Startmotor of dynamo?

Daalmotor

Rookie
30 jun 2011
6
0
Na een winter stilstand en met de stroomdruppelaar de laatste weken erop, wilde mijn Honda Shadow 1100 niet starten.

Met de startkabels ging het wel, maar na een uurtje rijden, waarbij ik veronderstelde dat de accu wel weer opgeladen zou zijn, hetzelfde.

Ik ben bang dat er iets mis is met of de startmotor, of de dynamo, omdat hij niet meer laadt. Misschien wel allebei.

Heeft iemand een idee?

Dank voor het meedenken
 
ik heb hetzelfde probleem .in de garage vertelden ze mij dat het of de alternator zou zijn of de regelator . doordat de baterij nieuw is van gisteren ik heb deze nagemeten en ze laad niet meer op bij het rijden
 
statistisch gezien gaat de spanningsregelaar vaker stuk dan de dynamo (deze laad dan OF helemaal niets, OF veel te veel bij).

Meet eens of je voldoende wisselspanning op de fasen van je dynamo meet. Dat zijn drie gele draden die richting spanningsregelaar lopen.
 
statistisch gezien gaat de spanningsregelaar vaker stuk dan de dynamo (deze laad dan OF helemaal niets, OF veel te veel bij).

Meet eens of je voldoende wisselspanning op de fasen van je dynamo meet. Dat zijn drie gele draden die richting spanningsregelaar lopen.

Kapotte spanningsregelaar kan ook een te lage spanning geven. Zelf aan de hand gehad, bij geen gebruikers aan laadde de accu wel, zodra de koplamp brandde, viel de spanning terug naar 12,5 Volt.

TS kan het beste de eerder geposte Howto volgen, wij kunnen alleen maar gokken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan