Ervaringen met www.tenkateshop.com gevraagd

Kajotan

MF veteraan
16 mrt 2009
3.146
0
Omgeving Zwolle
Vorige week had ik een carburateurrevisiekitje nodig voor een Yamaha FZS600 uit 2000. Deze opgezocht via bovenstaande website en uiteindelijk besteld voor €19,-
Toen deze binnen was het etiket van de verpakking gecontroleerd met mijn bestelling/mijn motor, alles kwam overeen. Hierna het revisiekitje geopend, en begonnen met mijn carburateurs opbouwen.

Snel kwamen we erachter dat de pakking voor het vlotterdekseltje niet paste, de pakking was te groot. Ook de meegeleverde vlotternaaldzitting paste niet, deze was ook te groot.
Aangezien we motor snel klaar moest zijn, heb ik elders een set carburateurs vandaan gehaald (waar de motor nu prima op loopt).

Contact gehad met de klantenservice van Ten Kate, probleem voorgelegd: juiste onderdeel besteld, op etiket staat dat het voor de juiste motor is: maar het past niet.
In dit geval lijkt het mij logisch dat Ten Kate met een oplossing komt.

Week later kreeg ik een e-mail: vervelend voor u. We hebben e.e.a. nagezocht en blijkt dat de carburateurs vanaf 2001 anders zijn dan 2000, mogelijk past het daarom niet.
Dit is flauwekul, er zitten nu carburateurs op van 2002 en alles werkt prima.
Hun voorstel: omruilen voor juiste set. Wat mij betreft een nette oplossing, maar inmiddels ben ik al voorzien, dus wil ik graag mijn geld terug.

Mailtje terug gestuurd: ik ben al voorzien, dus ik zou mijn geld graag terug willen.

Nu weer een kleine week later: We hebben overleg gehad met onze manager, wij vinden het allemaal erg vervelend voor u. Maar omdat u de set al heeft geopend (Ja, logisch...... ik ga er vanuit dat wat jullie verkopen gewoon past!) kunnen wij deze eigenlijk niet retourneren. Ons voorstel is dat wij uw revisieset weer terugnemen, en u terugbetalen TOT de inkoop prijs (van 12 euro), ik zou dan dus 7 euro terug krijgen.

Conclusie: Ten Kate verkoopt iets wat zou moeten passen, maar helaas: het past niet.
Eerste voorstel: Omruilen voor een passende set, hier heb ik na 1 week geen belang meer bij en heb het probleem al anders opgelost.
Tweede voorstel: het spul weer inleveren & MIJ de inkoopprijs laten betalen waardoor het HUN niks kost (en zij het waarschijnlijk bij een monteur in de werkplaats in de bak flikkeren voor als er nog eens een FZS600 binnen komt rijden). |(

Kortom, ik ben niet zo te spreken over deze gang van zaken. Het gaat mij echt niet om twee tientjes, maar meer om de belabberde klantenservice. Dit heen en weer ge-mail heeft hun onderhand waarschijnlijk al meer dan €19,- gekost.

Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen?? :W
 
Je moet ze de gelegenheid geven om het op te lossen,dat heb je niet gedaan.
Correct gehandeld van Ten Kate dat ze zelf nog tegemoet willen komen.
 
tip, bel ze, en niet via mail, dan duurt het altijd langer. Had je misschien meteen die manager aan de lijn gehad
en, als je het niet eens bent met het 2e voorstel, meld je dat toch niet op een forum maar los je het op met ten kate? zo geef je ze idd niet de gelegenheid.
 
Laatst bewerkt:
Via internet gekocht? Wijs ze op de Wet Koop op Afstand (Burgerlijk wetboek, boek 7, artikel 46d), waarin vermeld wordt dat je een product binnen 7 dagen retour mag sturen zonder opgaaf van reden. Je hoort dan het volledige aanschafbedrag plus initiële verzendkosten terug te krijgen. Eventuele retourzending komt wel voor eigen rekening.

Als ze beginnen over de verpakking die open is geweest, je hebt recht om het product te proberen. Kijken of iets past valt onder het proberen. Hiervoor moet de verpakking dus ook open, de verpakking valt dan ook niet onder het product.
 
Ik heb normaal gesproken goede ervaring met Ten Kate, maar de laatste tijd lijkt het (zonder inhoudelijk er op in te gaan) dat ze het erg druk hebben met de webshop en hierdoor wat foutjes maken (meer dan 1x, maar ook dat is menselijk).
Neemt niet weg dat ze af en toe leuke aanbiedingen hebben en ik bestel er ook nog gewoon steeds als ik wat leuks tegenkom.

Als ik iets snel nodig heb en ben er echt afhankelijk van, hou ik er wel rekening mee.
 
Volgens mij is het hun fout niet. Op de verpakking van het product stond wel de goede omschrijving, alles kwam overeen, dus ten kate kon er niks aan doen dat er dan alsnog het verkeerde product in zat.
Of OP moet bijv. een sticker van ten kate zelf bedoelen met bijv. een productomschrijving als etiket, dan is het wel de fout van ten kate. Maar dat is onduidelijk in de tekst.

Maar als je een product snel nodig hebt ga je geen mail versturen, tenminste, dat vind ik. Als ze het daar erg druk hebben lezen ze die niet zo snel. Bel je, horen ze je wel, heb je ook eerder een oplossing.

Wet koop op afstand gaat over 7 dagen, en die waren na de eerst mail al voorbij, dus daar heb je weinig aan.

Kojotan, heb je de voorwaarden op de webshop wel bekeken?
 
Laatst bewerkt:
Had een remrevisieset bij hun besteld. Paste ook niet. Terug gestuurd (helemaal onder het remmenvet) en geld terug gekregen.
 
Heb er al best vaak wat besteld, een keer een kilometerteller kabel die na een keer rijden al gebroken gewas. Ik heb gebeld en kreeg meteen een nieuwe opgestuurd. Prima service.
 
Volgens mij is het hun fout niet. Op de verpakking van het product stond wel de goede omschrijving, alles kwam overeen, dus ten kate kon er niks aan doen dat er dan alsnog het verkeerde product in zat.
Niet hun schuld, maar ze zijn wel aansprakelijk.
 
Aangezien ik met een Honda race,haal ik best veel bij ten kate vandaan. :X
Ook via de webshops van zowel de race als de gewone afdeling.
Nog nooit problemen gehad.
Laatst een stm slipper besteld en nog wat info nodig voor de montage.
Ff bellen en smiddags kom ik thuis keurig een mailtje van de mannen.
Helemaal top. :Y :Y

Keertje gecrashed,op de terugweg vanuit Assen meteen langs gereden om nieuwe delen te scoren.
Had ik ipv een rem een koppelingshendel mee gekregen.
FF belletje en de dag erna een koppelingshendel thuis gestuurd gekregen zonder factuur,alleen een briefje erbij dat ze de remhendel wel weer terug zien als ik in de buurt ben. :}
 
Volgens mij is het hun fout niet. Op de verpakking van het product stond wel de goede omschrijving, alles kwam overeen, dus ten kate kon er niks aan doen dat er dan alsnog het verkeerde product in zat.
Of OP moet bijv. een sticker van ten kate zelf bedoelen met bijv. een productomschrijving als etiket, dan is het wel de fout van ten kate. Maar dat is onduidelijk in de tekst.

Maar als je een product snel nodig hebt ga je geen mail versturen, tenminste, dat vind ik. Als ze het daar erg druk hebben lezen ze die niet zo snel. Bel je, horen ze je wel, heb je ook eerder een oplossing.

Wet koop op afstand gaat over 7 dagen, en die waren na de eerst mail al voorbij, dus daar heb je weinig aan.

Kojotan, heb je de voorwaarden op de webshop wel bekeken?


Maakt niet uit, Katojan heeft niet datgene gekregen, wat hij besteld had. De verkoper is daarvoor aansprakelijk, het maakt niet uit, wat ze in de voorwaarden voor de webshop zetten, wetgeving is in bepaalde opzichten erg strikt en dat kan je niet in je voorwaarden ongedaan maken.
Ook gelul over geopende verpakking zal niets uitmaken, je zal die toch echt eerst open moeten maken, om te kijken, of alles past.
En binnen de 7 dagen reageren lijkt me voldoende, dat er pas later antwoordt komt is het probleem van de verkoper, anders wacht je gewoon met reageren tot de 7 dagen voorbij zijn en dat is niet de bedoeling van de wet.

Het verhaal lijkt me simpel, spul past niet, verkoper neemt spullen terug. Dat er vanwege tijdsdruk elders al voor een oplossing is gekozen maakt niet uit, moet verkoper zijn mail maar lezen.
 
Als dat dezelfde vent is die achter de balie staat snap ik het best wel dat je er gefrustreerd door raakt.
Komt kats ongeïnteresseerd over en wil niet eens een nette oplossing bieden


(Over het kledingsgedeelte en de werkplaats heb ik niets te klagen btw!)
 
Maar het feit dat je carburateurs kunt uitwisselen betekent niet dat ze intern hetzelfde zijn. Klopt de bouwjaar van de carbs met het bouwjaar waarvoor ze besteld zijn?

Als op mijn 2004 motor 2005 remklauwen heb zitten omdat het past, moet ik nog steeds 2005 remblokken kopen.
 
Ik had een keer nieuwe schijven besteld en de oude teruggezonden kreeg gewoon mijn geld terug, toppie!
 
Maar het feit dat je carburateurs kunt uitwisselen betekent niet dat ze intern hetzelfde zijn. Klopt de bouwjaar van de carbs met het bouwjaar waarvoor ze besteld zijn?

Als op mijn 2004 motor 2005 remklauwen heb zitten omdat het past, moet ik nog steeds 2005 remblokken kopen.

:^
 
2000, 2001, en 2002 hebben voor ieder jaar een ander revisiesetje, maar de carburateurs zijn wel uitwisselbaar. Ik ben benieuwd of een groothandel dan nu hele bergen verkeerd gelabelde setjes heeft liggen, of dat TS misschien...

-gewoon de verkeerde set heeft besteld
-wellicht om te beginnen al niet de model 2000 carbs op zijn motor had zitten

Hoe dan ook heb ik niet helemaal het gevoel dat dit het complete verhaal is, maar kan ook aan mij liggen ;) :)
 
Ik heb vrij veel contact met ten kate gehad, en er ging ook wel eens iets (bijna) mis. Alles met veel contact, eerlijke mensen en goede oplossingen. Herken me hier dus totaal niet in, maar het kan natuurlijk hoor.

Maar ik denk dat we even op TS moeten wachten voor verheldering. Het zou zelfs buiten medeweten van TS een ander BJ carbs kunnen zijn. Ga jij kijken welk type erop hoort, en of die er op zit? Ik nie, als ie goed rijdt rijdt ie goed.
 
Maar het feit dat je carburateurs kunt uitwisselen betekent niet dat ze intern hetzelfde zijn. Klopt de bouwjaar van de carbs met het bouwjaar waarvoor ze besteld zijn?

Als op mijn 2004 motor 2005 remklauwen heb zitten omdat het past, moet ik nog steeds 2005 remblokken kopen.

:^

Inderdaad,dit is eigenlijk wel 1 van de zinnigste opmerkingen hier.
waarschijnlijk heeft TS dus gewoon zelf (per ongeluk) het verkeerde setje besteld.
 
Tja een carburateur uit 2002 hebben en een revisieset kopen voor een carb uit 2000. Ontwikkeling gaat hard, dus je ken er rekening mee houden dat er dan interne wijzigingen in zo,n slurpert zitten.

maargoed, wel vervelend voor je. Al dat gedoe wat je er mee hebt. Nix waard
 
Terug
Bovenaan Onderaan