Alternatieve batterij voor een CB750 four

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Voor mijn caferacer project ben ik op zoek naar een kleine batterij voor in de CB750 FOUR. Ik wil deze onder het zitje wegwerken. Welke kan ik hier voor gebruiken? Eventuele voorbeelden altijd welkom..
 
Zonder startmotor heb je dus aan een kleine accu al genoeg.

Gewoon de maten meten van het bakje waar de accu inmoet, en daar een (zo groot mogenlijke) accu bijzoeken, neem dan wel een accu met zoveel mogenlijk amp's.

Hoe meer ampere's hoe beter is de regel, maar voor het idee, een motor zonder startmotor heeft aan een 5ampere accu echt wel genoeg.

Ter vergelijking : op me XT (ook zonder startmotor natuurlijk, want man) zit een accu'tje van 3 ampere. :)
 
je kunt ook simpelweg een brommeraccu'tje van 4Ah er in stoppen. Deze is ongeveer hetzelfde formaat als de accu die je toont, maar kost nog niet de helft en verlangt geen andere spanningsregelaar. als je toch de startmotor verwijderd is deze ook zwaar genoeg.
 
Dan moet ik daar eens naar op zoek.
Hoe komt het dat die geen andere spanningregelaar nodig hebben ?

Gewoon zoeken naar een 'normale' accu, dus 1 die je bij moet vullen (doe je iets van 1x per jaar ofzo, 5minuten werk) , of een 'onderhouds vrije' accu , dat is in weze hetzelfde, alleen is deze accu dan afgesloten zodat er geen water verdampt.

Niet moeilijk doen met li-on of lithium accu's, al dat moeilijke gekut, veelste duur en gaat zonder goede spanningsregelaar (ook duur) nooit goed werken op een oude fiets.

Gewoon maat van je accubak meten, naar motorboer gaan, briefje met de maten geven '1 normale simpele 12v accu graag die past, vanaf een ampere of 5'

iets van 20euro betalen en weer naar huis gaan, e.v.t. ook even vragen of zij hem voor je willen vullen met accu-zuur, kan je natuurlijk ook zelf als je die meuk soms al hebt staan thuis. :)
 
Hij moet hierin komen.
Ik wou hem onder het kontje in plaatsen..
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan