Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Lekke pakking had mijn fuut ook, maar pas als ze langer stil stond zag je het. Begrijp dat als je stopt er beetje olie in voorste cilinder blijft staan doordat hij wat naar voren kantelt en als de pakking net daar lekt krijg je dit:
full


Is al gerepareerd, net als nieuw rubber in koppelingsvloeistofpotje en koppelings cilinder gerepareerd, sproeier update uitgevoerd nu nog wachten op de gasklepretourkabel. Niet zo belangrijk als de kabel om de klep te openen maar toch maar even vervangen voor 1 die niet gebroken is.

Dan nog nieuwe banden en we zijn er weer klaar voor.

Had ik al vermeld dat ik er een triumph sprint st1050 bij heb, rijdt ook retegoed.
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik toch raar, dat 'n Aprilia dealer daar bij 'n onderhoudsbeurt
geen rekening mee houdt. :? Het onderhoud aan mijn Aprilia doe ik in ieder geval voortaan helemaal zelf.
 
Zo, ze is weer terug mijn fuutje. had haar weg gebracht i.v.m. de lekkage, gelukkig was het maar de kleppendekselpakking, daarnaast van de koppelingspomp een rubber of o-ring achtig iets vervangen, nieuw diafragma,klopt dat? in de koppelingsvloeistof pot met nieuw deksel, raar maar die schiinen in set te komen. Daarnaast een nieuwe gasklepretourkabel, nooit gemerk dat die geknapt was, dus de veer om de klep te sluiten doet het ook goed. Nu nog nieuwe banden en misschien nog een nieuwe accu maar dat moet ik nog ff bekijken.

We kunnen er weer tegenaan. km stand 80904.
 
Die foto heb ik ook voorbij zien komen. Vreemd geval. Je kunt wel stellen dat onderhoud bij die Aprilia geen prioriteit heeft gehad en al helemaal niet bij het linksysteem. Het is ook wat simpel om dan de fabrikant maar de schuld te geven vanwege materiaalkwaliteit. :?
 
Een grote boosdoener van zulk soort euvels is ook vaak te vinden door het gebruik van hogedrukreinigers.
Daarmee spuit je water op plekken waar het anders nooit op een 'normale' manier kan komen, wiellagers, linksysteem en andere afdichtingen, stekkerverbindingen, brandstofsysteem etc.
En dat allemaal omdat een spons, vieze handen en 15min werk teveel moeite is
 
Wat ik blij dat mijn Futura 10.000km geleden door de dealer is ingevet gecontroleerd :)
Staat er letterlijk in de bon :}

26vbn3c9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar alleen de controle staat op de factuur. De monteur kan er ook maar even naar gekeken en gevoeld hebben. :+
 
Maar alleen de controle staat op de factuur. De monteur kan er ook maar even naar gekeken en gevoeld hebben. :+

Linksysteem controle is meestal (neem ik aan): bout los lagers & bussen check en kijken of er nog vet inzit :+
Anders stond erop de bon (neem ik aan) : linksysteem lahers&bussen vervangen en ingevet :z
 
Laatst bewerkt:
De mijne staat deze winter voor het eerst hierin! Ben bezig met het verzamelen van alle modificatie onderdelen om in het voorjaar alles aan te passen. :)
 
O ja, zo'n motorcondoom, heb ik bij mijn eerste motor ook 1 of 2 maal gebruikt.
Tegenwoordig niet meer, geen idee of het beter is of niet. de mijne staan onder paar oude gordijnen in een schuur waar de wind lekker door waait.

kwa temperatuur kun je nu nog best sleutelen als je geen kachel hebt.
Veel plezier bij het sleutelen aan de fuut, wel alle boutjes weer op de goeie plek terugzetten he
 
Laatst bewerkt:
Het gaat me er eigenlijk ook niet om of het beter is. Maar de schuur werd afgelopen winter nogal vochtig. En het laken wat er overheen lag was volgens mij niet voldoende meer. Dat met die boutjes gaat helemaal goedkomen.
 
Mmm.. als ik dat zo zie en t gedoe ervan ben ik toch best blij met m'n garage waar net CV in hangt.

Misschien dat het een idee is om een luchtontvochtiger erbij te doen in zo'n condoom of in een vochtige garage?
 
Een verwarmde schuur of garage is natuurlijk ideaal. Dat heb ik helaas niet. Er wordt inderdaad geadviseerd 'n vochtvreter in de "vouwbare garage" te doen. Ik heb er 'n vochtvreter van Bison bij gezet. De zak rufte na 'n dag al aardig naar de benzine.
 
Na een studie bij de Maestro Moto Abruzzo *O*
die vanaf 31 januari 2015 stopt met Dashboard repairs -O-
zal ik zijn diensten voortzetten. op klein schaal dan (voor de handje vol Futura eigenaren in NL ) ;)

http://moto-abruzzo.com/repaired/

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

dus kort samengevat:
Voor de Aprilia Futura & Caponord
teller reparatie service

-is je teller spontaan gestopt met werken cq. uitgevallen?
-weigerd je teller of rpm naald omhoog te gaan.?
-km. teller spontaan op 000000 ?
-Heb je een futura teller op je Caponord en werkt de km. teller niet correct?
-Heb je een Miles teller en wil het omgebouwd geprogrammeerd hebben naar KM ?.

eventueel ook de led verlichting door bijv. fellere (licht) azurblauw , (populair) rood & witte kleur.
ipv de onleesbare donker blauw.

andere achtergrond LED lights :P

alles rood
attachment.php

turquoise blauw - Rood (camera ziet het als oranje)
20130302205925.jpg

Helder Wit - Rood (camera ziet het als oranje)
20130415210555.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=2TtdTKTJhR8

Tevens gezocht:
Kapotte en of beschadigde, niet werkende Caponord - Futura tellers.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan