ducati 748 zijstander

the brain

Die hard MF'er
19 mei 2006
264
0
appingedam
wie weet hoe het kan als mijn duc loopt en doe de zijstander uit gaat de motor uit terwijl hij in de vrijloop staat beetje lastig waar kan dit aan liggen.
 
Op de zijstandaard zit een beveiligingsschakelaar, die voorkomt dat je met uitgeklapte standaard weg kunt rijden. Bij Japanse motoren werkt die als je 'm in de versnelling zet, bij je Duc werkt de beveiliging ook als je 'm in vrijloop hebt staan.
Niks mis mee dus, hij werkt......
 
dus je kan de motor niet op de zijstander zetten en warm laten draaien begrijp ik.

Nop, tenzij je de schakelaar saboteert,

Weet je waarom hij in zen vrij ook stilvalt? Omdat er te veel mensen hem willen laten lopen om gewoon naar de koppeling te kijken... en een motor laten draaien om hem warm te krijgen of om ernaar te lopen gapen is slecht voor jou motorfiets. Daar gaat hij van stuk! :P

Nooit laten warmdraaien zonder te rijden, nooit!!!!
 
De vroegere bouwjaren hadden een jiffy die uit zich zelf inklapte , als je de motor recht opzet.
Daar kon je dat akelige schakelaartje mooi afhalen . Als die er al op zat kan ik me niet meer herinneren. Maar dat vonden velen zeer lastig , dat de jiffy van zelf inklapte dus. ;)
 
Laatst bewerkt:
Maar dat vonden velen zeer lastig , dat de jiffy van zelf inklapte dus. ;)

Die zijn met name fijn als er eens iemand (mogelijk ongevraagd) op je motor gaat zitten.
Hebben ze niet in de gaten dat de jiffy vanzelf inklapt en flikkert de motor om als ze hem weer terug proberen te zetten.


Edit; makkelijkst is gewoon helemaal geen jiffy *O*
 
In de loop van 2015/16 zal het ook bij ducati ook mogelijk zijn om de motor neutraal te laten lopen met de standaard uit nu is dat technisch nog onhaalbaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan