R6 2008/2009 uitlaat lekt bij cilinder uitlaatpoort

StephR6

Rookie
22 jan 2013
9
0
Oud-Beijerland
Hallo,

Een tijdje terug heb ik een 4 in 1 uitlaat systeem gekocht. Deze wilde ik natuurlijk zsm op mijn fiets zetten. Met het demonteren van de oude uitlaat viel het tegen. Ik moest een tapeind uitboren en opnieuw draad tappen wat mij goed gelukt is.

Nadat ik mijn nieuwe uitlaatsysteem gemonteerd had, leek de aansluiting bij 1 van de bochten bij een uitlaatpoort te lekken. Het lijkt op een ratelend geluid wat je hoort als hij stationair draait.

Ik heb inmiddels nieuwe uitlaatpakkingen gekocht en deze er in gezet. Het is wel iets minder maar het geluid blijft. Als ik mijn hand tussen de bochten en het blok hou, voel ik alleen bij het linkpijpje tussen de bochten iets blazen, verder niet.

Weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?

Groeten Stephan
 
Laatst bewerkt:
Wat een mogelijkheid is, is dat de voorbochten voor een R6 07/07 gemaakt zijn. Ik heb berichten gehoord dat de bochten verschillen t.o.v. latere bouwjaren. Dat kan het probleem veroorzaken.
Informeer eens in het R6 topic in Sport. Daar weten ze het fijne er vast van.
 
De poorten goed schoonmaken, dus de roetaanslag moet er af, helemaal tot je het blanke aluminium ziet. Als je nieuwe set gebruikt is, dan de aansluitingen ook goed schoonmaken tot blank. Ik gebruik dan witte vaseline als glijmiddel en natuurlijk nieuwe koperen ringen. En dan goed doorschuiven en desnoods een beetje met beleid aankloppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan