Zx6r 2005 valt stil tijdens rijden

Danny Michiel

Rookie
23 mrt 2014
9
0
Duffel
;( Ik zit ook met een probleem met een zx6r van 2005, als ik een goei 30a40km heb gereden vat mijn motor plots stil tijdens het rijden
Heb hem net laten uitlezen en er zitten geen fouten in.
Als ik terug wil starten gaat het niet altijd, dan hoor ik ook het gefluit niet vd benzinepomp niet. Na contact op en af zetten gaat hij meestal weer.
Nog iemand met dit probleem en wat kan ik doen?
 
Heb ik ook al gedacht maar deze is nogal kostelijk om zomaar te vervangen en dan niet zeker van zijn dat ze stuk is. Toch Alvast bedankt
Ik dacht ook al aan een electrische storing
Het is wel beangstigend op de autostrade
 
Het moeilijke is als ik stil val ben ik onderweg en als ik contact op en af zet gaat hij meestal terug. Het is ook opvallend dat hij dat alleen maar heeft als hij warm staat. Echt een raadsel
In de winkel weten ze het ook niet
 
Valt heel je teller uit? Probeer eens terug te denken bij welke handelingen de motor uitvalt.

Misschien is het zoiets simpels als een los stekkertje of slecht contact.

Kan mij vaag herinneren dat toen ik mijn zx6r 05 uit elkaar had ie ook niet meer wilde starten. Blijkt er in buurt van het rechter knipperlicht een versterker van de startonderbreking te zitten die nog los hing.

Het zou zomaar zoiets lulligs kunnen zijn. Dus loop even rustig wat dingen na voordat je vanalles gaat vervangen ;)
 
Enige oplossing is om je stroomcircuit door te meten. Het kan zijn dat het ergens niet meer goed zit en een onderdeel (zoals je brandstofpomp) te weinig/ geen stroom krijgt.

Ik denk niet dat de warme motor er iets mee te maken heeft, maar met een falende brandstofpomp.

Lijkt meer op een brandstof probleem. Op het moment dat je weg rijdt, zit er nog aanzienlijk veel brandstof in de leidingen. Na ca 30 a 40 km zijn deze leidingen leeg en valt je motor uit.

Er zijn veel goede tweedehands brandstofpompen te vinden. Dus dat hoeft, gelukkig, niet zo duur te zijn. Maar zoals ik zei: het kan ook heel goed in de elektronica zitten.

Hopelijk heb je hier iets aan. Ik kan je wel meer informatie geven cq. helpen, pm dan even ;)
 
Hij valt plots uit terwijl ik bv 120 rijd en in 6de , dus er zijn dan geen speciale handelingen. Mijn dachbord valt niet uit en de moto is nog nooit uit elkaar geweest dus die stekker achter de pinker zou mij verbazen moest die los zitten. Maar in elk geval al bedankt voor de tips. Ik chec het allemaal wel eens na
 
Valt alle elektricieit weg/gaat je motor uit ? check dan eens of de draden aan je accupolen goed vast zitten.
Heb hetzelfde gehad met een Motobatt accu, bleek dat de draden wel goed aan de accupool vast zaten maar dat de accupool daaronder zelf ook weer met een inbus in de accu vast zit, die zat bij mij los en viel ook soms onderweg stil..

Vacuum v/d tank is idd ook een optie net als een rotte val-sensor of zij-standaard schakelaar
 
Laatst bewerkt:
Valt alle elektricieit weg/gaat je motor uit ? check dan eens of de draden aan je accupolen goed vast zitten.
Heb hetzelfde gehad met een Motobatt accu, bleek dat de draden wel goed aan de accupool vast zaten maar dat de accupool daaronder zelf ook weer met een inbus in de accu vast zit, die zat bij mij los en viel ook soms onderweg stil..

Vacuum v/d tank is idd ook een optie net als een rotte val-sensor of zij-standaard schakelaar

Dit is makkelijk te controleren: zwarte kappen aan beide kanten onder t zadel + zadel verwijderen. Dan is de accu zichtbaar.

Maar als de teller niet uitvalt lijkt mij niet dat dit het probleem is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan