Remschijven FJR1300 2003

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Mannen,

Mijn pa rijdt al zijn FJR1300 uit 2003 alweer een paar jaar, inmiddels 106.000km op de teller :P Nu zitten zijn remschijven onder de limiet, dus logischerwijs wilt hij nieuwe schijven hebben. Alleen OEM Yamaha is 600 (!!) euro. Imitatie vindt hij geen probleem, maar ik zie zoveel merken. Welke schijven zijn gewoon goed en niet té duur? Thanks :}
 
Alle bekende merken leveren prima vervangingssets. Ik lever meestal Ferodo of Metal Gear.

Als je zelf gaat vervangen, denk er dan wel om dat de bouten bij de FJR-schijven erg slecht losgaan. Heet stoken en een slagschroevendraaier gebruiken is eigenlijk wel een must. Laatst had een klant het zelf geprobeerd waarna we 5 afgebroken/dolle bouten moesten uitboren of anders moesten uitnemen. Dat was een onnodig dure grap geworden......
 
Mannen,

Mijn pa rijdt al zijn FJR1300 uit 2003 alweer een paar jaar, inmiddels 106.000km op de teller :P Nu zitten zijn remschijven onder de limiet, dus logischerwijs wilt hij nieuwe schijven hebben. Alleen OEM Yamaha is 600 (!!) euro. Imitatie vindt hij geen probleem, maar ik zie zoveel merken. Welke schijven zijn gewoon goed en niet té duur? Thanks :}



Hoe kom je erbij dat 2 oem schijven 600 euro zijn???
pm me maar met framenummer, ik zie hele andere prijzen ;-)
 
Had zijn "vaste" motorzaak hem wijs gemaakt. Ik PM je.

Wel grappig dat de eerste 2 mensen reageren een eigen motorzaak hebben :+
Ik zie erg wisselende prijzen voor schijven.

Kijk zelf eens her en der wat de schijven waar kosten.

www.bolski.nl
www.japparts.nl
etc

Vergeet niet dat er ook nieuwe remblokken bij moeten.

Als totaalprijs met montage, is 600 euro niet eens zo raar. Afhankelijk van de gebruikte schijven dan.
 
Mannen,

Mijn pa rijdt al zijn FJR1300 uit 2003 alweer een paar jaar, inmiddels 106.000km op de teller :P Nu zitten zijn remschijven onder de limiet, dus logischerwijs wilt hij nieuwe schijven hebben. Alleen OEM Yamaha is 600 (!!) euro. Imitatie vindt hij geen probleem, maar ik zie zoveel merken. Welke schijven zijn gewoon goed en niet té duur? Thanks :}


Met nieuwe remblokken erbij? Want dat moet je samen vervangen.. Dan is 600€ aanvaardbaar vind ik.
 
Yamaha is inderdaad een stuk voordeliger met schijven dan de andere Japanse merken. En inderdaad vaak ook voordeliger dan de betere imitatiesets.
De prijs van Ruud (Kevinblade) zou ik het zeker voor doen, maar vergeet inderdaad niet ook de remblokken te vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan