Inhouden yzf 750 R

Deltabox4life

Rookie
10 mrt 2014
5
0
Hendrik ido Ambacht
Hoi allemaal,
Ik heb een aantal weken geleden een yzf 750 r uit 1994 aangeschaft.
Ik merkte met de proefrit al dat hij een rond de 7000 toeren inhield, maar het ding had al een tijd stil gestaan, dus was er niet zo bang voor.
Inmiddels bougies olie+filter en luchtfilter vervangen.
Lucht inlaat gedeelte van de carburateurs schoon gemaakt.
Exup klep lijkt goed te werken, maar kan dit alleen in neutraal controleren, rijdend leek me dit een beetje latig, dus probeer ik ook maar niet.
In neutraal en in eerste versnelling houdt hij niet in.
In de rest van de versnellingen is het net ofdat je de dodemansknop indrukt bij ongeveer 7000 toeren als je flink gas geeft. dit duurt ongeveer een seconde, daarna pakt hij hem weer op en trekt hij hem zonder problemen door naar de 12000 toeren.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Alle suggesties zijn welkom.

Groeten,
David
 
Lang stilstaan betekent vaak verontreinigde carb. Een goede stap zou denk ik zijn iig de vlotterbakken en sproeiers te controleren en indien nodig (ultrasoon) reinigen.

Ik had bij een oude honda extreem vervuilde carbs en die reed 'prima' vol gas maar alles daaronder ging met horten en stoten. Je zou dus best een milde variant hiervan kunnen hebben ;)

Succes.
 
in de tijd dat er nog geen ultrasoon beschikbaar was om carburateurs schoon te maken heb ik hele carburateursets zien weggooien om dat we ze niet meer goed schoon kregen.
natuurlijk kun je wel met de hand een carburateur schoonmaken, maar als er ultrasoon beschikbaar is dan moet je daar gewoon gebruik van maken.
 
Laatst bewerkt:
Dat ultrasone geneuzel altijd.

Ik doe het al 20 jaar zonder ultrasoon, mijn vader al 50, mijn opa al 70, zijn grootvader nog langer. en telkens hebben we de carbs weer goedwerkend gekregen. :)
Ultrasoon geneuzel? Ik zet het erbij als optie, aangezien het voor mij heeft gewerkt. Geloof graag dat het ook zonder kan. Ging mij alleen niet zo goed af dus dan maak ik graag gebruik van die nieuwe techniek.

Gebruik jij ook nooit een pc of telefoon, omdat het je opa ook goed afging? ;)

Ieder zijn ding. Live and let live.

Nu genieten van het mooie weer!
 
Bedankt iedereen.
Ik ga eerst de exupklep eruit halen om te kijken wat hij dan doet, want de motor houdt precies in in het toerengebied wanneer de klep volledig open zou moeten gaan, daarna toch de carbs open gooien.
Ik hou jullie op de hoogte

Niet doen..
als je eerst met een tang eens de poelie van de klep verdraait en daarna je contact aan zet
dan moet de poelie automatisch terug draaien.
als die 2 tandjes dan precies uitkomen met het gaatje er tussen staat je klep nog goed.
Mocht die niet goed staan dan kun je wat bijstellen.

op yzf750.nl staat heel veel info en nuttige how to's
ik heb er zelf ook een boel aan.
 
De exup geeft ook echt niet dit probleem. Komt gewoon uit de carburatie. Je kunt een toevoeging proberen in je brandstof. En anders schroef je de carbs er af. Alle sproeiers en vlotters demonteren en de hel zooi in heet water met schoonmaakazijn leggen. Een uurtje weken afspoelen met schoon water, droog blazen en monteren. Wel even met WD 40'inspuiten om hangende vlotters uit te sluiten. En klaar ben je.
 
Als de exup klep niet goed zou zijn dan was 4000 toeren al lastig..

wat vicking al zegt.. carbs schoonmaken en weer lekker gaan rijden ;)
Sommige zeggen. Dat eens in de zoveel tijd je tank vol shell v power ook al helpt de boel schoon te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan