Kawasaki KLE (3)

Mijn punt is juist dat het toch niet uitmaakt dat de wegligging niet top is, je leeft met de gebreken van je KLE'tje. Wil je beter, koop dan in de basis een betere motor! Als je achterdemper aan snot is, dan haal je bij Boonstra een gebruikte voor een paar tintjes en enjoy the ride.
 
tuurlijk ik vond de kle standaard echt lekker sofa achtig rijden..maar als je de veren aanpast dan klopt de fiets plots helemaal ..
dan heb je het gevoel dat alles opeens best wel veel harder kan en mag er terug meer power aanwezig zijn.
maar nu kan ik de kle nix van gebreken toewijzen,eenmaal ze lekker veert en deftige rem setup is er gewoon nix mis met het fietsje!

ik heb een volledige Bitubo achterveer gestoken, iets stugger ingesteld op de weg maar als er diep moet geveerd worden dan doet ze dat ook.
een gebruikte veer steken kan best ook..maar dan hou je de fiets echt wel als een minderwaardige fiets..als je het goed doet ..dan heb je gewoon geen reden om de kle als iets minder te zien als een andere soft allroad..want die kan het dan plots ook allemaal..geen lompe twin die je niet in je 1tje kan rechttillen of 1 cilinder getrill die het niet leuk vindt op de autosnelweg...de KLE doet het allemaal! :]
 
Laatst bewerkt:
Waarom een motor met gebreken aanpassen?

Ik wil graag op een oude allroad blijven rijden, en vind modellen als de ténéré, de AT en de transalp te lomp en te zwaar. Als je het 500-blokje een beetje kietelt zit hij rond de 60 pk, en alle onderdelen zijn spotgoedkoop te krijgen.

Het zwakste punt van de motor vind ik de vering en het frame, dit zijn de punten die ik nu ga aanpakken. Er is niks mis mee als je gewoon over de snelweg rijdt, maar bij het wat betere offroadwerk geven ze snel de geest. Ben dit jaar twee keer de Col de Sommeiller op gereden en heb daar bij wat sprongetjes regelmatig met de bodemplaat op de grond gezeten.

Ik kan er nu 600 euro aan onderdelen tegenaan gooien en een voor mij perfecte motor bouwen, of voor 1500 euro weer een andere afgetrapte fiets kopen met andere punten waar ik mij aan stoor :+

Bottomline: de KLE is licht en heeft een prettig blok, en met wat aanpassingen is het voor mij de perfecte motor.

Dit is waarvoor ik hem gebruik, en dat wil ik graag doen zonder het idee te hebben dat hij elk moment de geest kan geven :P
IMG_20160710_103555.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dus bv ee nsetje Hyperpro veren voor en achter, zou al een zeer goed resultaat geven.
Strakker op de weg, demping gelijk maar, het doorslaan voorkomen ??
 
Dit is mijn KLgay bovenop het fort van de Jafferau. Het wasbord op het laatste stuk naar boven liet duidelijk doorschemeren dat de vering niet "je van het" is, maar de 4 cm voor en achter extra bodemspeling maakte het makkelijk om boven te komen.
Zodra je op een moderne allroad stapt (die niet veel zwaarder is) dan merk je duidelijk dat de KLE uit een ander tijdperk komt. Mijn 2014 800GS doet gewoon alles beter, maar is uiteraard ook vele malen duurder. Het gevolg daarvan is dat ik wat voorzichtiger aan doe met de Beemer en daar heb ik uiteraard met de KLE geen last van. De funfactor van de Kawa zit 'm voor mij dus in het feit dat hij niks kost en als er wat afbreekt, dan lachen we erom en lassen het weer vast. :+

14633565_1306704476009034_3048256454710290033_o.jpg
 
Mooi plaatje idd knabbelhap!

Heb in 2015 ook de, assietta, finestre en sommelier in 1 dag gedaan. Prachtig en heerlijk met de kle gereden. Al heb ik toen op de terugweg van de sommelier m'n carterpan toen op zo'n hobbel kapot gereden :p
 
Direct bovenstaande berichten van DetoX en Knabbelhap kan ik alleen maar bevestigen! De slappe vering en al het niet stijve van de kle is juist zijn charme en daarom houd ik hem ook. En onraad bergpassen rijden doet ie ook prima en menig sportmotor heeft moeite met me bij te houden in de bochten (mits wegbanden) maar alleen op vermogen leg je het vervolgens af. (Daarom heb ik een cbr1100xx ernaast om lekker lui hele passen in z'n 3 over de tuffen/scheuren)
Maar het is gewoon een heerlijk karakter volle motor die je altijd weer een smile op je gezicht zet zodra je erop rijd :D
 
Laatst bewerkt:
Het standaard carterplaatje van de KLE houdt niks tegen. De Jafferau oprijdend hadden wij er ook één die zijn carterdeksel kapot reed. De volgende dag hebben we het ding weer dicht lopen kleien met kneedbaar alu. Voor de volgende editie ga ik ook de carterbeschermer aanpassen, want het terugslepen naar Bardonecchia was teveel gedoe.
 
Ja ik heb het geluk dat ik een stukje heb kunnen rollen en geduwd ben tot onder Basecamp en heb daarna de ANWB gebeld. Je zit daar op een openbare weg En het viel onder schade door het wegdek :)
Maar voor ik zo'n weg met keien weer ga bereiden heb ik inderdaad ook een Verlengde carterbeschermer ;)
 
ik rij nu al een Tijdje op een V-Strom ik moet zeggne dat ik die mooie twin geroffel van de KLE een beetje mis..ook dat no-nonsene van die hele KLE sprak mij erg aan
 
In Oktober is het duidelijk rustiger dan in de zomer. Wij kwamen geen hond tegen op de Jafferau. Op de Sommerllier 2 Zwitsers op trailmotoren. De meeste keerden op het tussenplateau al om richting het dal.
 
Dag allen

Ik ben remko ik rij in de zomer een zx7r die op dit moment al een jaar uit elkaar ligt om beetje bij beetje gerestaureerd te worden.

Daarom nu eigenaar van een kle 500 deze heeft een rotte achterbrug.
Zo doende heb ik een halve kle erbij gekocht.
Ik heb op die manier nog onderdelen over. Die mogen weg voor een habbekrats.

Niet heel meer maar toch nog wat.

Mvg remko
 
Ik woon in Warnsveld

Onderdelen

Twee frames zonder kenteken
Kabelboom
Tellerset
Koplamp
Gashendel plus elektra
Bobines
Cdi
Linker zijkap kan ook de rechter zijn
Motorblok dynamo kapot
Nog meer klein spul

Groet remko
 
Ik ben begonnen met mijn winterklussen om de kawa weer klaar te stomen voor 2017. laatste paar ritten deed mijne stotteren bij volgas/ af en toe vermogenverlies. na nieuwe bougieskabels en bougies ga ik nu de carbs ultrasoon laten reinigen. Hope dat dit kan bijdragen. wellicht zit er ergens nog een vuiltje of wat roest (ik had vrij veel water in mijn tank door een kapotte tankafvoer).

Nu vielen er gisteren twee dingen op tijdens het demonteren:

1 rechterbougie zwartig, linker koffiekleur
2 de kelken/rubbers/aansluiting van carb naar luchtfilter die hebben speling in het luchtfilterhuis, ik kan ze ronddraaien + in kleine rondjes bewegen.
Hebben jullie dit ook? ik kan mij voorstellen dat valse lucht op deze manier een kans krijgt maar ook dat wat speling noodzakelijk is voor aansluiten van de carbs (kleine ruimte onder de tank).

Ze gaan hoe dan ook het ultrasoonbad in maar wilde dit toch even checken.

Alvast bedankt!
 
Leuk jullie te leren kennen doudou en klickstart.
Heel veel succes met het inbouwen van het blok.
Wie weet zien we elkaar in de toekomst nog.

Groet remko
 
Bij deze eigenlijk wel gelijk de kle 500 te koop met een partij onderdelen.

Moeten wel nieuwe banden op weet verder niet veel van de motor start en loopt weet niet hoe zij rijdt. 59000 km op de teller.

Verkoop haar omdat ik met mijn andere motor project verder moet een daarvoor geld nodig heb.

Op speurders staan foto's daar staat ze voor 1000 euro te koop dit hoef ik er niet voor te hebben. Maar gaat ook niet voor een appel de deur uit.


Groet remko
 
Terug
Bovenaan Onderaan