honda cbr125R memjet of zelf 1 maken?

raceyourfears

Rookie
12 mrt 2014
6
0
oudenaarde
hallo,

heb een cbr 125 en zou deze wat sneller willen laten rijden door er een 166cc kitje er onder te plaatsen en een memjet of iets homemade? :)

door veel forums door te lezen kwam ik erachter dat je deze "gemakkelijk" zelf kunt maken en dat zo een memjet niets anders is dan gewoon een simpele potmeter van 5euro?

nu weet iemand hoe dit in zen werk gaat?

heb zelf niet zo veel kaas gegeten van elektronica dus zou leuk zijn als iemand dit eens simpel zou kunnen uitleggen :)
 
JE hebt toch al op andere fora gelezen hoe en wat?
Ik kan me weinig voorstellen wat we hier nog kunnen toevoegen.

Persoonlijk zou ik je motor inruilen op een andere, met meer cc's.
Of deze particulier verkopen en een andere kopen. Dat is financieel gezien veel aantrekkelijker dan ombouwen.
 
ik heb er idd op andere fora's over gelezen enkel staat dit nergens simpel uitgelegd hoe en wat...
zoals ik al melde heb ik totaal geen verstand van elektronica geef me een schema en je kan me evengoed een chinese tekst laten lezen ;) vandaar...

ik kan natuurlijk gewoon ook een memjet of een powercomander gaan halen alleen vind ik het veel geld voor hetgene het is memjet 170 powercomander 400 :s

en neen deze gaat niet de verkoop in voor een zwaardere, het zijn mischien "zotte" kosten maar heb het er voor over :) buiten het feit dat deze traag is rij ik bv veel liever met deze als bv mijn tl1000S of rf900R geweest zit gemakkelijk, zeer wendbaar, en gaat goed de bocht in enz en vooral het verbruik is zeer aangenaam, dus om deze redenen hou ik het bij deze :)
 
ik heb er idd op andere fora's over gelezen enkel staat dit nergens simpel uitgelegd hoe en wat...
zoals ik al melde heb ik totaal geen verstand van elektronica geef me een schema en je kan me evengoed een chinese tekst laten lezen ;) vandaar...

ik kan natuurlijk gewoon ook een memjet of een powercomander gaan halen alleen vind ik het veel geld voor hetgene het is memjet 170 powercomander 400 :s

en neen deze gaat niet de verkoop in voor een zwaardere, het zijn mischien "zotte" kosten maar heb het er voor over :) buiten het feit dat deze traag is rij ik bv veel liever met deze als bv mijn tl1000S of rf900R geweest zit gemakkelijk, zeer wendbaar, en gaat goed de bocht in enz en vooral het verbruik is zeer aangenaam, dus om deze redenen hou ik het bij deze :)
In de tweed ehit van google op memjet staat een nieuwsbericht over memjet vs PC.

Daar noemen ze memjet een "module met een pot-meter". Klink voor mij als een stukje electronica, met onder andere een pot meter (met standen).

Als ze op een ander forum zo goed weten wat het is; vraag het dan daar.

Als je de kosten er voor overhebt: kopen.
 
martell, ik veronderstel dat je wel begrijpt dat je met een vraag over een memjet of een homemade box voor een HONDA cbr niet op een Ducati of gsx-r forum moet komen, en ook niet om enkel een vragen te stellen over een potmeter of memjet...

dit is volgens mij een algemeen (groot) forum dus vast wel mensen die dit nog gedaan hebben of meer over weten hoe dit in zen werk gaat aansluiten enz...

verder thx voor de link ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan