Triumph Speed Triple topic deel 43

Status
Niet open voor verdere reacties.
...heb al veel vaker motoren van een particulier gekocht...

...de jongste was ooit een 3 weken 'oude' BMW 1200-boxer...
...m.a.w., nou niet echt een budget fiets... :/

...en nu, acht fijne jaren verder staat het ding er nog steeds, en in totaal nul-komma-nul sores mee gehad...

...als het gevoel maar goed is, en je onderbuik speelt niet listig op bij de woorden van de verkopende partij..., nou..., dan durf ik zo'n 'gokje' best te nemen...

...tja..., en voor de rest weet ik het ook niet..., 't blijft een momentopname, en het blijft techniek...

...want zoals bekend mag zijn : alles kan kapot... :/

Daarom het blijft techniek. Ik denk dat ze 9 vd 10 keer het op ''slijtage onderdeel'' gooien en je willen helpen voor een schappelijk prijsje maar meer ook niet. Uiteraard ieder zijn keus om particulier te kopen. Ga het vanzelf beleven of dit een miskoop is geweest of niet..... :+
 
Mensen graag jullie ongezouten en gepeperde mening over de volgende motor.
2002, 34.000km op de teller.
Ik vond de vering achter wat slap wat kan duiden op slijtage of gewoon te slappe stand.
Verder plofde de uitlaat bij gas dicht. (Afstelling??)
Er komen normale spiegels op en een afleverbeurt en 6mnd Bovag garantie.

Welke prijs lijkt jullie fair??

Groet Starrrr[afbeelding]
Ik vind het een leuke motor, wat prijs betreft niet meer dan 4000,00 indien in een goede staat van onderhoud en schadevrij. De garantie van 6 maanden lijkt interessant maar ik zou die proberen afkopen voor een korting.
Ploffen, dat vind ik wel lekker klinken, deed die van mij ook en die was afgesteld op de bank bij Freriks. Slappe vering heb ik nooit last van gehad, misschien niet goed afgesteld.
 
En nog een paar foto's buiten. Morgen keuren en hopelijk krijg ik geen commentaar op het ontbreken van richtingaanwijzers achter. In principe is het geen technische keuring dus behalve een opmerking zou het moeten kunnen. In ieder geval morgen een eerste wat langere rit richting het keuringsstation van de RDW in Roosendaal.

image.jpg


image.jpg
 
Laatst bewerkt:
En nog een paar foto's buiten. Morgen keuren en hopelijk krijg ik geen commentaar op het ontbreken van richtingaanwijzers achter. In principe is het geen technische keuring dus behalve een opmerking zou het moeten kunnen. In ieder geval morgen een eerste wat langere rit richting het keuringsstation van de RDW in Roosendaal.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi ding :Y
 
In principe zou m'n vriendin komend weekend naar mij toe komen, maar gezien de 20/21 graden voor het weekend gaan we ook lekker door de Eifel rijden :]

Dus als je een zwarte Speed met NL-kenteken ziet rijden in de buurt van Altenahr, Ahrbruck, Schuld, Adenau etc. (Eifel-Noord tot midden zullen we maar zeggen) dan zwaai ff :W :)
 
Hoe kan ik zien of een 2007 model uitgerust is met de vernieuwde ECU??


Dat zijn de laatste met een plastiektank en met een stalen tank zit je altijd goed.

de nieuwe versie:
meFxk5ZyKRRttXiQ509XqBw.jpg


de oude versie:
mFevtC4kE3N0Ef9tYFUogTA.jpg


Tis wel slecht te zien op de motor zonder dat de tank eraf gesloopt is. Let op een grijze en een zwarte poort op de Ecu, dan heb je de goede.




:W
 
Hoe kan ik zien of een 2007 model uitgerust is met de vernieuwde ECU??


Dat zijn de laatste met een plastiektank en met een stalen tank zit je altijd goed.

de nieuwe versie:
meFxk5ZyKRRttXiQ509XqBw.jpg


de oude versie:
mFevtC4kE3N0Ef9tYFUogTA.jpg


Tis wel slecht te zien op de motor zonder dat de tank eraf gesloopt is. Let op een grijze en een zwarte poort op de Ecu, dan heb je de goede.




:W
 
:W
Moggel @ all

En nog een paar foto's buiten. Morgen keuren en hopelijk krijg ik geen commentaar op het ontbreken van richtingaanwijzers achter. In principe is het geen technische keuring dus behalve een opmerking zou het moeten kunnen. In ieder geval morgen een eerste wat langere rit richting het keuringsstation van de RDW in Roosendaal.

[afbeelding]

[afbeelding]
:}
Ik vin m mooi !!! Ben benieuwd naar de uitslag van de keuring :Y
 
Dat zijn de laatste met een plastiektank en met een stalen tank zit je altijd goed.

de nieuwe versie:
[afbeelding]

de oude versie:
[afbeelding]

Tis wel slecht te zien op de motor zonder dat de tank eraf gesloopt is. Let op een grijze en een zwarte poort op de Ecu, dan heb je de goede.




:W
Dus alles met VIN # 305060 of hoger heeft een stalen tank en de nieuwe ECU :)
 
In principe zou m'n vriendin komend weekend naar mij toe komen, maar gezien de 20/21 graden voor het weekend gaan we ook lekker door de Eifel rijden :]

Dus als je een zwarte Speed met NL-kenteken ziet rijden in de buurt van Altenahr, Ahrbruck, Schuld, Adenau etc. (Eifel-Noord tot midden zullen we maar zeggen) dan zwaai ff :W :)

Zal ik doen... :W *O*
 

Na een andere mapping te hebben geladen moet de motor stationair draaien ( zonder aan het gas te zitten ) totdat 3x de fan is aangeslagen.
 
...tja..., en voor de rest weet ik het ook niet..., 't blijft een momentopname, en het blijft techniek...

...want zoals bekend mag zijn : alles kan kapot... :/


Voor sommigen een levensmotto })


Zelf voor dit seizoen besloten de Triple een opfrisbeurt te geven.
Komend verlof hopelijk wat rijden samen met m'n vrouw, daarna uit elkaar en het plastic
en de tank weer strak zwart laten spuiten. De nieuwe stickers liggen slechts 5 jaar te wachten :+
 
...knappe grasmat ook... :X

op dit moment is die tuin ook weer anders geworden ... heb een hekel aan alles wat groen is

Grotefoto-A6QD3HBT.jpg


De plantjes die je nu nog ziet, zijn in beheer bij mijn vrouw :Y :Y daar heb ik nog geen vinger naar uit gestoken *D

Overigens als je goed naar de voegen kijkt, zie je dat ze gevoegd zijn met gator sand xp. Soort van kunsthars ... onkruid zou hier geen kans meer mee moeten hebben om nog wortel te kunnen schieten :}
 
dencoupe de tuinman...(not)...:

heb een hekel aan alles wat groen is

[afbeelding]

De plantjes die je nu nog ziet, zijn in beheer bij mijn vrouw :Y :Y daar heb ik nog geen vinger naar uit gestoken *D


...och..., vink altijd wel fijn, een strak groen grasmatje, en wat andere kleurtjes... :Y
...beetje verstand op nul, en de blik op standje waterig..., en dan lekker een beetje prutsen tussen de plantjes...


full
 
...och..., vink altijd wel fijn, een strak groen grasmatje, en wat andere kleurtjes... :Y
...beetje verstand op nul, en de blik op standje waterig..., en dan lekker een beetje prutsen tussen de plantjes...


[afbeelding]
:^ maar ja ben dan ook bioloog :P al dan geen plantenbioloog _O-

Bij mij in de tuin is het nu echter meer wildgroei... en hopelijk in het najaar weer appels, druiven, pruimen en verders de kruiden :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan