Startproblemen

Bertus1957

Rookie
26 mrt 2014
2
0
Hallo mensen,
Wanneer ik mijn Honda Vt 750 custom wil starten slaat hij soms niet aan.
Als ik heb doorstart dat hoor ik een knal uit de uitlaten.
Als ik hem eindelijk aan de loop krijg en hem weer uitzet en hem dan weer wil
starten dan lukt dat niet.
Ik heb reeds een nieuwe accu gemonteerd,maar het probleem is niet opgelost.
Wie kan mij helpen wat de oorzaak is ?
Graag hoor ik het.
Gr.
 
meet de spanning op de accu eens tijdens het starten.. kan zijn dat je startmotor versleten is en daardoor heel veel stroom trekt waardoor er een hele lage spanning over blijft. Ook kan de overgangsweerstand tussen de accu en de startmotor heel groot zijn waardoor je met hetzelfde probleem zit.
 
Aarding werd al genoemd in de probleemoplosser. Ga de dikke Min draad van de accu langs tot je vindt waar die aan het frame zit. Hier onder zit vaak roest. Ook de ontsteking zit geaard aan het frame, misschien op de zelfde plek. Bij de ontstekingsmodule moeten de stekkertjes schoon zijn. Zekeringen mogen niet aangeslagen zijn door wit poeder en ook de contacten niet. Wanneer de Stop of noodschakelaar haast versleten is dan krijgt de ontsteking ook minder stroom. Als je de bobines bekijkt, zie je daar dat de verf ergens wat verkleurd is door warmte, dan is het mogelijk een kortgesloten coil waardoor je niet genoeg spanning krijgt. Vervang op tijd de bougies en controleer die anders. Meet de opbrengst van de dynamo en regulator/stroomverdeler door voltage te meten voor het starten en na het starten. Voor bijvoorbeeld 12,8 Volt en na 14,2 is goed maar geef ook wat gas en dan moet die waarde ongeveer gelijk blijven. Voor de benzinetoevoer zou je op de carburator de choke naalden moeten controleren of deze helemaal vrij in en uit gaan. Het plastic boutje en de kleine aluminium busjes rond de naalden zijn kwetsbaar. Zelf heb ik een CB750 gehad en de carburatie moest best wel eens schoon en gangbaar gemaakt worden. Iets eenvoudigs is het leeg laten lopen van de carburators met de drain schroef onderaan. Vang die hoeveelheid op in een glazen pot onder het slangetje en bekijk kritisch of daar condenswater in zit. Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan