schok gemonteerd achteraan en dan valt het echt wel op dat de voorkant veel beter moet.
 
nette fiets!
plasti dip dat kleur ?

ik had ook eerst een andere schok gemonteerd achteraan en dan valt het echt wel op dat de voorkant veel beter moet.

Jah. Plastidip metal gun grey..
Is wel stug aan de tank en kappe bij je benen dus ben benieuwd hoe lang het blijft zitten.
Maar ziet er wel leuk uit, kost weinig en makkelijk aan te brengen.

Iemand nog meer tips voor de voorvering Vervangen door een van een klx ofzo??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het inmiddels ook 2 jaar erop zitten (plastisip) matzwart en werkt prima!
Alleen als ik offroad rij en de motor ligt op het zijkantje dan lekt er wel eens benzine uit de tankdop en dat is geen succes!
Ik heb meestal een extra bus achter de hand want bij lelijke plekken gewoon laagje erop en het hecht weer prima!
 
Ivm die voorvering,hetis te zien hoe ver je wil gaan.
Wil je plug en play met het originele wiel ?
Ik weet niet zo direct welke vork in de kle 1 op 1 past.
Ik had gelukkig al een wp vork liggen had dus heb enkel een voorwiel moeten scoren en balhoofdpen namaken.
Mn static sag kan wel iets beter afgesteld worden maar voor de rest doen de benen perfect hun werk en ik kan nog alle kanten op met de afstelling
 
Iemand een idee van of de Enduristan Monsoon 3 zadeltassen op de KLE passen zonder bagage rek?

Enduristan: Monsoon 3 Panniers

Zeker aan de kant zonder uitlaat is er erg weinig "vlees" om de tas aan te hangen. Wellicht moet ik een klein beugeltje/stang maken onder de linker kap zodat de tas daar tegen kan rusten.
 
Laatst bewerkt:
Zijn de voorvorken verschillend van het A en B model? Vind alleen een manual van het B-model. En in dit forum vind ik verschillende waarde van de voorvork. Zoals servicelimit olie enz.
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet zijn ze identiek. Een vriend van mij heeft er een uit '92 en ik zie geen verschillen (behalve dan de ouderdom die zijn sporen achter gelaten heeft :+).
 
!!!!
!!!!​
=== G E S T O L E N ===
capture20160609183530105.png


Vanmorgen tot de ontdekking gekomen dat mijn KLE niet meer op z'n plek stond :(

De motor stond al enige tijd stil omdat de kettingset vervangen moest worden. Ik had de onderdelen binnen gekregen en wilde even naar de fiets lopen maar vond enkel een kaal stuk stoep...

In een valse hoop even gebeld met gemeente Amsterdam, maar hij was ook niet door hen verwijderd.

De foto hier boven is al een tijdje oud (2011/2012) maar er is verder uiterlijk weinig aan veranderd.

Echter:
- De KLE heeft momenteel GEEN carter beschermplaat
- De KLE heeft momenteel maar 1 handkap bevestigd
- De KLE heeft momenteel geen ketting beschermer
- De KLE heeft momenteel geen remschijf-beschermer voor
- De KLE heeft beschadigde tekst "Kawasai" op de linker achter kap
- De KLE heeft Z-beugels van BMW
- De KLE heeft een slecht bevestigd hitte schild


Heeren, dames, mag ik u vragen om uw oplettendheid? Als er iets gezien wordt zouden jullie mij willen mailen?

dax.delcasa apenstaartje gmail.com

edit: Zijn er topics hier of online plaatsen elders waar ik m'n motor nog zou kunnen melden?
 
Laatst bewerkt:
Voorvork nieuwe olie erin.
Luchtkamer iets kleiner.
Paar dikke ringen op de veren en ongeveer 0,5 bar in de pootje s.

Net ff weeste crosse maar is een stuk beter als eerst!
Moet zeggen dat hij staand heel goed rijd. Zithouding vind ik wel raar, zadel lijkt voor heel laag. Maar das weer fijn voor het crosse.

T63 michelin bandjes besteld en dan klaar voor wat offroad ritjes.
 
Ik heb nog een set beugels in het wit die je wel wat zou moeten verbouwen . Komen van een xt geloof ik . Heb ze zelf ook op de kawa gemonteerd met wat aanpassingen. Nu givi koffers erop. Pm maar mocht je interesse hebben@

@ delcasa
Stond jouw kawa niet in oost ? Vlakbij javaplein ?
 
!!!!
!!!!​
=== G E S T O L E N ===
[afbeelding]

Vanmorgen tot de ontdekking gekomen dat mijn KLE niet meer op z'n plek stond :(

De motor stond al enige tijd stil omdat de kettingset vervangen moest worden. Ik had de onderdelen binnen gekregen en wilde even naar de fiets lopen maar vond enkel een kaal stuk stoep...

In een valse hoop even gebeld met gemeente Amsterdam, maar hij was ook niet door hen verwijderd.

De foto hier boven is al een tijdje oud (2011/2012) maar er is verder uiterlijk weinig aan veranderd.

Echter:
- De KLE heeft momenteel GEEN carter beschermplaat
- De KLE heeft momenteel maar 1 handkap bevestigd
- De KLE heeft momenteel geen ketting beschermer
- De KLE heeft momenteel geen remschijf-beschermer voor
- De KLE heeft beschadigde tekst "Kawasai" op de linker achter kap
- De KLE heeft Z-beugels van BMW
- De KLE heeft een slecht bevestigd hitte schild


Heeren, dames, mag ik u vragen om uw oplettendheid? Als er iets gezien wordt zouden jullie mij willen mailen?

dax.delcasa apenstaartje gmail.com

edit: Zijn er topics hier of online plaatsen elders waar ik m'n motor nog zou kunnen melden?

Beter laat dan nooit,

Klote voor je zeg, nog niets vernomen?

Je kan je verhaal ook nog hier zetten:

Het overzicht van gestolen motoren van MF-ers
 
Ik heb 2 kleine irritante probleempjes
Mijn motor start wel maar valt uit als ik hem in de versnelling zet. Ik kan hem ook alleen in neutraal starten... net in brandende zon paar trappen op de jiffy en kon weer starten en wegrijden.

Koppelingsschakelaar stekker los en weet terug maar dit deed niet veel. Denk dus dat ik beide schakelaren moet doorlussen. Het vreemde is dat ik ook het idee heb dat mijn motor af en toe stottert hierdoor ? Is dat heel gek?

Probleem 2 is dat mijn motor af en toe koevloeistof sproeit als ze heet is zo als net na crossen op een bouwterrein 😋

Ik hoop dat 1 van jullie hier wellicht antwoorden op heeft

- hoe moet ik beide schakelaars doorlussen ?
- kan stotteren kort wegvallen van vermogen door 1 van deze schakelaren komen?
- wat kan je doen tegen overkoken van koelvloeistof? Fan slaat wel aan btw!

Iedereen veilige en mooie ritten gewenst ! Met dit lekkere weertje
 
Goed schoonmaken en invetten/spuiten zal 90% van de problemen van de jiffy schakelaar verhelpen ( toevallig deed de mijne dat ook in de winter, zeker met pekel) .

Ik denk dat je thermostaat een beetje lelijk doet... Of je opvangbak links achter is vol ( het is ook vrij warm nu ... Soms uitspuwen kan gebeuren met temperaturen tegen de 30 graden
 
Terug
Bovenaan Onderaan