Gsx-r600 k7 Elektra probleem

IssGixx

Rookie
11 mrt 2014
4
0
Amsterdam
Ik heb een gixxer 600 k7 uit 2008 (overjarig model).
Mijn dynamo was alweer een tijdje terug kapotgegaan
en deze heb ik vervangen. Niet lang daarna heeft mijn
spanningsregelaar het begeven en ook deze heb ik vervangen.
Toch is mijn motor gisteren weer met een lege accu komen te staan.

Iemand misschien een idee of ervaringen hiermee?
Help a brother out!
 
Accu heeft waarschijnlijk een opdonder gehad van defecte spanningsregelaar/dynamo. Heb het zelfde meegemaakt. Dynamo was stuk gegaan, toen helemaal vervangen onder garantie, spanningsregelaar ook. Week later accu defect. Ik dacht natuurlijk gelijk weer aan de dynamo, maar het was toch de accu.
 
Laatst bewerkt:
Accu heeft waarschijnlijk een opdonder gehad van defecte spanningsregelaar/dynamo. Heb het zelfde meegemaakt. Dynamo was stuk gegaan, toen helemaal vervangen onder garantie, spanningsregelaar ook. Week later accu defect. Ik dacht natuurlijk gelijk weer aan de dynamo, maar het was toch de accu.

Dat is het dus, bij beide defecten heb ik de motor opgehaald met een andere, volle accu. De accu is dus ook vervangen. Heb hem uitgelezen en hij geeft geen foutmeldingen aan. Heb stroomtoevoer gecheckt zoals in de link in het bericht hiervoor stond en die punten zijn ook allemaal goed.
 
Heb je een nieuwe dynamo rotor gekocht (post mod)? Er is namelijk een modificatie geweest op deze dingen omdat ze doorbranden. Dus als je een tweedehands hebt gekocht is de kans groot dat hij weer door gebrand is als je een pre-mod heb gekocht.
 
Heb je een nieuwe dynamo rotor gekocht (post mod)? Er is namelijk een modificatie geweest op deze dingen omdat ze doorbranden. Dus als je een tweedehands hebt gekocht is de kans groot dat hij weer door gebrand is als je een pre-mod heb gekocht.


Nee dat geldt niet voor mijn motor, dat is voorde K8 en de dynamo was gewoon nieuw gekocht. De oude accu was ook echt dood, maar die er nu in zit is alleen leeg, maar laadt nog wel.
 
Maatje van mij heeft een K6 die had dit dus ook. Deze kwaal geldt ook voor de K6/K7, heb het niet zelf verzonnen maar is verteld door een suzuki dealer.

Maar als hij nu nog gewoon laad dan heb je dus geen laad probleem meer maar ergens een lekstroom. Met de service manual kan je de spanningsregelaar en rotor doormeten aan de fabriekswaarden.
 
Hallo Motor-Forum vrienden.

Ik heb een probleem met mijn Yamaha YZF-R1 uit 2007, namelijk een elektrische mankement waarbij de meters en de display absoluut niet reageren als ik het contact aan zet.

Na een rit heb ik mijn motor achter in de tuin weggezet met de stuurslot aan en hierbij de rode led van de startblokkering van tijd tot tijd knipperend, na een dag of vier stil gestaan te hebben constateerde ik dat de rode led impuls niet meer reageerde en trachtte ik de motor te starten maar tevergeefs. De snelheidsmeter ging bewegen en daarna dood, absoluut geen elektra.

Vervolgens heb ik de accu aangesloten aan de Optima 4 druppellader en die gaf aan dat de accu in een goede conditie was, ter controle heb ik de accu doorgemeten en die gaf een waarde va 13,55 V. aan wat gewoon goed is.

Alle zekeringen nagekeken dus eerst de hoofdzekeringen onder het zitje en vervolgens net onder de kuip bij de stuur, alles ok maar nog steeds geen elektrische actie wat voor dan ook bij het aanzetten van het contactslot.

Wie o wie heeft hiermee ervaring en kan mij verder helpen? Jullie hulp is van harte welkom en alvast bedankt.
 
ten eerst zou ik een eigen topic beginnen ;)
maar ik zou eens kijken of het contactslot wel goed is, als alles goed blijkt te zijn (wat je eigenlijk zelf al aan geeft een ik neem aan dat je alles correct hebt gemeten) zou het hier wel eens aan kunnen liggen (of een kabeltje los ;) ).


GR NEMO
 
Terug
Bovenaan Onderaan