Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Leuk, nog een weekje geduld.
Ik kan uit betrouwbare bron vertellen dat het een leuk stuk is!

Degene die z'n fuut wil verkopen kan dat het best doen in de week erna, word waarschijnlijk opeens een populaire motor haha
 
Vandaag de fuut laten afstellen door Roké. Dat scheelt een hoop zeg!
Hij stond veel te arm...

Het toerenteller probleem is nog niet opgelost.
Van wie mag ik zijn dashboard op mijn fuut testen, of andersom?
Het is een makkelijk klusje en duurt niet meer dan 30 minuten.
Je mag me ook een Pb sturen.
 
Het blijkt dat het in de ecu zit.
Er komt geen signaal van de ecu naar mijn dashboard.
Een andere ecu is de enige oplossing. Wie weet er 1 te liggen voor een redelijke prijs?
 
Leuk, nog een weekje geduld.
Ik kan uit betrouwbare bron vertellen dat het een leuk stuk is!

Degene die z'n fuut wil verkopen kan dat het best doen in de week erna, word waarschijnlijk opeens een populaire motor haha

Deze week net mijn Futura verkocht. ;( Misschien dus toch net te vroeg, maar hij stond al een tijdje stil in de garage. Ben wel erg benieuwd naar het stuk in de Moto73.
 
6 pagina's futura stories in de moto 73 8-)

Gister btw de fuut van mn vriendin voorzien van nieuwe seals in de koppelingscilinder, laatste ritje begon de koppeling steeds minder te werken. Kuipen eraf en de druppels DOT hingen al onder aan de koppelingscilinder.

Mensen hier nog tips om de rode futura lak bij te werken? Had een motip stiftje gehaald in een bijna gelijke kleur, maar door de lakopbouw is er toch wat kleurverschil. Zat eraan te denken om de plekjes eerst met zilver voor te behandelen en daarna het rood erover om hetzelfde effect te krijgen als de originele lak
 
Leuk en interessant artikel Seba$! Bijwerken van lak voor de Futura is zowat onbegonnen werk. Er zit kleurverschil tussen alle kuipdelen. Lakstiften geven niet echt een mooi/goed resultaat. Heb wat beschadigingen bijgewerkt op de spiegelhouders. Je blijft het kleurverschil zien. Heb nu wel een hele voorraad Motip Futura blauw/zilver lakstiften. :+

@ Tip voor wie het in de winterperiode nog nodig heeft: Ate remcilinderpasta.
 
Laatst bewerkt:
Alle futura rijders hier al de Moto73 gehaald? ;)
16708251_1241731875911826_8368657635921694220_n.jpg
 
ja zeker! toen ik het las gelijk maar even een moto73 gehaald. (lid van de Motoplus).

Leuk om te lezen en leuk dat ze enthousiast waren over het onderhoud van je machine!
Ik had verwacht dat er meer op te merken was over je machine (non-offence voor je goede onderhoud)!

Maar ik las enkel lof voor je machine en dat mag ook wel eens een keer! Erg leuk sebas! Had je jezelf aangemeld trouwens? Of ben je gevraagd?
 
ja zeker! toen ik het las gelijk maar even een moto73 gehaald. (lid van de Motoplus).

Leuk om te lezen en leuk dat ze enthousiast waren over het onderhoud van je machine!
Ik had verwacht dat er meer op te merken was over je machine (non-offence voor je goede onderhoud)!

Maar ik las enkel lof voor je machine en dat mag ook wel eens een keer! Erg leuk sebas! Had je jezelf aangemeld trouwens? Of ben je gevraagd?

Ze hebben dr een leuk stuk van gemaakt inderdaad :)
Ik zag een oproep dat ze motoren zochten voor de rubriek dus heb me aangemeld aangezien ik wel benieuwd was hoe goed ik m'n onderhoud zelf doe haha.

Ik had overigens wel verwacht dat ze de fuut wat verder open zouden schroeven: compressie testje, camera in de cilinder, uitlaatgasmeting etc. Maar het 'onderzoek' bleef redelijk aan de oppervlakte
 
Ze hebben dr een leuk stuk van gemaakt inderdaad :)
Ik zag een oproep dat ze motoren zochten voor de rubriek dus heb me aangemeld aangezien ik wel benieuwd was hoe goed ik m'n onderhoud zelf doe haha.
:t
Ik had overigens wel verwacht dat ze de fuut wat verder open zouden schroeven: compressie testje, camera in de cilinder, uitlaatgasmeting etc. Maar het 'onderzoek' bleef redelijk aan de oppervlakte
Beetje plastic vrees misschien. _O- (teveel werk)

Ik heb het artikel over je Jawa ook nog. :t ;)
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben dr een leuk stuk van gemaakt inderdaad :)
Ik zag een oproep dat ze motoren zochten voor de rubriek dus heb me aangemeld aangezien ik wel benieuwd was hoe goed ik m'n onderhoud zelf doe haha.

Ik had overigens wel verwacht dat ze de fuut wat verder open zouden schroeven: compressie testje, camera in de cilinder, uitlaatgasmeting etc. Maar het 'onderzoek' bleef redelijk aan de oppervlakte

Nou dat bedoelde ik inderdaad!
Balhoofdlagertje en wiellagers vind ik niet zo boeiend.. Althans wij futuristen zijn schokkendere dingen gewend.

maar misschien zijn we een beetje verwend met de duurtest artikels van Motoplus..
 
Laatst bewerkt:
Die Alternatieve koffers van Moto Guzzi staan Inderdaad best wel goed als alternatief voor de Futura koffers Sebas!
Verder inderdaad oppervlakkige controle, had ook wel wat meer verwacht aan inspectie dan deze "loop er om heen en even banden trappen". Een van de redenen dat ik toch liever de Duitse bladen lees dan de Nederlandse, die vinden immers elke motor geweldig en leveren zelden kritiek op het model of de importeur, daar waar de Duitse bladen er niet voor huiveren om kritisch te zijn, ook voor de Duitse producten.
Maar het blijft mooi om het blad open te slaan en daar de Futura door de bocht te zien rijden op een mooie actiefoto. Krijg je de foto,s nog terug als aandenken?
 
Die Alternatieve koffers van Moto Guzzi staan Inderdaad best wel goed als alternatief voor de Futura koffers Sebas!
Verder inderdaad oppervlakkige controle, had ook wel wat meer verwacht aan inspectie dan deze "loop er om heen en even banden trappen". Een van de redenen dat ik toch liever de Duitse bladen lees dan de Nederlandse, die vinden immers elke motor geweldig en leveren zelden kritiek op het model of de importeur, daar waar de Duitse bladen er niet voor huiveren om kritisch te zijn, ook voor de Duitse producten.
Maar het blijft mooi om het blad open te slaan en daar de Futura door de bocht te zien rijden op een mooie actiefoto. Krijg je de foto,s nog terug als aandenken?

Welke duitse tijdschriften lees je zoal?
Motorrad is het moederconcern van Motoplus, zo staan er ook veel duitse motorrad artikelen vertaald in de motoplus. Motorrad is ook een redelijk objectief blad. In ieder geval objectiever dan de plus.
 
Zo ik heb gisteren het warme weer genut en ben op zoek gegaan naar mijn kabelbreuk.
Ter herinnering: de Fuut gaat uit als ik naar rechts stuur.

Was ook snel gevonden (phew!) er is eingenlijk maar één kabeltje dat zich bij het sturen beweegt, en dat is het contaktslotkabeltje.

Snel doorgemeten, met het contact aan hebben de bovendste twee doorgang, en de onderste twee doorgang.
Stuur ik naar rechts verliezen de bovendste twee doorgang, en de onderste twee blijven okee. Dader gevonden dus.

Volgens meneer Aprilia:
Dit kabeltje schijnt niet apart gewisselt te kunnen worden, maar alleen samen met het elektrisch gedeelte van het contakslot.
En het contaktslot zit met "éénwegschroeven" vast, en om daar aan te komen moet de kroonplaat eraf.

Heeft iemand hiermee ervaringen?

Wat kost dit kabeltje (ongeveer)?

Groeten

Xir
 
Zo ik heb gisteren het warme weer genut en ben op zoek gegaan naar mijn kabelbreuk.
Ter herinnering: de Fuut gaat uit als ik naar rechts stuur.

Was ook snel gevonden (phew!) er is eingenlijk maar één kabeltje dat zich bij het sturen beweegt, en dat is het contaktslotkabeltje.

Snel doorgemeten, met het contact aan hebben de bovendste twee doorgang, en de onderste twee doorgang.
Stuur ik naar rechts verliezen de bovendste twee doorgang, en de onderste twee blijven okee. Dader gevonden dus.

Volgens meneer Aprilia:
Dit kabeltje schijnt niet apart gewisselt te kunnen worden, maar alleen samen met het elektrisch gedeelte van het contakslot.
En het contaktslot zit met "éénwegschroeven" vast, en om daar aan te komen moet de kroonplaat eraf.

Heeft iemand hiermee ervaringen?

Wat kost dit kabeltje (ongeveer)?

Groeten

Xir

Kroonplaat los is 5 minuutjes werk.
Je kunt de onderkant van het contactslot losschroeven en dan het probleem oplossen (draadbreuk/soldeerverbinding?)

De eenmalige bouten waarmee het compete slot vast zit kun je gewoon laten zitten.
Wil je die toch persee los halen is daar ook wel een trucje voor hoor :)
 
Die Alternatieve koffers van Moto Guzzi staan Inderdaad best wel goed als alternatief voor de Futura koffers Sebas!
Verder inderdaad oppervlakkige controle, had ook wel wat meer verwacht aan inspectie dan deze "loop er om heen en even banden trappen". Een van de redenen dat ik toch liever de Duitse bladen lees dan de Nederlandse, die vinden immers elke motor geweldig en leveren zelden kritiek op het model of de importeur, daar waar de Duitse bladen er niet voor huiveren om kritisch te zijn, ook voor de Duitse producten.
Maar het blijft mooi om het blad open te slaan en daar de Futura door de bocht te zien rijden op een mooie actiefoto. Krijg je de foto,s nog terug als aandenken?

Ben erg blij met die koffers ja.
Vind ze persoonlijk mooier dan de originele, en ze zijn ook zeker een stuk ruimer 8-)
Ik lees zelf ook veel de motoplus, vind ik ook wel een goed magazine met veel technische artikelen.
Actie foto's heb ik inderdaad ook zelf gekregen 8-)
 
Kroonplaat los is 5 minuutjes werk.
Je kunt de onderkant van het contactslot losschroeven en dan het probleem oplossen (draadbreuk/soldeerverbinding?)

De eenmalige bouten waarmee het compete slot vast zit kun je gewoon laten zitten.
Wil je die toch persee los halen is daar ook wel een trucje voor hoor :)

Ehm...en met welke momenten draai ik die dan weer vast?
Kroonplaat/balhoofdlager heb ik nog nooit aangezeten.
 
Ehm...en met welke momenten draai ik die dan weer vast?
Kroonplaat/balhoofdlager heb ik nog nooit aangezeten.

Moto73 nummer 4 is het btw

Moment.. staat in het werkplaats handboek toch?
Ik sleutel zelf altijd op gevoel, enige waarvoor ik een moment sleutel gebruik is om cilinderkoppen vast te zetten.
Als je de boel los haalt voel je vanzelf hoe vast het zat toch?

Balhoofdlager hoef je btw niks aan te doen, die zit onder je kroonplaat.
Kroonplaat kan je lossen zonder het lager aan te raken
 
Laatst bewerkt:
MotoPlus inderdaad . . . . ;-) En de Duitse Surf. Tja woon hier al bijna in Duitsland, tegen de tijd dat de motor lekker warm is kan ik zonder problemen 100 over de wegen rijden, minder verkeer, geen drempels en weinig acceptgiro-brigade.

Leuke groep Futura liefhebbers op Facebook, kijk ook even: https://www.facebook.com/groups/44237945949/ waar veel gedeeld wordt met elkaar. Is tevens de PDF te vinden van het artikel uit de Moto73.
 
Laatst bewerkt:
Als je de boel los haalt voel je vanzelf hoe vast het zat toch?

Ehmmm, als het daarna ging moest ik alles met een voorslaghamer vasttimmeren *D
Ik ben meestal verbaasd hoe licht alles maar aangetrokken wordt als je naar het moment in het wphb gaat.
 
Balhoofdlager hoef je btw niks aan te doen, die zit onder je kroonplaat.
Kroonplaat kan je lossen zonder het lager aan te raken

Ja dat had ik uit het WPHB ook zo begrepen, ik dacht altijd dat het in één vast zat.
Zal het als het weer wat warmer is proberen.

Eh....die "oplossing" voor die éénwegmontagebouten, hoe gaat die?
 
Ja dat had ik uit het WPHB ook zo begrepen, ik dacht altijd dat het in één vast zat.
Zal het als het weer wat warmer is proberen.

Eh....die "oplossing" voor die éénwegmontagebouten, hoe gaat die?

Je kan het slot zelf laten zitten,mhet schakelaar gedeelte zit met 2 schroefjes vast.

Die bouten kan je een gaatje in boren en een torx bitje in slaan om ze los te draaien
 
Terug
Bovenaan Onderaan