27 MC bakkie op motor

Albert_hdfb

Rookie
11 aug 2013
1
0
Hallo Motards,

Mogelijk zijn er al diverse onder jullie die al eens een bakkie ( 27 mc zend-ontvanger) op een motor gebouwd hebben.
Mijn motor (HD Fatboy) leent zich niet direct om dit hierop toe te passen maar toch heb ik
vorig jaar een Bakkie in mijn zijtas gemonteerd en hiermee naar Faak (Oostenrijk) gereden.
Op zich ging dit we maar je blijft met die vervelende microfoon zitten.
Elke keer moet je dat ding aan en af koppelen.
Waarom een 27 mc zender? Nou dat is simpel uit te leggen. Er zijn andere mede HD rijders die standaard zo'n dind aan boord hebben. Daarom kan ik geen PMR gebruiken.

Dus voor komend jaar ben ik van plan een PTT schakelaar te gaan monteren en middels een keelmicrofoon en bijbehorende airtube oortje( zo'n ding net als de politie heeft) te gaan communiceren.

Je snapt de vraag al. Heeft iemand als een een PPT schakelaar aan een Bakkie gemonteerd
Zo ja, hoe heb je dat gedaan en waar heb je die gekocht?

Ik hoor graag jullie respons.

Groet,
Albert
 
Dat was niet de PTT maar de RCD welke 't spul kwam ophalen als je weer eens aan't klooien was met te veel zendvermogen (en dan vooral als je op de FM band aan het spelen was).

Dammn.... Dat heeft me wat singles gekost de eerste keer.
 
Laatst bewerkt:
Misschien makkelijker om een handmicrofoon aan te passen?
Zit een aangesloten PTT in, dus die zou je aan je stuur kunnen fabriceren.
De draden die naar de microfoon gaan gaan nog steeds naar de microfoon, alleen dan in je helm, de draden die terug gaan de bak in voor het ontvangst gedeelte (als de PTT knop niet bediend is) gaan nog steeds terug de bak in.

Dus... gewoon de MIC uit de handmic slopen, en een kleinere behuizing maken voor de PTT schakelaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan