Triumph Speed Triple topic deel 43

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zal ie vast wel hebben, maar dat hoef ik niet. Ik had voordat ie afgesteld werd ook een mapping (arrow low) erin laten zetten bij de triumph dealer. ding zoop en stond veel te rijk daarna.

Als je hem af laat stellen is het meer dan alleen een mapje erin zetten. Tuneboy word eraan gehangen en hij word afgesteld, en na elke grote wijziging word ie weer getest. duurt wel een uurtje a 2 / 3. maar daarna herkende ik mijn motor niet meer. de hele lijn van de vermogens afgifte was als het ware opgetild. Dipjes eruit… Voor mij (pietje precies als het op mn motor aan komt) was het zeker waard.
De Arrow low-boy mapping is niet ideaal inderdaad, maar ik vind die altijd nog beter dan de standaard mapping. Bij de standaard mapping is de gasrespons veel te traag :z
 
@se sua,

zoektocht is nog bezig. Heb wel wat lijntjes lopen ja hehe... Hoop er niet al te lang over te doen. Kan op ieder moment de cbr600f pakken van de mrs, maar een eigen motor is toch... eigen *O*
 
joooo :W


Zo gisteren nieuwe remschijen erop.

Heb toch het idee dat de pirelli angels niet echt veel grip hebben achter bij een nat wegdek. Merk dat de achterkant wat glijdt bij het insturen vanmorgen op de afrit A1 naar A30..

Herkenbaar voor de andere pirelli angel rijders?
 
joooo :W


Zo gisteren nieuwe remschijen erop.

Heb toch het idee dat de pirelli angels niet echt veel grip hebben achter bij een nat wegdek. Merk dat de achterkant wat glijdt bij het insturen vanmorgen op de afrit A1 naar A30..

Herkenbaar voor de andere pirelli angel rijders?
Heb em op de FJR gehad en vond ze erg goed op nat wegdek. Maar dat was denk ik wel een andere variant vanwege gewicht FJR? angel ST was het dacht ik.

Geen trillingen meer of duik je gewoon steeds in de ABS :P
 
joooo :W


Zo gisteren nieuwe remschijen erop.

Heb toch het idee dat de pirelli angels niet echt veel grip hebben achter bij een nat wegdek. Merk dat de achterkant wat glijdt bij het insturen vanmorgen op de afrit A1 naar A30..

Herkenbaar voor de andere pirelli angel rijders?

Was vanmorgen rond het vriespunt wat niet echt bevorderlijk is voor de grip :+
 
Ellooo.

Wat is jullie ervaring met Triumph Bollenstreek?

Gr

Voor onderhoud dan...
 
Laatst bewerkt:
Heb em op de FJR gehad en vond ze erg goed op nat wegdek. Maar dat was denk ik wel een andere variant vanwege gewicht FJR? angel ST was het dacht ik.

Geen trillingen meer of duik je gewoon steeds in de ABS :P

nee trillingen opgelost.. Nieuwe schijven doen het goed...

Ik heb ook de ST.
 
Mensen graag jullie ongezouten en gepeperde mening over de volgende motor.
2002, 34.000km op de teller.
Ik vond de vering achter wat slap wat kan duiden op slijtage of gewoon te slappe stand.
Verder plofde de uitlaat bij gas dicht. (Afstelling??)
Er komen normale spiegels op en een afleverbeurt en 6mnd Bovag garantie.

Welke prijs lijkt jullie fair??

Groet Starrrr
full
 
joooo :W


Zo gisteren nieuwe remschijen erop.

Heb toch het idee dat de pirelli angels niet echt veel grip hebben achter bij een nat wegdek. Merk dat de achterkant wat glijdt bij het insturen vanmorgen op de afrit A1 naar A30..

Herkenbaar voor de andere pirelli angel rijders?


..en groot verschil, nieuwe schijven, geen getril meer?
 
Mensen graag jullie ongezouten en gepeperde mening over de volgende motor.
2002, 34.000km op de teller.
Ik vond de vering achter wat slap wat kan duiden op slijtage of gewoon te slappe stand.
Verder plofde de uitlaat bij gas dicht. (Afstelling??)
Er komen normale spiegels op en een afleverbeurt en 6mnd Bovag garantie.

Welke prijs lijkt jullie fair??

Groet Starrrr[afbeelding]

Dat ploffen is juist waar ik het voor doe.. Geweldig gas dicht en knallen maar met de remus :9~ :9~

Weet niet hoe dat bij de eerdere modellen zit, maar bij de 1050's heeft het knallen te maken met de SAI secundair air intake.. Deze schijn je uit te kunnen zetten in TuneEcu.

Daar is hier op het forum wel info over te vinden.

Wat de vering betreft ik heb een soortgelijke motor in de 955i Daytona uitvoering. De vering daarvan is anders dan die van de 1050 S3's. Ik heb mijn vering door HK laten upgraden (reshimmen, andere olie, andere veer). Toen deed ie het wel goed.. Daarvoor was het gewoon slecht.

Welke prijs wordt er gevraagd?
 
Laatst bewerkt:
Dat ploffen is juist waar ik het voor doe.. Geweldig gas dicht en knallen maar met de remus :9~ :9~

Weet niet hoe dat bij de eerdere modellen zit, maar bij de 1050's heeft het knallen te maken met de SAI secundair air intake.. Deze schijn je uit te kunnen zetten in TuneEcu.

Daar is hier op het forum wel info over te vinden.

Wat de vering betreft ik heb een soortgelijke motor in de 955i Daytona uitvoering. De vering daarvan is anders dan die van de 1050 S3's. Ik heb mijn vering door HK laten upgraden (reshimmen, andere olie, andere veer). Toen deed ie het wel goed.. Daarvoor was het gewoon slecht.

Welke prijs wordt er gevraagd?
Daar ben ik nou benieuwd naar wat jullie redelijk vinden. Daarom dat ik nog even niks neerzet.
Let wel: incl. aflverbeurt (kleine beurt), poetsen, ws nieuwe remblokken en 6 maanden Bovag garantie....
 
Starrrr wil graag een mening..., nou dat kan...: ;)

Mensen graag jullie ongezouten en gepeperde mening over de volgende motor.
2002, 34.000km op de teller.

Ik vond de vering achter wat slap wat kan duiden op slijtage of gewoon te slappe stand.
Verder plofde de uitlaat bij gas dicht. (Afstelling??)

Er komen normale spiegels op en een afleverbeurt en 6mnd Bovag garantie.

Welke prijs lijkt jullie fair??

Groet Starrrr[afbeelding]

...lijkt ernstig op de Speed die bij mij om de hoek (bij Gebben) staat... ;) ;)


...als je dan toch ongeveer in mijn achtertuin aan het kijken bent, dan mag je wel een keer gaan proefzitten op de mijne..., kun je gelijk voelen dat de vering van een oude Speed alles behalve slap is... ;)

...zelfs nogal aan de erg stevige kant, en als je de oudere review's leest van die dingen, dan wordt daar ook regelmatig over gesproken...
...over die strafheid...

...zelfs op de 'slapste' stand zetten, levert nog altijd een...eh...stevige zit op, zeg maar...



...de mijne ploft trouwens absoluut niet, bij gas dicht...
...ondanks een andere mapping, en ondanks zo'n zelfde lawaai-uitlaat...

...hoeft ook in principe niet, dat geplof en gereutel...

...en 'nee' een 955i heeft niet zo'n air-bypass-iets waar over gesproken wordt...



...over die spiegels heb ik in zoverre een mening dat ik vind dat die kleine ronde dingen voor geen meter deugen, en dat het verhaal van een afleverbeurt leuk is (want een nieuw filtertje en 4 liter schone olie...??) dus dat laatste zegt eigenlijk ook niet zo heel veel...

...ik zou het bijna belangrijker vinden om te weten of de historie van deze fiets tot achter de komma klopt (boekjes - beurten op tijd - zijn de kleppen gecontroleerd/gesteld bij 30.000 kilometer - eventuele oude rekeningen)

...zijn de tandwielen en ketting nog oké, bandjes nog goed ?...
...'t zou jammer zijn als je gelijk, of bijna gelijk, ook alweer aan zulk soort kosten zit...

...achterband ziet er al wel redelijk 'op z'n retour' uit... ;)
...want behoorlijk plat gereden...


triumph-speed-triple-1114020_5.jpg



...en 6 maanden garantie klinkt prima, en ik hoop dan altijd maar dat het in de praktijk ook daadwerkelijk als garantie opgevat wordt als er iets aan de motor mankeert... :/

...want het is van te voren wel goed om te weten wat die garantie omhelst...



...tja..., en verder...

...een nogal 'zwarte Speed met lange kont' inclusief wave schijven...
...persoonlijk mijn minst favoriete model en kleur, maar daar kan/mag/zal een ander anders over kunnen denken... ;)


triumph-speed-triple-1114020.jpg



...hoor verder eigenlijk geen gekke dingen over Gebben...
...mijn buurjongen loopt er zelfs helemaal mee weg (Yamaha-rijder..., dus dat kan dan ook bijna niet anders... ;) )...










...en als ik te kritisch ben..., sorry... ;)
...ik weet dat je graag op (hele) korte termijn het blije Speed gevoel wilt beleven...

...maar kijk wel uit met die roze wolken...
...want : been there, done that... :/
 
Laatst bewerkt:
...oh..., het viel mij net pas op..., een MV-kenteken op die zwarte Speed uit 2002
...het apparaat is in 2010 op Nederlands kenteken gezet...

...importfiets dus...

...hoeft niets te zeggen natuurlijk, maar dan zou ik extra de historie van de fiets checken...
...en dan vooral de juiste kilometerstand, en onderhoudshistorie...
 
:]
...lijkt ernstig op de Speed die bij mij om de hoek (bij Gebben) staat... ;) ;)


...als je dan toch ongeveer in mijn achtertuin aan het kijken bent, dan mag je wel een keer gaan proefzitten op de mijne..., kun je gelijk voelen dat de vering van een oude Speed alles behalve slap is... ;)

...zelfs nogal aan de erg stevige kant, en als je de oudere review's leest van die dingen, dan wordt daar ook regelmatig over gesproken...
...over die strafheid...

...zelfs op de 'slapste' stand zetten, levert nog altijd een...eh...stevige zit op, zeg maar...



...de mijne ploft trouwens absoluut niet, bij gas dicht...
...ondanks een andere mapping, en ondanks zo'n zelfde lawaai-uitlaat...

...hoeft ook in principe niet, dat geplof en gereutel...

...en 'nee' een 955i heeft niet zo'n air-bypass-iets waar over gesproken wordt...



...over die spiegels heb ik in zoverre een mening dat ik vind dat die kleine ronde dingen voor geen meter deugen, en dat het verhaal van een afleverbeurt leuk is (want een nieuw filtertje en 4 liter schone olie...??) dus dat laatste zegt eigenlijk ook niet zo heel veel...

...ik zou het bijna belangrijker vinden om te weten of de historie van deze fiets tot achter de komma klopt (boekjes - beurten op tijd - zijn de kleppen gecontroleerd/gesteld bij 30.000 kilometer - eventuele oude rekeningen)

...zijn de tandwielen en ketting nog oké, bandjes nog goed ?...
...'t zou jammer zijn als je gelijk, of bijna gelijk, ook alweer aan zulk soort kosten zit...

...achterband ziet er al wel redelijk 'op z'n retour' uit... ;)
...want behoorlijk plat gereden...


[afbeelding]


...en 6 maanden garantie klinkt prima, en ik hoop dan altijd maar dat het in de praktijk ook daadwerkelijk als garantie opgevat wordt als er iets aan de motor mankeert... :/

...want het is van te voren wel goed om te weten wat die garantie omhelst...



...tja..., en verder...

...een nogal 'zwarte Speed met lange kont' inclusief wave schijven...
...persoonlijk mijn minst favoriete model en kleur, maar daar kan/mag/zal een ander anders over kunnen denken... ;)


[afbeelding]


...hoor verder eigenlijk geen gekke dingen over Gebben...
...mijn buurjongen loopt er zelfs helemaal mee weg (Yamaha-rijder..., dus dat kan dan ook bijna niet anders... ;) )...










...en als ik te kritisch ben..., sorry... ;)
...ik weet dat je graag op (hele) korte termijn het blije Speed gevoel wilt beleven...

...maar kijk wel uit met die roze wolken...
...want : been there, done that... :/
Klopt allemaal. Viel mij ook op en waren ookde eerste zaken die ik bespreekbaar maakte.
Mijn max was 3500 maar daar kon hij niet in meegaan (incl nieuwe band)
Aan de ene kant begrijpelijk omdat hij er ook aan moet verdienen, aan de andere kant niet omdat de motor et wel waard moet zijn.
Nu krijgt hij er nog een binnen uit 2002. Import spanje met de helft aan km's. Deze zal dan in prijs zeker meer gaan kosten.

Ps. de zwarte vindt ik wel erg mooi hoor. 2de plek de groene.

Toch maar de jouwe kopen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan