Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Dit is mijn Aprilia:[afbeelding]

Nice, lijkt als 2druppels water op mijne ;) jouwe heeft wss alleen wat minder km's gelopen


Over dat motorex white grease 628, dr staat geen ep2 op vermeld...
Weet uit ervaring dat t een stuk waterbestendiger is en beter blijft plakken dan gewoon kogellager ep2 vet..
Ik zal binnenkort ook m'n eigen linksysteem weer doorsmeren, kijken hoe het zich gehouden heeft de afgelopen 40k.
 
Hahaha, nee de mijne heeft wel wat minder kilometers op de teller.
HK suspension kan de originele SACHS schokbreker reviseren. Er is ook nog een mogelijkheid 'n andere veer te monteren. In hoeverre is dat 'n noodzaak voor het veergedrag van de schokbreker?
 
Zeer. De originele veer is een 95kg/m veer.
ik ken je gewicht niet maar een 100 of 105 veer is een aanrader. Ik rijd nu met een 100 maar zou eigenlijk 105 willen.
Furura rijder hier op het MF heeft nog een aantal veren liggen!
 
Lang leven de RK chain. Dus niet! :?


full
 
Laatst bewerkt:
pfft jouw achterbrug is ook wel heeel schoon, is die van mij in tijden niet geweest..

Wel ideaal trouwens aan die fuuts, dat t achterwiel gewoon kan blijven zitten bij het monteren van een nieuwe kettingset 8-)
 
@ DJ_Bartezzz: bij meerdere schakels was of het O-ringetje er tussenuit verdwenen of beschadigt. Zag het bij de schoonmaak van de ketting. Je moest ook heel goed kijken om het te ontdekken.

@seba$: ik was toch bezig met de ketting, toen maar gelijk alles eraf gehaald en schoongemaakt. Kreeg de monteur eens 'n keer geen vieze handen. *D
Weet niet of er hele grote kwaliteitsverschillen tussen die kettingen zit, maar deze DID loopt erg geruisloos over de kettingwielen.
 
Tweede klus achter de rug. De bediening van de koppeling werd steeds vager. En hoewel het allemaal nog functioneerde, toch een gasket voor de slave-unit besteld en vervangen. Zat toch redelijk wat prut & troep in.

full


Alleen de ketting is vervangen. Volgens de man van de motorzaak waren die kettingwielen nog perfect. En het vervangen ervan was weggegooid geld volgens hem. Hij vertelde later dat ze de RK ketting pas na een week hebben weggegooid. Ze konden de reden van het probleem ook niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een futura langs gekomen voor de mof.
Beste man had een powercommander eronder. Wou ervan af. Ding liep niet mooi,miste de nodige pk's volgens hem.
Dus eraf gehaald. *big ass* Mof erin. *O*
Met Tuneecu mijn *tuning* mapping erin geladen. Stationair netjes bijgesteld

Hij had sportuitlaten en H-pipe. Dingt maakt nu een lekkere geluid (vooral dat aanzuiggeluid icm k&n filter)
en heb een stukje test gereden in de straat.
Dat ding trekt powerwheelies zodra je met de gashendel speel tot 3x aan toe stijgerde die :9 . İk kapte ermee..... Leek alsof ik weer een RSV Mille reed *O* :} :} :9~
 
Laatst bewerkt:
Blij dat ik van die powercommander af ben.... wat een verschil zo'n big ass mof en die nieuwe mapping!
Rijd nu eindeiljk soepel en pakt geweldig op. Trekt t voorwiel nu zo omhoog, Super! Thx Stanley Bobly!
 
Vandaag aan het linksysteem begonnen. En wat blijkt, alles nog als nieuw. Link-plates waren niet beschadigt en de naaldlagers zaten nog redelijk in het vet. Volgens mij gebruiken ze bij Aprilia kopervet want dat zat er in. De dog-bone zag er prima uit. De speling die ik eerder voelde op de aansluiting naar het frame werd veroorzaakt door de gebruikte bout in de dog-bone. De diameter van de bout is simpelweg ietsje kleiner dan de diameter van de bus in de dog-bone. Heb overigens wel alle oil-seals vervangen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit 'n hogedrukreiniger heb gebruikt en zelden in de regen rijdt. En dat zal er misschien aan hebben bijgedragen dat er nergens roest of troep zat.


full
 
Gister het linksysteem van de oude fuut van m'n vriendin opnieuw gesmeerd.

45K geleden nieuwe lagers + seals + vulringen geplaatst en gemonteerd met motorex white grease.
Zag er allemaal nog perfect en goed vet uit 8-) likje extra vet erop en op naar de 150K.

Gister helaas ook moeten constateren dat de klepseals van m'n vriendin dr nieuwe fuut lekken. Voorste cilinder, uitlaat kleppen laten olie door.. waarschijnlijk door het lange stilstaan/weinige gebruik van de motor voordat ze hem kocht... Tegenvallertje dus, maar goed even een paar dagen klussen en het zit weer als nieuw :)
 
Ik weet niet of ik mijn dealer hierop mag aankijken, maar ik had m´n bedenkingen
bij de aanblik van de kleppendeksel. Er was nogal wat olie op het voorste deel van het motorblok gekomen. :?

Volgend seizoen maar even alle loshalen en pakking vervangen.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan