Snelheidsmeter doet niets meer na vervangen kabel

Sash

MF'er
26 jun 2013
64
3
Lemiers
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik mijn defecte, irritant geluid makende snelheidsmeterkabel, vervangen. Hij heeft voor 1 dag goed kunnen werken en plots was het game over. Snelheidsmeter van mijn zxr750 geeft niets meer aan.

Aandrijver werkt goed, kabel op aandrijver en wiel roteren : kabel draait.

Snelheidsmeter los, kabel erop met accuschroevendraaier : snelheidsmeter beweegt

Ik snap er geen drol meer van, op beide gemonteerd : niets doet het :S

Kabel is identiek aan de kabel die ik heb verwijderd, mis ik iets in een van de aandrijvers?

Groetjes

Sash
 
Nee, enkel de kabel vervangen, wel had ik de oude kabel met kracht uit de snelheidsmeter moeten trekken, kan hier in die aandrijving dan iets zijn afgebroken? Want ziet er nog ok uit.
 
Misschien een stukje van de opname in de cockpit gebroken zodat de kabel er net niet helemaal inkomt, als je test met losse kabel druk je de kabel verder in de cockpit dan wanneer alles aangesloten is?
 
Er valt mij nu wel iets op, is het normaal dat als ik de kabel onder bij de aandrijver los haal, de accuboor erop zet en laat roteren, dat mijn kabel bij de snelheidsmeterbehuizing eruit komt tijdens rotatie? wtf is dit nou, dit is toch geen schroef maar een vierkant :S
 
Er valt mij nu wel iets op, is het normaal dat als ik de kabel onder bij de aandrijver los haal, de accuboor erop zet en laat roteren, dat mijn kabel bij de snelheidsmeterbehuizing eruit komt tijdens rotatie? wtf is dit nou, dit is toch geen schroef maar een vierkant :S
Als je de buitenkabel aan één kant los hebt kan de binnenkabel er gewoon uit. Met of zonder accuboor. Hoe zag de binnenkabel van je oude aandrijfkabel eruit ? Gerafeld, gebroken of niets mis mee ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Sorry voor de late reactie, net terug van werk.

De oude kabel was bij de aandrijver roestig, de mantel was gescheurd, voor de rest was die gewoon intact. Er was dus niets mis mee. ik hoor de kabel ook roteren als ik gewoon ben aan het rijden en richting voorwiel buig, lijkt er een beetje op alsof die aandrijver op de achterzijde van men teller geen goed contact maakt met de teller zelf, maja kan alleen speculeren :(

Ik ga me zo een cheap ass chinese koso kloon met hal sensor bestellen, als ik het klokje toch naar de tering heb geholpen dan maar meteen richting digitaal.
 
Hallo,

Naja hier een kleine update, kon het niet laten om toch nog eens te kijken, ritje gemaakt met de kabel bij de snelheidsmeterbehuizing los en het kreng draait niet. Tenzij ik achteruit rij.......

Aandrijver dus naar de klote?
 
als het niet draait is er iets niet goed nee. Maar kan ook betekenen dat de kabel uit de opnemer is gekomen. Is de binnenkabel misschien te kort waardoor ie niet aan beid ezijden contact maakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan