Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
ik heb soortgelijke dempers liggen, wilde ze pas gaan maken voor m'n fuut maar ondertussen liggen ze al even stof te happen...

Kent iemand deze fuut? Zo ja, kan iemand me bij benadering de km stand vertellen?
MDZH59APRFUTURA.jpg
 
Ik heb zilvere futura te koop zien staan 3jaar geleden in groningen met dezelfde stickers erop.
Ik meen dat de stand ergens tussen de +-30k en +-50k zat.
 
mmm.. t is in elk geval al wat, maarja het is natuurlijk niet bekend hoeveel die erna nog gereden heeft..

Voor de kofferzoekers, de duosteunen worden inc kofferbeugels aangeboden. Voor het mooie bedrag van 75euro p.s....
 
De dempers worden aangeboden vanaf €18,- vanuit China, ik heb ze voor €35 besteld bij een Chinees die een voorraad in Duitsland heeft liggen. Dus de demper iets duurder en de transport kosten iets lager, uiteindelijk even duur maar nu minder kans op gedoe met de invoering en in vijf werkdagen in huis.

Zijn die twee gelijk? Ik dacht dat die Chinese "Aliprovic" dempers voor "rechts" zijn, dus niet gelijkzijdig?
 
ik heb soortgelijke dempers liggen, wilde ze pas gaan maken voor m'n fuut maar ondertussen liggen ze al even stof te happen...

Welk model heb jij dan liggen? Ze bieden ook nog andere modellen aan, maar niet op voorraad in Duitsland. Ik vind de ronde uitvoering ook wel mooi.
 
Zijn die twee gelijk? Ik dacht dat die Chinese "Aliprovic" dempers voor "rechts" zijn, dus niet gelijkzijdig?


Volledig symmetrisch, het enige is een overlap van de band waar de popnagels inzitten. Mocht dat echt heel erg storend zijn dan is het een kwestie van de popnagels eruitoren, band draaien en opnieuw popnagelen.
 
Welk model heb jij dan liggen? Ze bieden ook nog andere modellen aan, maar niet op voorraad in Duitsland. Ik vind de ronde uitvoering ook wel mooi.

Ik heb deze liggen
Exhaust & Exhaust Systems Picture - More Detailed Picture about Modified motorcycle exhaust pipe triangle exhaust pipe stainless steel belt muffler Picture in Exhaust & Exhaust Systems | Aliexpress.com | Alibaba Group


heb hem een tijdje onder m'n bandit 1200 gehad, maar vond het geluid iets teveel van het goede... Als ik de tunnel in reed gingen de auto's aan het eind al naar rechts })
 
Laatst bewerkt:
Rijbewijs gehaald. Nu nog ophalen en rijden maar!
Helaas volgende week slecht weer in het vooruitzicht.
 
Een NL rode Futura voor de export bij Nederlandse handelaar. Met koffers en bagster hoes.
En handkappen. Is dat de oude van Ronny Rabbelaar?

Staat wel mooi met die edgy handkappen van Ali Express moet ik zeggen. Heb er even wat foto's van gemaakt voor later als mogelijke modificatie.

Fahrzeugdaten:
Aprilia FUTURA RST 1000
1.399 €
Erstzulassung: 02/2004
Kilometerstand: 91.045 km
Leistung: 84 kW (114 PS)
Farbe: Rot
Durch Klick auf den Link gelangen Sie direkt zum Inserat:
Fahrzeugdaten: Aprilia FUTURA RST ...ium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES~[/url
 
Laatst bewerkt:
Een NL rode Futura voor de export bij Nederlandse handelaar. Met koffers en bagster hoes.
En handkappen. Is dat de oude van Ronny Rabbelaar?

Staat wel mooi met die edgy handkappen van Ali Express moet ik zeggen. Heb er even wat foto's van gemaakt voor later als mogelijke modificatie.

Fahrzeugdaten:
Aprilia FUTURA RST 1000
1.399 €
Erstzulassung: 02/2004
Kilometerstand: 91.045 km
Leistung: 84 kW (114 PS)
Farbe: Rot
Durch Klick auf den Link gelangen Sie direkt zum Inserat:
Fahrzeugdaten: Aprilia FUTURA RST ...ium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES\[/url


Yep, die was van mij.
Voor info gewoon vragen, volg dit draadje nog wel.
 
Iemand hier interesse in een setje Duc dempers voor op de futura?

Komt goed geluid uit deze dempers, zelfs met db killers.
Aansluiting op de linkpijp is niet helemaal 100% zitten wat ruim, voor het mooie zou er een verloopje opgelast moeten worden om het perfect aansluitend te krijgen.

6 tientjes
full

full
 
Heeft iemand hier ervaring met vervanging van het achterwiellager? Is dat zo gepiept of brengt dat wat problemen met zich mee?
Bij mij zit er wat speling op. Is er mogelijk iets te verstellen of is vervanging de enige mogelijkheid?
 
Laatst bewerkt:
Ik wens je ten eerste veel succes!

Speling = speling op dit type lager, dus je zou hem moeten vervangen.
Aprilia heeft bedacht dat op deze futuristische motor ook een futuristisch achterwiellager moest komen, met ingebouwde magneetstrip om de snelheidssensor te triggeren.
Deze lagers zijn alleen voor aprilia gemaakt, en je raad het al... tegenwoordig zeldzaam en dus heel prijzig.

Je kan universele lagers monteren in eventueel een bus om aan de juiste maatvoering te komen, maar dan zit je dus met het signaal voor je snelheidssensor.

Bij motorsloop.com hebben ze een fuut gesloopt en het achterwiellager in de excenter te koop. Onbekend daarvan is hoeveel km die gelopen heeft.

Een vriend van me had bij 103K een kapot achterwiellager, die was vastgelopen. Heb bij hem de complete brug vervangen voor een nette gebruikte.
 
Ik weet niet of Roukema en Motorsloop het zelfde zijn maar bij Roukema ligt nog een excenter te koop. Vanaf de foto ziet die er echter flink gebruikt uit. Bij Boonstra ligt nog een complete achterbrug. Of anders koop je de ex van Ronnie! :)
 
Geen ruimte voor de ex van Ronnie. Roukema is inderdaad hetzelfde als motorsloop.com.
Net gebeld met Leerkes en daar gaven ze aan dat de lagers nog nieuw te bestellen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd wat de oplossing gaat worden. Op het www lees je vooral paniekreacties over de verkrijgbaarheid van het lager. Met idiote prijzen voor´n nieuw of gebruikt exemplaar. :?
Veel succes met de reparatie!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan