Electra probleem Aprilia Falco

Foegol

MF veteraan
8 jun 2013
1.697
113
Leeuwarden
Instagram
Hoi mede MFers,

Ik zit met het volgende. Vorig jaar november heb ik mijn motor weggezet in de winterstalling (garagebox). Toen ik 2 weken geleden mn trouwe tweewieler weer tevoorschijn toverde viel mij op dat de toerenteller maar tot 6.000rpm komt als ik het contact omdraai. Voorheen was dit bij 9.000rpm. Als ik tijdens het rijden over de 6.000rpm ga geeft ie ook aan dat dit de max is dmv een rood lampje, ik kan wel veel verder doortrekken maar t lampje blijft branden, voorheen was dit ook pas bij 9.000rpm.
Daarnaast is mijn achterlicht er mee opgehouden en doen mijn rechter knippers het niet meer, ze lichten wel even op als ik ze uit druk maar voor de rest noppes. De achterknippers zitten geintergreerd in het achterlicht.

Het klinkt als een vaag probleem, en dat is het ook als je mij vraagt. Ik ben een leek mbt motoren en een numbnut op het gebied van electra. Ik ben van plan de motor weg te brengen omdat ik helemaal geen apparatuur heb om iets door te meten en er dus de ballen verstand van heb.

Is er iemand die enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank :}
 
Laatst bewerkt:
Kontakt aan
Druk op knop C en laat weer los.
Druk weer op C en houd 3 seconden vast.
Druk op C om 1000 rpm te verhogen, herhaal tot gewenste waarde is bereikt.
Druk weer op C voor 3 seconden, nu kun je met iedere keer drukken met 100 rpm verhogen.
Minimum waarde is 2000 rpm, max waarde is 12000 rpm.
Ga je over de 12000 dan springt hij terug naar 2000 rpm.

Wacht 3 seconden en de nieuwe waarde is opgeslagen
Succes.
Ber
 
Kontakt aan
Druk op knop C en laat weer los.
Druk weer op C en houd 3 seconden vast.
Druk op C om 1000 rpm te verhogen, herhaal tot gewenste waarde is bereikt.
Druk weer op C voor 3 seconden, nu kun je met iedere keer drukken met 100 rpm verhogen.
Minimum waarde is 2000 rpm, max waarde is 12000 rpm.
Ga je over de 12000 dan springt hij terug naar 2000 rpm.

Wacht 3 seconden en de nieuwe waarde is opgeslagen
Succes.
Ber
Whoopdydoo! Thanks! Kijk dat is nog beter (lees makkelijker) dan ik had kunnen denken :}

De verlichting laat ik dan wel naar kijken.
 
Daar links zitten er ook nog een paar
maxresdefault.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan