bmw s1000rr olielek?

tvte

Rookie
20 okt 2013
20
0
Hey,

Deze middag een olieplek onder mijn s1000rr gezien, het leek vanuit de carterplug te komen.
Recht nr de dealer gereden en hij heeft deze aangehaald.

Terug thuis op een carton gezet en ja hoor, opnieuw druppelt er olie uit.
De plug is nat dus vermoed dat het wel degelijk tussen de plug en de afdichting doorsijpelt.

Heeft hier nog iemand last van gehad toevallig?

Alvast bedankt.
 
Het is een stalen plug in een magnesium carterpan met alu ring ertussen. Als je de ring niet vervangt bij het loshalen gaat ie lekken ja, en dan heeft het natrekken van de carterplug niet zoveel zin als de ring niet vervangen is. Aanhaalmoment is 28nm.
 
Laatst bewerkt:
Een mogelijkheid kan zijn dat er bij een servicebeurt de plug te strak is aangedraaid waardoor de draad is beschadigd, met lekkage als gevolg. Dit komt nogal eens voor.
 
Ik zeg dit:
Gewoon een slangetje om die aftapplug plakken, en de andere kant in je vulopening steken... :+
Is veulll meer milieu bewust ipv het gewoon op de grond te keilen.


Zo.
jaja.. biiiiiiiijna vrijdag :W :Y
 
Laatst bewerkt:
Effe ter info vr degene die het willen weten.
De verf van mijn carterdeksel was aan het loskomen en hierdoor was dit aan het door roesten.
De moto is nog maar een half jaar oud dus alles netjes onder garantie vervangen.
 
Magnesium was waarschijnlijk gekozen vanwege het lagere gewicht. Dan toch liever wat zwaarder.
Ik had vroeger een magnesium carterdeksel op een offroad. Na enige jaren was het pasvlak bijna weggeteerd.

Wel eens van een VW Kever gehoord? Zoek eens op waar het carter van gemaakt is......

Magnesium roest snel, maar met de juiste ingredienten in de samenstelling valt dat wel mee :) En onlangs is ontdekt dat met arsenicum als toevoeging een nog betere roestwering bereikt kan worden http://www.c2w.nl/arsenicum-houdt-magnesium-fris.342282.lynkx
 
Terug
Bovenaan Onderaan