info over poedercoaten

koenWitjes

MF veteraan
23 jan 2010
3.903
101
026
Vraagje aan de mede mfers.


Ik wil carter deksel's laten coaten maar wat is wijsheid?
Wil absoluut geen uren krabben en schuren straks om de pakking randen blank te krijgen omdat een of andere niet heldere misschien die rand wel mee coat en binnenzijde?

Heb nu de delen op een simpel stukje triplex geschroefd en dingen afgeplakt met schildertape wat blank moet blijven in de hoop dat ze de hint begrijpen.

Iemand tips? of dit juist is zo?
 
Naar een GOEIE poedercoater gaan en vertellen wat je wilt.
Plaatje hout kan blijven zitten voor het stralen maar daarna moet het eraf en binnenzijde afgeplakt worden met speciale tape.

Misschien vragen ze hier extra voor ivm tijd, of misschien kan je het in overleg zelf doen. (heb ik gedaan)
 
Door de powdercoater worden de deksels eerst ontvet,gestraald en met speciale hittebestendige tape afgeplakt. In eventuele gaten worden hittebestendige stoppen geduwd.
Wat je niet wil laten powdercoaten doet hij afplakken. Daarbij helpt schilders tape niet.
 
thnx voor de info .. ik lever het spul bij kennis van me af zijn neef werkt bij coater.
die schildertape is meer voor indicatie wat ik afgedekt wil hebben tevoren.(hopen dat diegene de hint dan begrijpt :)
 
Ik had ze op een plaatje aluminium geschroefd en elk gat afgedicht het een (grote) metalen ring met een boutje er door.
Is gewoon bij elke behandeling (stralen en coaten) gewoon blijven zitten.
Zo heeft de coater het minste werk er van (en dus goedkoper ;) ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan