Diameter balhoofdgat Thundercat

3 aug 2011
41
0
boxtel
Hallo allemaal,

Even een vraagje. Ik wil graag mijn Samsung Galxy S4 gaan gebruiken voor navigatie op de motor. Ik heb via Ultimate Addons een houder gezien en kan daar ook een balhoofd mount bestellen.

Nu zit op mijn thundercat echter een dichte moer. Om niet alles los te hoeven halen vroeg ik me af of iemand weet wat de diameter is van het balhoofdgat? Ik moet dit weten om de juiste kogel te bestellen (zijn er in drie maten).

Alvast bedankt.
 
Vroega reden we met een kaart in het kaartvak van de tanktas. Gelukkig leef ik nog...
Jij bent een bikkel.. en je reed geen 140 via punten op de navigatie. :+
Ik ben wel eens van de weg geraakt als voorrijder van een groep.
Permanente schade aan mijn voet opgelopen...

Er zat ineens een kronkel in de weg die pas aangelegd was.
Ondertussen zat ik naar het schermpje te turen met veel autoverkeer ervoor die ook het zicht belemmerden.

Hoe minder ver je uit je normale blik van de weg moet hoe beter. ;)
 
Laatst bewerkt:
Van het tussenstuk tussen de kogels heb ik nog een lange versie. :)



Hier op de quad de korte .. de motor onder de lange bij het stuur..



Blik op de weg.
 
Laatst bewerkt:
vroega reden we met een stukje papier waar wat namen op stonden op de tank geplakt, en ik leef óók nog!

Ik plakte altijd een memo blaadje met plakband om mijn pols. Ideaal en op goeie hoogte :)

Jij bent een bikkel.. en je reed geen 140 via punten op de navigatie. :+
Ik ben wel eens van de weg geraakt als voorrijder van een groep.
Permanente schade aan mijn voet opgelopen...

Er zat ineens een kronkel in de weg die pas aangelegd was.
Ondertussen zat ik naar het schermpje te turen met veel autoverkeer ervoor die ook het zicht belemmerden.

Hoe minder ver je uit je normale blik van de weg moet hoe beter. ;)

Feit.
Maar let's be honest. Het is ook geen porum als je navi nog boven je kuipruit van je racer uitsteekt :P
 
Laatst bewerkt:
Feit.
Maar let's be honest. Het is ook geen porum als je navi nog boven je kuipruit van je racer uitsteekt :P
Die heb ik (bijna) ook. :+



Eerlijk gezegd heb ik hier de korte versie in gebruik om die reden.
(meer om reden van eventuele buiteling trouwens)
Maar ik hoef niet meer helemaal naar mijn kruis te kijken richting balhoofd. _O-

En eigenlijk kan ik ze nog meer naar boven stellen en zelfs nog voor de klokjes draaien.
Maar ik wil altijd snelheid en toeren zien. Eigenlijk zou het beter zijn voor / boven de klokken.

(foto was eigenlijk gemaakt voor het boterhamzakje, de Nüvi is eigenlijk van zichzelf waterdicht)

Voor een toertocht zou ik wel de lange kunnen inzetten maar dan pak ik (nog) een andere motor tegenwoordig. Kawa gaat alleen nog richting het circuit.
 
Laatst bewerkt:
Zoals in het andere topic gezegd: hierbij de foto's van mijn Cat met Samsung S2 navigatie.
Beugel is zelfgemaakt zoals te lezen in reizen en toeren.

full


full


full


Houd er rekening mee dat als je zo'n kogel voor je balhoofd neemt, dat je altijd loopt te martelen met je sleutel?
 
Laatst bewerkt:
En toch zit je sleutel / contactslot bij deze fiets er altijd achter.
Ja je kan je houder een kwartslag draaien en dan je sleutel er in of uit halen.
Lijkt mij gewoon onhandig.
 
Gewoon een rammount gebruiken. Die hebben ook een balhoofdklem en die is heb ik ook gebruikt.
Met 240 houd hij me telefoon stil genoeg om te filmen. En dat is dus ook op een thundercat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan