Xenon ballast Luminis G4

votivebram

MF veteraan
9 jul 2011
1.848
3
Haarlem
Heeft iemand ervaring met deze xenon ballast?

360352522_201-500x500.jpg
 
Geen ervaring mee, maar mag ik vragen waarom je concreet geïnteresseerd bent in deze ballast?

deze is in lengte en breedte kleiner dan de kleine ballasten die je kan kopen. Hij is wel ietsje dikker. Daar integen heeft hij niet dat kastje nog in 1 van de kabels zitten. dus die ben ik dan ook kwijt.
Hij zal in totaal dus minder ruimte innemen dan de small ballasten die we kennen.
 
Ik heb zelf ballasten van Aharon met D2s stekkers, ook zonder losse starter in de kabel, waren ook net iets kleiner dan ik gewend was (exacte maten weet ik niet).

Er zijn ook verlengkabels verkrijgbaar om de ballast verder van de lamp weg te werken, bij motoren in kont bijvoorbeeld, is dat geen optie?

Nu ben ik uiteraard wel nieuwsgierig wat je met 4 ballasten gaat doen :)
 
Laatst bewerkt:
R1 2007 ;) dim licht is al een projector ;) en ga van retrofit nog een set projectoren met dim en groot licht functie kopen. Deze komen op de plek van huidige groot licht. 4 pjoector koplampen dus. 4 dim licht en 2 groot licht ;)

Elders heb ik vrij weinig ruimte in mn motor. tussen de lampen in zou ik er nog net 4 kwijt kunnen. en gezien er 4 angel eyes in komen komen daar ook nog 2 kastjes voor.

had nog ff gekeken naardie aharon. maar wil je slim dan heb je toch dat kastje in je kabel en heb je die grotere variant dan niet.
 
Laatst bewerkt:
Haha hoezo overkill :P Ik heb net 2 FX-R projectoren in mijn VTR ingebouwd, en ik kan niet zeggen dat ik op enig moment licht te kort kom nu. Ben benieuwd naar de vorderingen van je project.

Weet je zeker dat het geheel gaat passen als je t allemaal tussen de lampen propt? Ik ken de koplamp/topkuip van de R1 verder niet, maar hou er rekening mee dat er ook nog uitstekende delen zoals stekkers op de ballasten zitten, hier heb ik zelf namelijk in eerste instantie een 'meetfout' mee gemaakt.

Verder raad ik je aan om alles goed gezekerd met relais direct op de accu aan te sluiten (maar dat had je vast zelf ook al bedacht ;)) en om even na te denken over te vrij grote toename in stroomverbruik (van 1x halogeen naar 4x xenon), levert je dynamo genoeg prik om dit allemaal te voeden en tegelijk je accu nog een beetje bij te laden?

Hebben de originele projectoren een DOT of een ECE cutoff?
 
haha heb bij mn cbr600f dit project al een keer gedaan alleen toen met 2 lampen.

krijg 3 lamp aansluitingen. de dimplcihten worden aangesloten zonder draadboom (niet nodig als je geen bixenon hebt) en alleen groot licht krijgt dus een draadboom dus die zal van 1 naar 2 gaan. maar zal de stekkers met elkaar verbinden zodat de originele voeding er doorheen zal komen. en daal van 55 watt naar 35 dus dat is geen probleem.

Dat van de originele is een goede vraag. geen idee eigenlijk. was van plan extra set koplampen van ebay te trekken. (gezien mn r1 nu in puin ligt)
 
Van 55w naar 140w (4x 35w) is in mijn ogen toch echt een toename ;)

Volgens mij is het ook zo dat de ballast een uitgangsvermogen van 35w heeft, het kan best zijn dat ie aan de ingang iets meer trekt, geen idee van het rendement van die dingen, volgens mij is het sws meer als je lampen net aanzet en de starters nog actief zijn, dat zou je even moeten meten.

Welke projectoren ga je gebruiken om in je huidige groot-licht ruimtes te plaatsen?

Ben zeer benieuwd hoe je t gaat fabriceren allemaal (Foto's!!!)
 
Laatst bewerkt:
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen, ik dacht dat je alle 4 de lampen permanent wilde laten branden. Succes met de inbouw iig. En wat die ballasten betreft, als t in Nederland is, gewoon bestellen, je hebt toch garantie?
 
:W

Heej, ik heb je knutseltopic gevonden :)

(voor iedereen die niet de TS is: ik heb exact hetzelfde project op hetzelfde type brommer op de planning staan)

Had wat problemen met het xenon kitje dat ik in eerste instantie besteld heb, daarom ook maar een paar G4 ballastjes besteld, ook één of 2 op reserve. Ben benieuwd wat het effect is.
 
ik heb geen reserve hoor ;) ze komen er alle 4 in ;) ik heb ze ondertussen getest bij inbouw xenon bij mijn vriendin haar motor. Ze werken perfect !

Pilz voor jou. je kan ze waarschijnlijk goed kwijt achter je teller en dus boven/tussen je koplampen
 
Klopt, daar heb ik mijn huidige ballasten ook geplaatst. Wordt uiteindelijk wel.een beetje passen en meten, maar gaat lukken.

Al een idee wanneer je met de angel eyes enzo aan de slag gaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan