Stuurgedrag Monster 600 vs 620

Morten

MF'er
18 mei 2013
118
0
Geleen
Beste mede-forummers,

Vorige week heb ik een Ducati Monster 620 i.e.s aangeschaft. Nu rijdt mijn vriendin een Monster 600.
Haar Monster stuurt echt veel makkelijker dan die van mij... Bij mijn 620 wil de motor echt de bocht invallen en neemt snel een vrij scherpe hoek aan, terwijl haar motor zeer ontspannen rijdt en goed te 'sturen' is.
Als ik een bocht maak naar rechts moet ik zelfs een beetje aan de linkerzijde van het stuur trekken om verder insturen te voorkomen (en visa versa).

Is dit puur een banden kwestie?

Haar banden: Michelin Pilot Road
Mijn banden: Dunlop Sportmax Qualifier

Voordat ik een nieuwe set banden ga aanschaffen hoor ik graag jullie ervaring ;)
 
Laatst bewerkt:
balhoofdlagers ?
Even op de bok zetten wilde ik zeggen..maar die heb je natuurlijk niet..(hahaha..niet iedereen heeft een bmw)

Misschien kan een ander je vertellen hoe je die test..
 
hoe meer gas je geeft hoe beter die rijdt.!

ik rijdt een gsx 600 f. Bij wat hogere toeren/snelheden stuurt ie 100% beter.
+ Alles kan ermee temaken hebben. Vering, rijstijl, hoogte, banden, balhoofd.

Heeft de 620 dezelfde hellingshoek?
 
Speling gecontroleerd, nada, balhoofd loopt gewoon soepel. Gelukkig zit er ook een bok onder de 620 ;).

Vierkant gereden banden? Never heard of it...
Welke band bepaald voornamelijk het stuur gedrag? Voor of achter?

Wellicht zijn de Michelin Pilot Road gewoon een stuk relaxter te rijden dan de Dunlop Sportmax Qualifier? Toerband vs sportband?
Het verschil is in ieder geval enorm.
 
Laatst bewerkt:
Beste Morten,
Ik had deze ervaring op mijn z1000 ook bij het insturen van de bocht viel hij bij een bepaalde hellingshoek nog een stukje verder in. Ik had Michelin power pure 2ct en nu Pirelli angel gt's het verschil is 100% positief geen invallen van de bochten meer en stabieler in de bochten.
Ook heb ik mijn vering aangepast stukje over hoe en wat hier te lezen ANWB Motor | motorrijlessen, motortrainingen, pechhulp, verzekering en meer
veel succes er mee maar zou beginnen met banden want dit klinkt meer als een banden probleem als een vering probleem.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan