Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Fix voor navigatie bevestiging, haal een M6 bout van je handvat bevestiging op je kroop laat los en draai hier een ram-mount kogel in met M6 draad in. Korte of lange verlengen er aan en klaar is kees. Geen dure passingen met de centerbout.
12 V stekker kan wat lager verstopt zitten in je draaiboom. Goed kijken met een zakkam. Witte stekker. Tegenstekker met elektrische AMP verblinders en bedrading goed te bestellen via automaterialen handel of via Donkers automaterialen elektrisch webshop. Snelle levering en vriendelijke prijs. Probeer Conrad te vermijden, afzetters. (Even zelf googelen)
 
12 V stekker kan wat lager verstopt zitten in je draaiboom. Goed kijken met een zakkam. Witte stekker. Tegenstekker met elektrische AMP verblinders en bedrading goed te bestellen via automaterialen handel of via Donkers automaterialen elektrisch webshop. Snelle levering en vriendelijke prijs. Probeer Conrad te vermijden, afzetters. (Even zelf googelen)
Wegens het ontbreken van haar ben ik niet in het bezit van een ZAKKAM, of is dat een kam om de zak mee te kammen?
Ontopic: ik heb de stekker gevonden, bedankt.

Ik heb inmiddels 750km gereden, koffers, vrouw achterop, bleutooth comunicatiesetje, navigatie, camera. Rijdt prima, ook lange afstanden gaan prima, zaterdag een rit van 390km gemaakt. Het enige minpuntje is het wel heel beschaafde geluid, ik mis de vtwin-roffel. Je voelt de trilling van een twin wel, ik kom dan hoopvol een tunnel inrijden om vervolgens in volledige stilte en een beetje teleurgesteld de tunnel weer uit te gaan.
 
Zijn er ook futura's meteen superbike stuurtje? Kan je gewoon een tuono setje plaatsen en moeten de leidingen aangepast worden, of de kuip?
 
Laatst bewerkt:
Zijn er ook futura's meteen superbike stuurtje? Kan je gewoon een tuono setje plaatsen en moeten de leidingen aangepast worden, of de kuip?

Het schijnt dat een RSV, en een Tuono zal hetzelfde zijn, een dikkere vork heeft. Een Tuono kroonplaat zal dus niet passen. Er zijn wwl sets te koop.van oa ABM en er zijn ook gebruikers hier actief die met zo'n setje rijden...
 
Bij superbike stuurtje zal je ook de rem en koppelings leidingen moeten vervangen, deze zijn dan te kort.
 
Laatst bewerkt:
Wegens het ontbreken van haar ben ik niet in het bezit van een ZAKKAM, of is dat een kam om de zak mee te kammen? .

Spellingscontrole apple is k.t op de iPad. Wat is dat een Wardell's product wife link. Bed owl een zaklamp en niet zakkam. Autocorrectie issue.
 
Tip:

Als je onderhoudsbeurt uitvoerd met kleppenstellen ( hiervoor moet je injectie manifold demonteren). Demonteer dan ook de inlaat rubbers. Controleer deze op scheuren.

Bij mijn Futura waren ze in slechte staat en zaten ook niet echt goed vast. Ik heb ze vervangen door goede tweede handse exemplaren (valt niet mee) en een beetje vloeibare pakking gebruikt.

Nog niet geheel doorgescheurd maar de motor loopt onder de 3000 rpm nog soepeler.

En nu lekker rijden...
 
Vorig weekend stil komen te staan met de Fuut, afgesleept naar huis. De wegenwacht kreeg hem niet aan de praat (beste man heeft wel erg zijn best gedaan en goede tips gegeven waar de storing zit). Gisteren en vandaag de motor uit elkaar geschroefd om bij 2 +draden te komen die van de accu naar de voorkant lopen. Bleken bij een splitsing helemaal gecorrodeerd en afgebroken. Nieuwe verbinding gemaakt en accu opgeladen, toen deed hij het weer:)

Helaas na dit avontuur wel een boutje/moertje overgehouden en nu geeft de temperatuursensor een error. Iemand enig idee waar dit boutje/moertje vandaan komt?


Link voor foto: https://goo.gl/photos/U58YEubbyBwn18Zv8
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk de tijd gevonden voor het onderhoud en modificatie van de fuelpump.
Tank ziet er aan de binnenkant goed uit.

full
 
Laatst bewerkt:
De beruchte afdichting was nog zo goed als nieuw. Geen barsten of sporen van breuk te zien.

full
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: als ik het stuur helemaal naar links of rechts draai komt het stuur tegen de tank, de nokjes zijn niet verbogen oid. Ik heb het idee dat het stuur verder naar buiten gesteld moet worden, maar volgens mij kan dat niet, of heb ik het mis?
Kan het zijn dat ze de linker en de rechterstuurhelft verwisselt hebben om het stuur dichterbij te krijgen, kan dat?
Best lastig dat ik nu soms bij een linkerbocht toeter en bij rechts de startmotor laat draaien.
 
Voor wat betreft de meeting: we hebben een lokatie, een route, alleen nog geen datum.
We kunnen ook maandag 2e pinksterdag gaan rijden op 5 juni.
De Futura pinkstermeet?
optie: We kunnen het ook op de facebook pagina zetten, misschien komen er nog een paar bij, zullen er toch geen tientallen zijn denk ik? of houden we het liever onder de mf-ers?
 
pinkstermaandag 5 juni is de friese motor 11 steden tocht.

grootste toertocht van denk ik europa ( hoewel het is ook veel file rijden )
doen ongeveer 3600 motoren aan mee.

dus dan kan ik niet.
 
Weet iemand wat je kunt afregelen met het messing schroefje in de bodem van de fuel level sensor?


full
 
Bedankt voor je reactie. Daar lijkt het op. Er is echter geen zichtbare verbinding met ´n ander onderdeel. Er zit bovenin de koker´n veer en ´n plastic binnenkokertje dat ´n paar centimeter kan schuiven. Ik maak ´m niet open omdat er van die eenmalig te gebruiken plastic sluitclips opzitten. ;)
 
Denk dat er een vlotter in zit die een weerstandwaarde verandering geeft bij verandering van het vloeistofniveau. Wellicht is dit een shunt instelling om de weerstand in te stellen in een meet brug opstelling. Just guessing here.
Als het werkt, niet openmaken!
 
Laatst bewerkt:
Dat zou zo maar eens kunnen kloppen! Helaas is er geen info over mogelijke fijn-afstelling van de sensor te vinden. Hoewel de benzinemeter kuren heeft vermoed ik dat het in de connector-aansluiting van de pompplaat zit. Bedankt voor het meedenken. :t
 
Dag mede-futuristi,

Vandaag de vacuumslangen van mijn fuut vervangen door nieuwe exemplaren, maar nu loopt hij ineens erg hoog stationair. Iemand enig idee hoe dit kan?
 
Als je alle slangen op dezelfde lengte hebt gesneden moet je even de slangen van de stappenmotor controleren. Die twee dikke slangen aan het luchtfilterkast, rechtsonder.
 
Heeft er iemand ´n adresje voor Oetiker stepless clamps?

@ Douwes: u hebt een PB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan