carburator en shoke probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

LIFAN

Rookie
24 mrt 2014
3
0
Itegem (belgie)
Ik heb een LIFAN quad 50 cc paar weken geleden gekocht dat niet werkte.
Ik heb er nieuwe bougie ingestoken vijsje aan de onderkant van de carburator open gedraait zodat de oude benzine weg kon.
Nieuwe benzine in gedaan en werkte maar hij lekt benzine aan de kant van de luchtfilter en ik krijg de shoke niet uitgezet als ik de shoke uitzet valt hij stil.
Wat kan ik er aan doen omdat probleem te stoppen?
 
Nou, ik zou de carburateur er eens netjes helemaal vanaf halen, op een schone werkbank leggen en eens ècht grondig schoon maken (dus helemaal demonteren) en terug monteren.

Motortechniek les 1:

Compressie?
Vonk?
Brandstof mengsel / carburatie o.k?

3X ja = lopend motorblokje ;)
 
vonk heb ik compressie ook mengsel is ook ok normaal want hij start wel maar als hij draait staat shoke op en moet blijven opstaan als ik die uitzet valt hij stil
carburator heb ik eergisteren helemaal ik uit elkaar gehad en schoon gemaakt maar hij had het ervoor al.
 
Als hij niet loopt zonder choke, is het mengsel niet normaal, maar te arm (hij krijgt dan dus te veel lucht en te weinig brandstof).

Wellicht zit er een te kleine hoofdsproeier in, of trekt hij valse lucht bij het spruitstuk. Wat ook nog kan is een verstopt benzinefilter (als jouw quad dat uberhaupt heeft).

Of de sproeiers zijn het zelfde gebleven terwijl er een sport luchtfiltertje op gezet is, dan loopt hij ook te arm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan