Zware koppelings hendel Gsxr 600 k4

Mat_D

Rookie
30 apr 2013
13
0
Bodegraven
Hallo,

Ik heb een Gsxr 600 k4.
Nu na de winter uit de stalling gehaald en de koppelingshendel gaat enorm zwaar.
Iemand een idee wat ik kan controleren waar het aan ligt?
Moet ik meteen denken aan hoge kosten of kan het nog meevallen?
 
Koppelingsplaten die een beetje vastkleven, denk ik. Ontkoppelt hij nog goed?

Even het dekseltje eraf schroeven, platen eruit, beetje schoonmaken en alles inspecteren en weer in elkaar zetten.

Is het met koppelingskabel of hydraulisch?
 
Laatst bewerkt:
Het is met een kabel.

En hij ontkoppeld nog wel goed alleen zo zwaar dat ik na een kort ritje al moeite heb om hem in te knijpen.
Moet echt volle kracht knijpen elke keer.

Mochten het de knoppelings platen zijn, is dat dan een duur geintje?
 
Verroeste koppelingskabel is ook een mogelijkheid. Als de stalling toch wat vochtig is kan dat gebeuren. Verder kunnen er ergens wat draadjes van de kabel gebroken zijn. Meestal is dit vlak bij de hendel maar aan de andere kant kan ook heel goed. de uiteindjes grijpen dan in de buitenkabel vandaar de grote weerstand.
 
Toevallig gisteravond begonnen om mijn pekelfiets (GSX600F) een onderhoudsbeurt te geven. Ook daarvan ging de koppeling heeft zwaar en na demontage van de kabel blijkt die heel zwaar te lopen. Bij mij is het dus de kabel en de kans is groot dat dit bij jou ook het geval is. Een kabel voor een 600f kost net geen 18 euro, dus dat is te overzien. Maak je kabel eens los en kijk of hij vrij beweegt, dan weet je in ieder geval wat meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan